Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe tv gezocht, kijkafstand 4,5 meter.

Pagina: 1
Acties:

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:47
Ik zoek een?
Nieuwe televisie

Wat is je budget?
Maximaal 800 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

- TV te kijken
- Netflix te kijken
- Games te spelen (PS3/PS4)

Wat heb je zelf al gevonden?
Paar televisies van LG
pricewatch: LG 50LB570V Zilver
pricewatch: LG 55LB561V Zwart
pricewatch: LG 55LB580V Zilver
pricewatch: LG 55LB582V Zilver

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat is de juiste schermgrootte voor een kijkafstand van +/- 4,5 meter?

Zoals hierboven vermeld ben ik op zoek naar een nieuwe televisie, onze huidige Sony Bravia van 46 inch geeft steeds vaker strepen en storingen in het beeld en hij stamt uit 2008 en dus afgeschreven. Het is dus tijd om een nieuwe te kopen. Ons budget is niet echt hoog en we willen eigenlijk max 800 a 900 euro uitgeven.

Met de huidige tv had ik ook last om tijdens het spelen van PS3 games de lettertjes te kunnen lezen. Het is zeker geen kleine tv maar de afstand van 4,5 meter is blijkbaar toch net even te ver. Ik vraag me daarom ook af of ik beter voor een 50 of 55 inch kan gaan. Prijsverschil is niet zo groot en ik vraag me af of ik met die 4 inch extra ten opzichte van de huidige tv nou echt veel verschil ga merken?

De tv hoeft verder geen 3D te hebben of curved te zijn. Full HD is meer dan prima dus Ultra HD hoeft ook niet. Dan gaan we ver boven budget zitten. Smart tv is leuk om te hebben maar geen must, we hebben een Netflix abbo maar dit kan ook via de PS3 of de nog aan te schaffen PS4 :)

Ziggo gecertificeerd zou mooi zijn, we hebben nu een interactieve decoder waarmee we ook op kunnen nemen. Zou weer een extra apparaat schelen maar dan moet de tv wel kunnen opnemen.

Last but not least: de tv moet ook een vloeiend beeld geven. De tv die ik voor de Bravia had ( Samsung LE40A552 ) had hier problemen mee waardoor sommige HD content stotterig werd afgespeeld, we zijn inmiddels alweer 6 jaar verder dus ik denk dat dit wel getackeld zal zijn door de meeste fabrikanten.

Heb al diverse modellen van LG gezien, scherpe prijs maar vroeg me af hoe de kwaliteit van LG momenteel is. We hebben een Samsung gehad die na 2 jaar kaduuk ging, deze Bravia hebben we overgenomen maar heeft dus een levensduur gehad van 6 jaar. Oude CRT televisies gingen vroeger langer mee.

Wat raden jullie aan?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wat betreft de kijkafstand, gezien die 4,5 meter zal een 50" model echt wel mogen. En als het mogelijk is binnen het budget, zou ik zeker 55" inch of zo mogelijk nog groter aanraden. Je zit er best wel een eindje vanaf.

Als games spelen op het lijstje staat, vind ik de Sony modellen altijd wel echte aanraders vanwege hun lage input lag. De W8-serie heeft imho zeker wel een aantal interessante modellen voor je met een prima beeldkwaliteit.

• Robehr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-11 17:19
De Sony 50 of 55 W8 zou de beste aankoop zijn.

• Vlassie1980
Ik neig zeker na het lezen van dit artikel toch meer naar 55 inch:
http://www.televisies.nl/...e-kijkafstand-voor-uw-tv/

Die Sony W8 is zeker mooi, maar toch net boven budget als het om het 55 inch model gaat.
Deze LG ziet er ook wel goed uit, geen 3D maar dat hoeft ook niet:
pricewatch: LG 55LB630V Zilver

Verwijderd

Je moet je niet blindstaren op de cijfertjes. Wij zitten tussen de 4.5 & 5m van onze TV en dat is een 48". Groter kan uiteraard altijd maar zo vind ik het goed.

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Ik zit zelf ook precies 4.5 meter van mijn scherm af.
Na 3 jaar een 55" scherm gehad te hebben, staat er nu sinds 3 weken een 65" sony.
Dit begint al ergens op te lijken, maar denk wel dat er over een paar jaar een 75" scherm komt.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-11 22:06

FeaR

In GoT we trust

Grandisimo schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:53:
Ik zit zelf ook precies 4.5 meter van mijn scherm af.
Na 3 jaar een 55" scherm gehad te hebben, staat er nu sinds 3 weken een 65" sony.
Dit begint al ergens op te lijken, maar denk wel dat er over een paar jaar een 75" scherm komt.
En ook die 75" gaat weer wennen :P Ik zit een meter of drie van een 65" af en had na enkele dagen al iets van "Oh, dat had best groter gekund".

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Vlassie1980
Tsja, kan ik net zo goed gelijk een 100 inch neerzetten :P

Maar het ging mij erom dat ik net even wat beter de lettertjes kan lezen. Het grappige is dat als ik een LG 55 inch neerzet dat het formaat van de tv zelf dan vrijwel hetzelfde blijft omdat de Bravia van die brede randen heeft:

Huidige tv:
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_e76ktZtOpEA/SPyGLtmrUNI/AAAAAAAAAMk/ekZaZCxKrP4/s400/Sony+46.jpg

LG 55 inch:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1396955869.jpeg

Denk dat het dan maar een 55 inch moet worden, prijsverschil is niet zo groot en dan heb je toch net even een wat groter beeld en kan ik eindelijk de lettertjes weer lezen :+

[ Voor 3% gewijzigd door Vlassie1980 op 29-10-2014 09:23 ]

Pagina: 1