Emailbehoud - kan het al?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Het is inmiddels normaal dat je mobiele nummer behouden kan blijven als je overstapt naar een andere telefonieprovider. En voor goede redenen, want het is zo handig etc.

Wat betreft e-mail zijn er mijns inziens meer klemmende redenen om deze bij een overstap te moeten kunnen behouden. Bovendien zie ik niet in waarom het technisch niet mogelijk zou zijn. Echter na informeren bij verschillende providers krijg ik telkens nul op het rekest.

Kortom
Zijn er tegenwoordig mogelijkheden om je email van je huidige provider te behouden bij de overstap naar een andere provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-10 14:17

eagle00789

Est. November 2005

Neem google/hotmail/yahoo of een andere provideronafhankelijke mail leverancier of host het zelf met je eigen domein @tommythec.at om er voor eens en altijd af te zijn. (p.s. .at is oostenrijk)

[ Voor 6% gewijzigd door eagle00789 op 28-10-2014 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 21:41
Het kan in principe makkelijk. Echter is het zo dat de provider waarbij jij dat e-mail adres in eerste instantie hebt gekregen ten allen tijden technisch verantwoordelijk blijft voor dit adres, ook als jij geen klant meer bent. Een logisch gevolg hiervan zou dan kunnen zijn dat je een X bedrag per maand betaald om dat adres te houden.

Het is technisch NIET mogelijk om één e-mail adres over te nemen van de ene provider, naar de andere.

Zoals vaker op dit forum wordt geadviseerd, neem een adres bij Google, Outlook, Yahoo of een eigen domein. Ben je van het gezeur af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-10 12:17
De meeste internetproviders doen dit niet. Zoals hierboven wordt gezegd, neem een @gmail-adres of iets dergelijks. Of kies voor een eigen domeinnaam.

Waarom is het technisch gezien onmogelijk?
Technisch onmogelijk is het niet, administratief wel. Een domeinnaam (naam@domeinnaam.nl) is namelijk van diegene die hem heeft geregistreerd. Dus ook alle e-mailadressen welke daarbij horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een aantal providers hadden wel de mogelijkheid om enkel een e-mailaccount te hebben. Dan betaalde je een paar euro voor enkel je mailadres en verder had je dan geen diensten. Geen idee of dat nu nog gebeurd.
Technisch gezien is het op zich wel mogelijk, maar de administratieve rompslomp eromheen gaat het vast heel duur maken.

Goedkoper is gewoon een domeintje registreren en er zelf een mailadres aan te knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
@eagle00789. Dat is uiteraard een definitieve oplossing, maar niet voor degenen die hun provider-adres willen behouden.

[ Voor 5% gewijzigd door Tommy The Cat op 28-10-2014 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Jahoor, dat kan. Tegen een bepaald bedrag per maand...

Ik gebruik zelf nooit provider-email... Ze sturen hooguit spam of rekeningen.

[ Voor 42% gewijzigd door RemcoDelft op 28-10-2014 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-10 16:38

Dido

heforshe

Je zegt "tegenwoordig", maar ik ahd eigenlijk het idee dat dat hele probleem "tegenwoordig" juist niet meer zo erg speelt. Zij er echt nog veel mensen die de afgelopen tien jaar bij een nieuwe het provideradres als primary mail zijn gaan gebruiken? (*)
En zijn er veel mensen die in de afgelopen tien jaar niet van provider zijn gewisseld?

Je "tegenwoordig" doet voorkomen alsof providers daar "ondertussen" wel iets op bdacht zouden moeten hebben, maar ik denk eerder dat providers het idee hebben dat het "tegenwoordig: niet meer nodig is. Dus waarom zouden ze het oplossen?

(*) Ik kom echt nog maar heel weinig mailadressen@providernaam.nl tegen, waar je inderdaad 10 jaar terug nog genoeg @wanadoo, @zonnet, @planet, etc zag.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
RemcoDelft schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:46:
Jahoor, dat kan. Tegen een bepaald bedrag per maand...
Enig idee bij wie/hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Bij KPN is het mogelijk na het opzeggen van je abonnement nog voor x bedrag per maand je KPN email te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
Ik host nu al jaren m'n eigen domeinnaam voor iets van 5 euro per jaar (mail@voornaamachternaam.nl). Nooit geen gezeik met overstappen van providers, extra kosten of wat dan ook. Het opzetten is ook in n half uur gedaan als je geen kennis hebt.

Je zal er ongetwijfeld een goede reden voor hebben, aangezien je alle andere suggesties negeert, maar ik heb het nooit meer gezien dat providers enkel een mailadres aanbieden (zelfs alleen internet kan al niet meer op veel plekken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Joostje123 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:04:
[...]

Bij KPN is het mogelijk na het opzeggen van je abonnement nog voor x bedrag per maand je KPN email te behouden.
Ok. Helaas andersom niet volgens de klantenservice.

De achtergrond van mijn vraag is dat een groot aantal Ziggo-gebruikers in Twente verplicht naar een andere provider moeten overstappen. Sommigen, waaronder ikzelf, hebben echter nog wel redelijk wat keus via glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 01:53
Caiway?

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
Oh, je wil een bestaand @ziggo.nl adres laten overnemen door een andere provider? Dat kan je vergeten, gaat Ziggo nooit doen (als het technisch al kan, zover ik weet heeft een domein altijd maar 1 bestemming).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De Cogas/Caiway toestand inderdaad. nieuws: Ziggo-abonnees in Twente moeten overstappen naar Caiway \[Caiway/Cogas] Glasvezel in Twente

Ziggo klanten in dat gebied hebben op zijn hoogst een paar maanden om uit te zoeken waar het emailadres in gebruik is om dan deze te veranderen. Nu vraag ik mij af of dat overal wel zo makkelijk kan, denk aan DigiD en zo. En als je het wilt veranderen nadat het vorige adres weg is, dan heb je kans dat dan niet wil omdat je het oorspronkelijke adres nodig hebt.

[ Voor 34% gewijzigd door Raven op 28-10-2014 16:13 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 01:53
Wat de EU zou moeten verplichten, dat ze het email adres minstens 1 jaar online houden, hetzij gewoon het emailadres doorschakelen naar een ander adres. Dan heb je 1 jaar de tijd om bijv. je digid enzo aan te passen.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04:34

MCP cloud

Op het web sinds 1998

WeHoDo schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:14:
Wat de EU zou moeten verplichten, dat ze het email adres minstens 1 jaar online houden, hetzij gewoon het emailadres doorschakelen naar een ander adres. Dan heb je 1 jaar de tijd om bijv. je digid enzo aan te passen.
kost niks :+
https://easyhosting.nl/e-mail/e-mail-hosting/

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Bij je oude provider natuurlijk. Als jij nu een emailadres bij provider3 hebt, en je wordt klant bij provider4, kan je je account bij provider3 gewoon aanhouden. Hoewel het misschien lastig wordt als beide ADSL-providers zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Neem een eigen domeintje of als het gratis moet een gmailadres ofzo. Het @provider.nl gedeelte is eigendom van de provider dus lijkt me logisch dat je dit niet mee kunt nemen, dat zou een zootje worden met allerlei forwards.

Sommige dingen kun je niet meenemen. Als je verhuist kun je ook niet je oude postcode meenemen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7Grendel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-09 21:22
WeHoDo schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:14:
Ik kan mij vergissen, maar is het op dit moment niet zo dat er in Nederland een wet is/komt die het verplicht maakt om het adres nog een half jaar te laten bestaan.

Desondanks is het verstandiger om een Gmail/Outlook adres te nemen zodat je niet afhankelijk bent van je internetprovider of een eigen domeinnaam zodat je van niemand afhankelijk bent.

Technisch gezien is het niet mogelijk om een individueel e-mailadres naar een andere provider te verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
RemcoDelft schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:02:
[...]

Bij je oude provider natuurlijk. Als jij nu een emailadres bij provider3 hebt, en je wordt klant bij provider4, kan je je account bij provider3 gewoon aanhouden. Hoewel het misschien lastig wordt als beide ADSL-providers zijn...
Waarom zou dat lastig worden "als beide ADSL-providers zijn"?

XS4ALL biedt bijvoorbeeld "Pack", een dienst die juist bedoeld is om al die handigheidjes te behouden zónder je ADSL-verbinding (voor als je die opzegt). Dus je betaalt gewoon voor je webmail/IMAP-toegang, een webpaginaatje en nog meer van dat soort geneuzel.. Maar natuurlijk níet voor je ADSL-verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 11:56

Barrycade

Through the...

Wat een geneuzel in de marge.

Ten eerste hoeveel gebruik je je mail nog ( afgezien van wat nieuwsbrieven en wat foto's naar opa en oma)?

Ik ben paar weken geleden overgestap van > 12 jaar ziggo naar glasvezel en had binnen 1 avond al mijn mail overgezet naar mijn gmail.

Het glasvezel adres heb ik zelfs niet geactiveerd.

Digid en andere belangrijke zaken vragen toch vaak een 2e adres, dus lijkt me sterk dat je nog geen andere adressen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

i7Grendel schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:36:
[...]

Ik kan mij vergissen, maar is het op dit moment niet zo dat er in Nederland een wet is/komt die het verplicht maakt om het adres nog een half jaar te laten bestaan.

Desondanks is het verstandiger om een Gmail/Outlook adres te nemen zodat je niet afhankelijk bent van je internetprovider of een eigen domeinnaam zodat je van niemand afhankelijk bent.
Dat laatste dus. Vooralsnog lijken Google en Microsoft vrij stabiel en betrouwbaar, maar over 5 jaar? Of over 10 jaar? Je weet het nooit. Daarom: gewoon eigen domein, als je mail en behoud ervan ongeacht welke bedrijven je verder in de arm neemt bealngrijk vindt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 03:29
Leuk verzonnen van ze, en als je je XS4all-abonnement opzegt geven ze je vrolijk een nieuw abonnement ipv te doen wat je vraagt, maar het leukste is nog wel dat ze er meer voor vragen dan sommige providers voor het hele pakket inclusief internet 8)7

Door de manier waarop het nu werkt is het niet mogelijk een adres te behouden als je weggaat bij degene die dat adres aanbiedt.

Om dat op te lossen zou er een soort overkoepelende organisatie moeten komen die een soort van "DNS"-dienst voor e-mail opzet. Je vertelt de server naar welk e-mailadres je iets wilt sturen en die server stuurt het unieke adres van de mailbox terug. Je koopt (of krijgt, of whatever) een e-mailadres én een mailbox. Het e-mailadres is van jou, de mailbox leeft ergens op een server van je internetprovider / Google / Microsoft / thuis... Als je het contract bij je huidige provider opzegt dan koppel je gewoon je mailadres aan de nieuwe mailbox.

Daarvoor moet echter wel het een en ander gebeuren. Er zal een protocol bedacht moeten worden (MNS), er moet een overkoepelende organisatie komen (ICANN kan het erbij doen omdat het kort op DNS zit, SIDN zou een nieuwe variant, de Stichting Internet Mailboxregistratie Nederland, op kunnen zetten), er moeten servers voor komen... Qua kosten, tja, hetzelfde als nu DNS?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-10 18:38
Ik heb toen me kpn email adres door laten sturen naar ziggo. Dat is toen wel gelukt. Is wel een lange tijd.

Het is mogelijk, maar doen providers daar niet moeilijk over omdat ze willen dat je betaald voor het email adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Paul schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 21:17:
Om dat op te lossen zou er een soort overkoepelende organisatie moeten komen die een soort van "DNS"-dienst voor e-mail opzet. Je vertelt de server naar welk e-mailadres je iets wilt sturen en die server stuurt het unieke adres van de mailbox terug. Je koopt (of krijgt, of whatever) een e-mailadres én een mailbox. Het e-mailadres is van jou, de mailbox leeft ergens op een server van je internetprovider / Google / Microsoft / thuis... Als je het contract bij je huidige provider opzegt dan koppel je gewoon je mailadres aan de nieuwe mailbox.
DNS bestaat al, en dat zit redelijk aan de domeinnaam verbonden. Wat jij zoekt is stomweg een heel simpel iets genaamd mailforward...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ja dat bestaat al en is eigendom of in elk geval in beheer van de partij waar je weg gaat. Waarom zouden die kosten moeten maken aan het forwarden van e-mails?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zet dan gewoon een heel nieuwe dienst op waarbij iedereen zijn eigen naam kan registreren, zorg dat het systeem open is en iedere provider de dienst aan kan bieden, maar dat de gebruiker ten alle tijden vrij is welke provider hij neemt. Implementeer meteen iets als PGP/GPG zodat iedereen ook geïdentificeerd kan worden (als het dan toch persoonlijk is) en klaar ben je. Of zou zoiets al bestaan? :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Paul schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 21:17:
[...]
Leuk verzonnen van ze, en als je je XS4all-abonnement opzegt geven ze je vrolijk een nieuw abonnement ipv te doen wat je vraagt, maar het leukste is nog wel dat ze er meer voor vragen dan sommige providers voor het hele pakket inclusief internet 8)7
offtopic:
Ja ik vind 't ook wel een beetje schreeuwend duur.. "Pack" bestaat AFAIK al zo lang als XS4ALL praktisch bestaat en kostte vroggâh maar 5 gulden of 5 euro, één van beide.. :P Maar toen kreeg je d'r ook wat anders voor terug ga ik vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-10 14:17

eagle00789

Est. November 2005

Tommy The Cat schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:07:
[...]
De achtergrond van mijn vraag is dat een groot aantal Ziggo-gebruikers in Twente verplicht naar een andere provider moeten overstappen. Sommigen, waaronder ikzelf, hebben echter nog wel redelijk wat keus via glasvezel.
Nu ik dit lees, zou je wel aan Ziggo kunnen vragen of er ivm deze situatie een mogelijkheid bestaat om bijvoorbeeld jou mailadres voor een half jaar te kunnen laten bestaan omdat je verplicht weg moet bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 03:29
RemcoDelft schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:00:
Wat jij zoekt is stomweg een heel simpel iets genaamd mailforward...
...maar dan dus niet zoals het nu werkt. Want nu ben je nog steeds afhankelijk van die provider en je mailtje loopt nog steeds over de server van die provider. Je lost er letterlijk je probleem niet mee op, je zit nog steeds aan die provider vast.

Zie het als een nieuwe GSM kopen (bij een nieuwe telco :P ) en in plaats van dat je nummer meegaat moet je het abonnement bij de oude telco aanhouden en #21 gebruiken...

Als je die twee functies uit elkaar trekt (adres en mailbox) dan kun je bij de ene partij voor (bijna?) niks een regeltje in een database krijgen, en bij de andere partij koop je de opslagruimte en processingcapaciteit (en overige gerelateerde diensten als antispam en antivirus) voor je mailbox.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10 20:21
Is het echt zo dat ISPs na overstap het emailadres bij het abonnement beeindigen? Want alle oude mailadressen die ik destijds bij internetabonnementen kreeg, zijn ook nog actief. De eerste dateert nog van 1999. 4 Maanden terug bij KPN een abo voor iemand opgezegd, diegene kan dat adres ook nog steeds gebruiken. Tenzij alle providers slordig zijn geweest met de opzeggingen, is het blijkbaar niet gebruikelijk om ze op te heffen. Tele2 zegt bovendien zelfs dat ze oude niet kunnen verwijderen...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Timmie1,

Dat van je oude adressen klopt, daar werdt voorheen helemaal niet moeilijk over gedaan.

Zo kan ik nu ook nog steeds (zonder kosten) gebruik maken van mn @zonnet.nl adressen.

Tegenwoordig is het gewoon pure onwil om de oude adressen niet meer in gebruik te houden.

Wat betreft ziggo is het ook vreselijk kinderachtig om ze straks direct uit de lucht te halen met de overgang naar caiway, iedereen daar in Twente doet wel alsof ziggo alles, en helemaal perfect is, maar het is net zo rot als de 'rest'
Ze hadden nu juist hun goodwill kunnen tonen...en de adressen nog een tijdje actief kunnen houden, kost hun helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

zonnet wat een gratis provider destijds toch?

Ik denk dat het mensen ook minder boeit en dan zullen ze er minder moeite in steken oude dingen draaiende te houden. Bijna iedereen die ik ken heeft zijn e-mailadres losgekoppeld van de partij waar het internet loopt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Mijn ouders betalen nog steeds voor een hetnet account. Lastige is dat de servers onbereikbaar zijn op niet-kpn internetverbindingen.

Naar eigen keuze uitbesteden is een goede oplossing. Dat moet kunnen voor een klein bedrag per maand. Helaas zijn de meeste mensen die een providermail gebruiken rasechte (of antieke) Nederlanders, en is elk bedrag teveel.

Als je als bedrijf (of zzp'er) een providermail gebruikt geeft dat een erg onprofessionele indruk imho.

Als je een domein registreert, zorg er dan voor het op jouw naam komt, Ipv de hoster's naam.
Anders heb je alsnog een lock-in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

pryth schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:11:
Oh, je wil een bestaand @ziggo.nl adres laten overnemen door een andere provider? Dat kan je vergeten, gaat Ziggo nooit doen (als het technisch al kan, zover ik weet heeft een domein altijd maar 1 bestemming).
Buiten dat het waar is wat je zegt, toch enige nuance

Een domein heeft zogenaamde mx records.servers waar je mail heen kan sturen met een prioriteit. (ivm uitval
whatever). e.g.

Microsoft Windows [Version 6.3.9600]
(c) 2013 Microsoft Corporation. All rights reserved.

C:\Users\admin>nslookup
Default Server:  google-public-dns-a.google.com
Address:  2001:4860:4860::8888

> set type=mx
> google.com
Server:  google-public-dns-a.google.com

Non-authoritative answer:
google.com      MX preference = 20, mail exchanger = alt1.aspmx.l.google.com
google.com      MX preference = 30, mail exchanger = alt2.aspmx.l.google.com
google.com      MX preference = 10, mail exchanger = aspmx.l.google.com
google.com      MX preference = 40, mail exchanger = alt3.aspmx.l.google.com
google.com      MX preference = 50, mail exchanger = alt4.aspmx.l.google.com
>

Je ziet hier 5 bestemmingen .waar de voorkeur zou liggen voor
MX preference = 10, mail exchanger = aspmx.l.google.com

In praktijk zijn alle servers op het lijstje eigenaar van het domein, maar hoeft niet. zo zie je wel eens een batched/backup smtp server oid van de colo/provider/hoster als backup staan voor een domein

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ja en da's compleet niet selectief...

Al die mailservers moeten allemaal weten en afgesproken hebben "met elkaar" van welke domeinen ze mail ontvangen..

De mailserver met preference 10 kan niet zeggen: "Ik accepteer wél van domein A, maar niet van domein B", waarbij de server met preference 20 vervolgens zegt "Maar ik vind domein B wel weer prima en accepteer vervolgens ook C en D" et cetera.. Zo werkt 't niet.

Dan krijgt de gebruiker simpelweg in 4 van de 5 gevallen (bij bijv. 5 servers, waarvan slechts 1 server bekend is met een bepaald domein), gemiddeld, een mail terug met "User or domain unknown" :D Lekker handig _O- En die lijst met servers gaat natuurlijk groeien.. Want hey, niet alleen meneer Jansen wil z'n @ziggo.nl doorgestuurd hebben naar z'n nieuwe @xs4all.nl-domein, maar mevrouw Klaassen wil haar @ziggo.nl doorgestuurd hebben naar @gmail.nl en Pietje wil z'n @ziggo.nl juist weer naar @outlook.com..

Kortom, puinzooi, gaat niet werken.

[ Voor 39% gewijzigd door Osiris op 03-11-2014 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

fish schreef op maandag 03 november 2014 @ 19:15:
[...]

Buiten dat het waar is wat je zegt, toch enige nuance

Een domein heeft zogenaamde mx records.servers waar je mail heen kan sturen met een prioriteit. (ivm uitval
whatever). e.g.

Microsoft Windows [Version 6.3.9600]
(c) 2013 Microsoft Corporation. All rights reserved.

C:\Users\admin>nslookup
Default Server:  google-public-dns-a.google.com

> set type=mx
> google.com
Server:  google-public-dns-a.google.com

Non-authoritative answer:
google.com      MX preference = 20, mail exchanger = alt1.aspmx.l.google.com
google.com      MX preference = 30, mail exchanger = alt2.aspmx.l.google.com
google.com      MX preference = 10, mail exchanger = aspmx.l.google.com
google.com      MX preference = 40, mail exchanger = alt3.aspmx.l.google.com
google.com      MX preference = 50, mail exchanger = alt4.aspmx.l.google.com
>

Je ziet hier 5 bestemmingen .waar de voorkeur zou liggen voor
MX preference = 10, mail exchanger = aspmx.l.google.com

In praktijk zijn alle servers op het lijstje eigenaar van het domein, maar hoeft niet. zo zie je wel eens een batched/backup smtp server oid van de colo/provider/hoster als backup staan voor een domein
Dat kan toch niet met meerdere providers. Als je de servers dezelfde prioriteit geeft wordt het een rusische roulette, en je kan ook niet elke provider waar een klant naar migreerd als backup instellen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-10 13:58

WeirdEye

Eindbaas

Marzman schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 08:10:
[...]

Dat kan toch niet met meerdere providers. Als je de servers dezelfde prioriteit geeft wordt het een rusische roulette, en je kan ook niet elke provider waar een klant naar migreerd als backup instellen.
En de andere mailserver vangt ook alle mail af, dus alles voor het @ komt er op binnen.
Niet echt een veilig idee, hierdoor is het makkelijk om mail bestemd voor een ander af te vangen.

Gezien de veiligheid is dat niet iets wat je moet willen als provider.

Ik zou er voor kiezen om of een eigen domeinnaam naam, of gmail/outlook account ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Marzman schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 08:10:
[...]

dat het niet praktisch is klopt helemaal .. het ging mij om het standpunt dat een domein maar 1 bestemming zou hebben.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
Uiteindelijk heeft het ook maar één bestemming. Indien X niet reageert -> doorsturen naar Y.

mail@whatever.nl kan niet tegelijk op twee exchange servers afgevangen worden.

Zelfde geldt voor fysiek een pakket versturen. Dat kan ook maar één ontvanger hebben. Doet Huis A niet open, wordt het bij de buren geleverd.

Of ben ik nou gek (dat kan ook hè :p)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Voor 15 euro per jaar heb je bij transip je eigen domeinnaam met doorstuurservice, voor die 1,25 per maand zou ik niet gaan lopen klooien.

Je kan dan zelfs hun server als backup instellen, mocht je "eigen" mailserver offline zijn dan bewaren ze max 24uur je mails eb leveren deze af als je "eigen" server weer online is.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
pryth schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:02:
Zelfde geldt voor fysiek een pakket versturen. Dat kan ook maar één ontvanger hebben. Doet Huis A niet open, wordt het bij de buren geleverd.

Of ben ik nou gek (dat kan ook hè :p)?
offtopic:
Wikipedia: Multicast Of bedoelde je andere pakketjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je kan het ook niet willen begrijpen natuurlijk ...
bottom line, het word niet altijd op dezelfde plek afgeleverd
dan kunnen we wel lekker gaan vallen over "bestemming" maar je kan ook proberen te begrijpen wat ik zeg

Iperf

Pagina: 1