Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Klik aan Klik uit advies icm homewizard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren en dames van het forum graag ontvang ik advies over het volgende

In mijn nieuwbouw huis heb ik bij mijn keuken 3 licht schakelaars naast elkaar waarvan 2 een dubbele schakelaars zijn (totaal 5 schakelaars/lampen). De lampen wil ik draadloos kunnen schakelen/dimmen maar ik wil ook de huidige schakelaars nog gebruiken om te schakelen. Wat is hiervoor de beste oplossing? ik dacht zelf om achter de schakelaars de AWMT-003 (zender) te plaatsen en bij de lampen dan de ACM-100 (ontvanger). Is dit een correcte oplossing of zijn er betere mogelijkheden.

Alvast bedankt voor jullie advies

• ypevandermolen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-06 20:53
is het plaatsten van AWMR-230 Mini achter de schakelaars ook mogelijk. Ik weet niet of het allemaal in de doos past achter de schakelaars, maar je kan en draadloos schakelen, en de schakelaar blijven gebruiken. Goedkoper maar de enige vraag is of het past in de wand doos.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Als je de lampen nu met de wandschakelaars al kunt bedienen is een zender iig niet nodig.

De AWMR-230 (schakelaar) of AWMD-250 (dimmer) zijn dan wel goede. Beiden ontvangers. De huidige schakelaar blijven gebruiken lukt wel, de huidige dimmer echter niet.

Ik heb een AWMD-250 in gebruik met Domoticz om m'n lampen te dimmen. De wanddimmer heb ik weggehaald en een normale enkelvoudige schakelaar voor teruggeplaatst. Het is nu als volgt: met de schakelaar kan ik de lamp alleen aan/uit zetten, waarbij hij op het laatst bekende dimniveau springt. Via Domoticz kan ik de lamp aan/uit zetten en het dimniveau instellen.

Al lees ik in een review van de AWMD-250 ook dat je door de wandschakelaar snel aan/uit te doen de dimmer in een dimcyclus gaat:
Deze dimmer is zoals gezegd te schakelen met de gewone bestaande schakelaar maar bij snel uit en aan schakelen komt de dimcurve in werking net als bij de kaku remote controller nogmaals snel uit aan schakelen stopt de dimcurve op de gewenste stand dit staat niet in de gebruiksaanwijzing.
Thuis eens proberen, wist ik niet :9

[ Voor 31% gewijzigd door ThinkPad op 25-11-2014 11:28 ]

• ypevandermolen
Dat klopt thinkpad, je kan met je " oude schakelaar" de lamp dimmen door "wat" te klikken met de schakelaar

• ThinkPad
  • Nu online
Heb het laatst dus geprobeerd, maar kreeg het niet voor elkaar haha :P

• ypevandermolen
Verwijderd in "Klik aan Klik uit advies icm homewizard"
snel heen en weer "flippen" werkte niet?? heb er hier 2 ingebouwd en geen probleem. 1 x heen en weer (aan uit) gaat ie feller en zachter branden nog een keer en dan " leg je de stand vast"

[ Voor 18% gewijzigd door ypevandermolen op 01-12-2014 10:41 ]

• ThinkPad
  • Nu online
Nu wel gelukt :) Ik deed het te snel denk ik.

[ Voor 83% gewijzigd door ThinkPad op 02-12-2014 15:35 ]

Pagina: 1