Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazershark
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01 11:54
Hallo!

Ik ben op zoek naar een nieuwe smartphone. Mijn vrouw woont in de US, en met kerst kan ze voor mij eentje meebrengen uit Amerika.

Ik twijfel tussen de Moto X (2014), Nexus 5, HTC One M8, ... of nog iets anders. Deze zitten heel dicht bij elkaar qua specs, maar er zijn toch ook belangrijke verschillen.

Voor mij is belangrijk:

- Goede support van de fabrikant qua software:
Nexus 5 en Moto X zouden goed moeten zijn voor snelle Android updates, zou de Nexus 5 langere support krijgen qua nieuwe Android dan de Moto X? De software van HTC One is bloatware.

- Design:
Moto X met houten achterkant is heel mooi, HTC One volledig aluminium vind ik ook heel mooi; Nexus 5 wat banaal.

- Goede bouwkwaliteit:
Moto X en HTC One hebben de beste bouwkwaliteit naar het schijnt; Nexus 5 wat minder

- Snelheid:
Moto X en HTC One zitten dicht bij elkaar qua specs, Nexus 5 heeft iets tragere CPU en wordt al wat ouder.

Welke zouden jullie nemen? En Waarom?

Ik neig meer naar de Moto X aangezien hij de meeste van deze dingen goed doet, maar ik maak me wat zorgen i.v.m. de software updates. Zal hij even lang ondersteund worden als de Nexus 5?

En dan is er nog de Iphone 6.. Ik heb een Macbook met Yosemite, dus deze zou perfect samenwerken met de Iphone, maar deze is duur en moeilijk verkrijgbaar op dit moment..

|:( Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:03
Nexus 5 updates zullen nog wel even komen, kijk naar de Nexussen daarvoor maar als voorbeeld.
HTC One ziet er ook goed uit laatste tijd.
Motorola durf ik niets over te zeggen nu het onderdeel is van Lenovo, er is geen track record.
IPhone 6 is ook een prima toestel, wel een ander eco systeem en even de moeite waard te controleren of de apps die je gebruikt ervoor beschikbaar zijn, daar zijn wat verschillen in omdat Apple een ander beleid voert in zijn app store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 10:44
als je de nexus 5 meeneemt in je keuze dan moet je eigenlijk ook kijken naar de LG G2, met de cashback nu een hele mooie optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:23
Ik ben momenteel ook naar een nieuwe foon aan het kijken en ik overweeg sterk de Moto X 2014.
Maar..... je zegt dat je vrouw in de VS woont?

Heb je al gekeken naar de Motorola Droid Turbo?
Toevallig hebben ze die gisteren aangekondigd en dat zou voor mij een No-Brainer zijn t.o.v. de toestellen die je aandraagt.

De pluspunten van de Turbo t.o.v. de Moto X2014 (in mijn ogen)
1) Veeeeel grotere accu (3900mAh)
2) De nieuwe snapdragon 805 soc die 4G+ ondersteunt
3) De standaard meegeleverde turbo charger (kost voor de moto x 2014 nog eens 45 dollar geloof ik)

De nadelen:
1) Design veel robuuster, minder verfijnt.
2) 800 mhz band is niet standaard 4g geschikt voor het verizon toestel, mogelijk wel voor een international toestel.

Puntje 2 van de nadelen kan binnenkort al uitgeklaard zijn want er zijn al hint opgedoken naar een internationale release.

Wat beide telefoons als gigantische plus hebben, moto actions...
Ik heb op het moment een moto Razr HD en daarop zitten smart actions.
Dit is een voorloper van Moto actions op de nieuwe moto x en dat werkt PERFECT!

Dit zorgt ervoor dat je je telefoon insteld per actie/handeling of iets anders waarmee je bezig bent.
Bijvoorbeeld:
Als ik thuis ben schakelt mobiele gegevens volledig uit omdat ik op mijn wifi netwerk zit. Om 23:00 schakelt mijn telefoon op stil en wordt alle data uitgeschakeld (Wifi en Mobiele gegevens) tenzij in mijn agenda staat dat ik van wacht ben voor mijn werk. Om 7:00 wordt mijn normale bel volume weer ingesteld en activeert de volgende actie weer.

Zo heb ik acties voor thuis, werk, slapen, meetings, sporten en ga zo maar door.
Concreet... aan het eind van de dag heb ik vaak nog 80% van mijn accu over en dat is met middelzwaar gebruik.

Ja ik weet dat er ook apps voor zijn om dit te kunnen maar bij moto werkt het gewoon net even iets beter.
En dat is voor mij de doorslag om voor de Moto X 2014 te gaan. Niet alleen het design, specs of pure android maar juist de kleine toevoegingen die motorola heeft gedaan om het de gebruiker zo makkelijk mogelijk te maken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazershark
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01 11:54
Mja ik heb ook gelezen van de Motorola Droid, maar deze is enkel verkrijgbaar bij Verizon. En deze zal dus ook wss gesimlocked zijn door Verizon, dus niet te gebruiken in Europa of bij andere providers. Dit is jammer genoeg vaak het geval in de VS.
Voordeel van de Moto X is dat ze de 'pure edition' hebben die factory unlocked is.
Daarnaast vind ik de Moto X ook wel mooier, met de vele keuzes aan uitvoeringen met hout enz.

Bedankt voor de tip over de Moto actions, dat klinkt inderdaad zeer handig!
Ik had al gelezen dat Motorola kleine handige toevoegingen had gedaan, zoals ook het wakker worden van de telefoon als je hem uit je broekzak haalt etc.. Maar van die actions had ik nog nie gehoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phew
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-04 23:40
Even terugkomend op de Droid Turbo, het gerucht gaat nu dat ze op vijf november de nieuwe Moto Maxx gaan aankondigen. Dit zou de Droid Turbo moeten zijn, alleen dan niet gebonden aan Verizon.

Of dit toestel uberhaupt naar Nederland komt is nog maar afwachten, maar het is de moeite waard om nog even een paar dagen te wachten! :-) Misschien dat je vrouw dan een paar extra mee kan nemen als ze wel in de US verkrijgbaar zijn ;-)

http://phandroid.com/2014...-maxx-outside-of-the-u-s/
Pagina: 1