USB stick word niet herkend na formatteren door tv of bluray

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFQoN_1
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-05 21:17
Beste mensen

Sinds gisteren heb ik mijn stick geformatteerd omdat hij vol stond met films en ik wou deze dan in 1 keer helemaal leeg maken en heb dat dan gedaan via formatteren. Maar nu herkend mijn tv van samsung deze stick niet meer, alleen mijn pc herkent hem nog. Ik wou hem eerst naar NTFS formatteren maar dat lukte niet omdat ik de melding kreeg "kan het formatteren niet voltooien" dus heb ik hem gwn terug naar de standaardwaarden geformatteerd (exFAT : 128kilobytes).

En ook nog eens geprobeerd om naar NTFS te formatteren zodat ik er grotere bestanden opkreeg dan 4gb.
Want dat lukte eerst niet omdat ik de melding kreeg dat het doelbestand te groot is.
Toen heb ik hem ook terug naar de standaard waarden geformatteert.

Hoe kan ik dit oplossen, heb ik hier een tool voor nodig of moet ik ergens drivers van zien te download.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

formatteer hem met je tv ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Samsung TV's gebruiken XFS filesystem voor disks waar je time-shift en pvr op doet. Maar om alleen films af te spelen zul je waarschijnlijk FAT32 moeten hebben.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 06:35
Met formateren maak je dus je stick niet leeg, want je mbr is er ook nog.
En normale gang van zaken is gewoon op normale manier je stick leeg maken door files te wissen.

Formateer je stick met je tv, dan werkt het, en de tv weet welke format hij moet toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFQoN_1
Maar er word geen stick herkent, dus hoe kan ik deze dan formateren met tv of bluray, want had paar dagen gelden de stick zelf nog gebruikt voor een film te kijken, maar heb hem dan moet formatteren naar NTFS maar dan kreeg ik de melding dat hij dit niet kon voltooien en dan heb ik hem terug naar de standaard waarden geformatteert, dus nu word hij gewoon niet herkent, alleen maar door mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja, zolang jij zo weinig nfo geeft over je tv kunnen we veel gaan raden maar daar heb ik ff geen zin in ..

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
Kan natuurlijk zijn dat de stick toevallig defect gegaan is.

Probeer eens op usb2 en usb3 poort, en dan te formateren.

Probeer verschillende pc's/laptops , misschien is er te weinig stroom op een bepaalde poort.

Met gparted, een bootable cd, boot van deze cd,
hier de usb stick kiezen,
Partities verwijderen van je usb stick,
dan boven in de pulldown(van gparted) master boot record vernieuwen/herschrijven(stick wordt hier ook leeg gemaakt).
Dan formateren door tv zou ik proberen.

Indien stick weer werkt.
Dan files erop zetten om te testen, die met par2 te kontroleren zijn, dit meerdere keren erop kopieren..

[ Voor 48% gewijzigd door jan99999 op 29-10-2014 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:52
Je moet rekening houden met 2 verschillende zaken die niet door elkaar heen mogen lopen:

1. als je de USB-stick gebruikt om de TV daarop televisieprogramma's te laten opnemen, moet je niets meer hebben op de USB-stick wat je niet kwijt wil: De TV doet (vanuit het menu) een snelheidstest en als die goed uitpakt formatteert de TV de USB stick en is de USB stick in principe dedicated aan de TV. De meeste TV's formatteren de hele stick in EXT2 (een TV kan dus niet omgaan met partities) en je kunt zo'n USB stick uitlezen op een Windows PC door de stick te mounten met programma EXT2FSD.exe: http://sourceforge.net/projects/ext2fsd/ Je kunt dan opgemnomen TV programma's uitwisselen.

2. als je de USB stick gebruikt om films en foto's af te spelen op de TV, moet je in je gebruiksaanwijziging van de TV kijken aan welke voorwaarden je USB stick moet voldoen (bestandssysteem, maximale grootte, kan wel/niet werken met partities e.d.). (Vaak beperkt zich dat zelfs tot FAT32.) Als je je houdt aan deze voorwaarden, kan je op je PC alles doen / er op zetten en zie je dat terug op je TV. Het is natuurlijk het handigst als je óók vooraf in de gebruiksaanwijzing van je TV even de resoluties, formaten, codecs, onderttitelingsmogelijkheden e.d. bekijkt, zodat je zeker weet dat de TV kan afspelen wat je op de USB stick zet.

[ Voor 0% gewijzigd door Renault op 29-10-2014 08:51 . Reden: typo's ... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Renault schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 08:51:
De meeste TV's formatteren de hele stick in EXT2 (een TV kan dus niet omgaan met partities) en je kunt zo'n USB stick uitlezen op een Windows PC door de stick te mounten met programma EXT2FSD.exe: http://sourceforge.net/projects/ext2fsd/ Je kunt dan opgemnomen TV programma's uitwisselen.
Mijn Samsung gebruikt XFS. De opnames zijn encrypted en spelen niet af op een PC.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFQoN_1
Het werkt terug, maar is er een bestandsysteem (zoalsNTFS) die bestanden kunnen laten opslaan groter als 4gb maar die ook gewoon herkend word door een tv of blu-ray of iets anders, niet alleen pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik denk het wel, er zijn vast wel tv's die ntfs lusten ... of ext partities ..

Maar dit ligt dus aan jouw tv, dus welke bestandssystemen hij kent.
en dus niet (wat jij vraagt) een bestandssysteem wat >4GB ondersteund en op alle tv's werkt

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
DeFQoN_1 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:18:
Het werkt terug, maar is er een bestandsysteem (zoalsNTFS) die bestanden kunnen laten opslaan groter als 4gb maar die ook gewoon herkend word door een tv of blu-ray of iets anders, niet alleen pc.
Je tv laten formateren, dat is de formaat die de tv wilt(of je kunt bij de tv kiezen),
dat is alles wat je kunt doen, of je dan grote files kunt gebruiken ligt aan wat de tv wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:52
Je denkt verkeerd om: je moet niet op zoek gaan naar "een bestandsysteem wat iets kan"!
- je begint eerst met het lezen van de gebruiksaanwijzing/specs van de TV: dáárin staat wat je TV wel en niet aan kan! Dat is bepalend!
- de te gebruiken "bestandsystemen" beperken zich tot wat de TV aan kan en niets anders. Wat de beperkingen van zo'n bestandssyteem zijn vind je op Wikipedia.
Pagina: 1