Welk Z97 moederbord?

Pagina: 1
Acties:

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-02 09:46

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Topicstarter
Ik zoek een?
1150 Moederbord met Z97 Chipset en SLI ondersteuning en degelijk geluid.

Wat is je budget?
Ongeveer een 150 euro, niet veel meer. Minder mag altijd ;)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Op dit moment neig ik naar de MSI Gaming 7. De reden hiervoor is dat de Gaming 3 geen SLI ondersteunt, en de Gaming 5 heeft geen Optische uitgang voor het geluid. En het moederbord ziet er leuk uit :P

Mijn huidige moederbord is een Asus, en daar ben ik ook steeds tevreden van geweest. Het merk maakt mij op zich niet zoveel uit, zolang het maar kwaliteit is :)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gaat gebruikt worden in combinatie met een i5 4690k en een MSI Gaming 4 970 GTX. In de toekomst wil ik dan eventueel een tweede GTX 970 in SLI draaien.

Ik heb geen flauw idee of het Gaming 7 moederbord overkill is of niet. Op dit moment heb ik een oude Creative Fatal1ty geluidskaart welke zeer goed geluid geeft, maar de meeste moederborden hebben precies geen normale PCI sloten meer. Ik wil er zeker niet op achteruit gaan qua geluid, dus leek een optische uitgang mij een goede oplossing om met mijn Z5500 speakerset te verbinden.

Het aantal USB enzovoort maakt me verder weinig uit, de meeste moederborden hebben er wel een degelijk aantal. Firewire zou handig zijn, maar is ondertussen ook nergens meer op te vinden precies :P

Edit: Nog iets vergeten. Aangezien ik in de toekomst best een snelle SSD zou willen plaatsen, lijkt een M.2 poort ook handig!

Deze twee vind ik best interessant:

http://tweakers.net/pricewatch/385032/msi-z97-gaming-7.html
http://tweakers.net/price...7-maximus-vii-ranger.html

offtopic:
Ik heb overigens geen flauw idee of de geluidschip invloed heeft op de digitale optical out, of enkel op de analoge uitgangen. Ik ken er vrij weinig van 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door ETzPliskin op 28-10-2014 11:20 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:00

br00ky

Moderator Harde Waren
pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 geen idee? Optische out, SLI ondersteuning, Z97 chipsetje en mooi geprijst...

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-02 09:46

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Topicstarter
br00ky schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:18:
pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 geen idee? Optische out, SLI ondersteuning, Z97 chipsetje en mooi geprijst...
Volgens de website van MSI heeft de Gaming 5 geen optische uitgang...

http://us.msi.com/product...5.html#hero-specification

Verwarrend met die benamingen 8)7 Ik bekijk het even!

Edit: Volgens enkele reviews schijnt het formaat van het bord soms te smal te zijn waardooor het niet volledig kan vastgeschroefd worden. Ook qua overklok mogelijkheden lijkt dit bord iets beperkter te zijn in vergelijking met een gelijkaardige Asus of MSI.

Asus is wel vrij vaag over de specificaties van de audio chip. Heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 31% gewijzigd door ETzPliskin op 29-10-2014 14:55 ]