Hoi allemaal! Ik zoek een laptop, ik hoop dat jullie een goed advies voor mij hebben.
Wat ga je met je laptop doen?
Standaard zakelijk gebruik, e-mailen, surfen, online spullen bestellen, wat in excel werken.
Wat is je budget?
600-800 excl. btw dus 730 tot 1000 euro incl. btw.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Vaak verplaatsen (van kamer, keuken naar kantoor/werkplaats/schuur aan huis) maar geen grote afstanden, maximaal 100 meter. Het is handig als de laptop een lange accuduur heeft. Ook is het belangrijk dat de laptop erg degelijk is (denk dell latitude e serie).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Liefst ASUS, DELL, Toshiba (vanwege lage RMA statistieken).
Overige wensen
Goed scherm met goed contrast en goede kijkhoeken (ips zou fijn zijn) resolutie mag FHD maar hoeft niet.
15" i3 of i5 is prima, geen losse grafische kaart, windows 7 of 8.1 (geen 8.0). 4 gb ram is voldoende. Hybride hd is plus.
Geen geouwehoer met slechte schermen, touchpads, toetsenborden etc. Moet de basisfunctionaliteit van een computer gewoon erg goed doen.
Laag energieverbruik, lage warmteproductie en lange accuduur zijn belangrijk.
Ik overweeg
dell latitude e6440, te duur, te veel features die ik niet gebruik, docking station, platform security etc.
thinkpad e540, twijfel over degelijkheid/duurzaamheid behuizing
latitude e5540 twijfel over duurzaamheid behuizing
Wat ga je met je laptop doen?
Standaard zakelijk gebruik, e-mailen, surfen, online spullen bestellen, wat in excel werken.
Wat is je budget?
600-800 excl. btw dus 730 tot 1000 euro incl. btw.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Vaak verplaatsen (van kamer, keuken naar kantoor/werkplaats/schuur aan huis) maar geen grote afstanden, maximaal 100 meter. Het is handig als de laptop een lange accuduur heeft. Ook is het belangrijk dat de laptop erg degelijk is (denk dell latitude e serie).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Liefst ASUS, DELL, Toshiba (vanwege lage RMA statistieken).
Overige wensen
Goed scherm met goed contrast en goede kijkhoeken (ips zou fijn zijn) resolutie mag FHD maar hoeft niet.
15" i3 of i5 is prima, geen losse grafische kaart, windows 7 of 8.1 (geen 8.0). 4 gb ram is voldoende. Hybride hd is plus.
Geen geouwehoer met slechte schermen, touchpads, toetsenborden etc. Moet de basisfunctionaliteit van een computer gewoon erg goed doen.
Laag energieverbruik, lage warmteproductie en lange accuduur zijn belangrijk.
Ik overweeg
dell latitude e6440, te duur, te veel features die ik niet gebruik, docking station, platform security etc.
thinkpad e540, twijfel over degelijkheid/duurzaamheid behuizing
latitude e5540 twijfel over duurzaamheid behuizing
[ Voor 9% gewijzigd door SpiceWorm op 28-10-2014 11:01 ]