Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Helft YouTube-gebruikers kijkt video op mobiel of tablet

Pagina: 1
Acties:

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
nieuws: Helft YouTube-gebruikers kijkt video op mobiel of tablet

Het gebeurt helaas tegenwoordig wel vaker dat informatie uit een bron verkeerd geinterpreteerd wordt. Dit zegt de bron:
One nugget that Wojcicki shared was that 50 percent of YouTube views are now coming from mobile devices.
Dat is iets totaal anders dan wat de jullie titel en artikel zegt!

Ik denk namelijk dat het aandeel gebruikers die video's vanaf een mobiel of tablet kijkt dichter tegen de 90% aanzit, maar dat is niet waar het getal om gaat. Zo kijk ik ook weleens een video op mijn mobiel of tablet, maar de 50% waar zij het over hebben zou betekenen dat gemiddeld genomen een persoon net zo vaak op zijn tablet/telefoon kijkt als op de computer (+tv en nog wat andere categorien misschien).

50% gaat om hoe vaak een video wordt bekeken, niet om het aantal gebruikers.

Vervolgens vergelijken jullie dat getal met de 40% die hier staat: YouTube: Statistics – YouTube

Dat is op zich een prima vergelijking, want ook daar gaat het om views en niet om gebruikers.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Je hebt helemaal gelijk. Ik was in verwarring gebracht door de volgende zin bij The Verge
but now the company says that half are tuning in from mobile devices like phones and tablets.
. Maar het moeten uiteraard views zijn.
nieuws: Helft YouTube-views komt van mobiel of tablet

• thefal

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

De vergelijking met die 40% is ook niet correct.

Die 40% gaat namelijk om de specifieke kijk-tijd. en niet om het aantal views.

Dat zijn twee heel verschillende metrics en het lijkt mij best aannemelijk dat men langere video's over het algemeen op de PC bekijkt en niet op een mobiel apparaat. :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Goed punt Hooglander1, ik ga weer aanpassen.

Done: nieuws: Helft YouTube-views komt van mobiel of tablet - update

[ Voor 65% gewijzigd door Olaf op 28-10-2014 13:34 ]

• thefal
Helemaal gelijk inderdaad. Zoiets wilde ik al typen maar vergat waar ik mee bezig was en daarna typte ik iets anders :')
Pagina: 1