Pop-up in Safari, nu besmet met Malware?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shroud
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-10 13:07
Gisteravond zat ik wat te browsen op m'n Macbook Pro toen ik stuitte op rare pop-up. Deze pop-up zorgde ervoor dat er 4 of 5 verschillende pagina's geopend werden, vervolgens liep Safari vast. Ik vertrouwde het niet helemaal en startte m'n Macbook opnieuw op. Tot mijn verbazing zag ik dat m'n Macbook ineens mijn vorige wallpaper had ingesteld, dit vond ik erg apart en dus startte ik hem weer opnieuw op. Gelukkig was deze keer mijn huidige wallpaper weer teruggekomen.

Omdat ik het niet helemaal vertrouwde heb ik Dr. Web Light gedownload vanuit de App Store en een volledige scan gedaan. Hieruit kwam 1 bedreiging naar voren:

File: ABF9EEB0-7A4D-4E8D-B3EF-6DA514CA7A7F
Where: /Users/user/Library/Caches/com.apple.Safari/fsCachedData
Size: 17.6 kb
Threat: Infected Archive

Nu heb ik op verschillende sites gelezen dat het vaak niet verstandig is om het programma zelf de bedreiging te laten verwijderen.

Nu is mijn vraag aan jullie:
Wat kan ik doen om de bedreiging te verwijderen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 18:23
Open de map zelf en sleep de file in kwestie naar je desktop, start safari, doet ie het, mooi file wegbonjouren.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Eventueel nog zorgen dat je een back-up hebt met TimeMachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
Volgens mij kan Ccleaner ook je Safari Catch verwijderen. Die zou je eventueel kunnen uitvoeren en daarna een rescan doen. Is het er dan nog zou je een hardere aanpak moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shroud
SpoekGTi schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:06:
Open de map zelf en sleep de file in kwestie naar je desktop, start safari, doet ie het, mooi file wegbonjouren.
Zou je me kunnen vertellen hoe ik dat doe? Ik kan de map in kwestie niet vinden.
jctjepkema schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:12:
Volgens mij kan Ccleaner ook je Safari Catch verwijderen. Die zou je eventueel kunnen uitvoeren en daarna een rescan doen. Is het er dan nog zou je een hardere aanpak moeten doen.
Ik heb zojuist Cleaner geïnstalleerd, ik krijg nu een melding dat het OS niet wordt ondersteund.

[ Voor 39% gewijzigd door Shroud op 28-10-2014 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 18:23
Dit deel: /Users/user/Library/Caches/com.apple.Safari/

even op shift + cmd + G en dan pasten en dan gaan kiezen

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shroud
SpoekGTi schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:09:
Dit deel: /Users/user/Library/Caches/com.apple.Safari/

even op shift + cmd + G en dan pasten en dan gaan kiezen
Bedankt, ik heb het gevonden! Het bestand dat door de scanner werd gevonden staat er niet meer tussen. Ik heb opnieuw gescand met Dr. Web Light en er zijn nu geen bedreigingen gevonden. Volgens mij is het nu (hopelijk) opgelost.
Pagina: 1