Gisteravond zat ik wat te browsen op m'n Macbook Pro toen ik stuitte op rare pop-up. Deze pop-up zorgde ervoor dat er 4 of 5 verschillende pagina's geopend werden, vervolgens liep Safari vast. Ik vertrouwde het niet helemaal en startte m'n Macbook opnieuw op. Tot mijn verbazing zag ik dat m'n Macbook ineens mijn vorige wallpaper had ingesteld, dit vond ik erg apart en dus startte ik hem weer opnieuw op. Gelukkig was deze keer mijn huidige wallpaper weer teruggekomen.
Omdat ik het niet helemaal vertrouwde heb ik Dr. Web Light gedownload vanuit de App Store en een volledige scan gedaan. Hieruit kwam 1 bedreiging naar voren:
File: ABF9EEB0-7A4D-4E8D-B3EF-6DA514CA7A7F
Where: /Users/user/Library/Caches/com.apple.Safari/fsCachedData
Size: 17.6 kb
Threat: Infected Archive
Nu heb ik op verschillende sites gelezen dat het vaak niet verstandig is om het programma zelf de bedreiging te laten verwijderen.
Nu is mijn vraag aan jullie:
Wat kan ik doen om de bedreiging te verwijderen?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Omdat ik het niet helemaal vertrouwde heb ik Dr. Web Light gedownload vanuit de App Store en een volledige scan gedaan. Hieruit kwam 1 bedreiging naar voren:
File: ABF9EEB0-7A4D-4E8D-B3EF-6DA514CA7A7F
Where: /Users/user/Library/Caches/com.apple.Safari/fsCachedData
Size: 17.6 kb
Threat: Infected Archive
Nu heb ik op verschillende sites gelezen dat het vaak niet verstandig is om het programma zelf de bedreiging te laten verwijderen.
Nu is mijn vraag aan jullie:
Wat kan ik doen om de bedreiging te verwijderen?
Alvast bedankt voor jullie hulp.