HEb een tulip PC, zo'n standaard ding met 3com netwerkkaartje en een Creative voodoo banshee en een sb16 en een 12x philips cdrom, kan de voeding van 145 watt de reden zijn voor de vastlopers? (beeld bevriest), dat deze voeding misschien te weinig stroom geeft?
Wat voor een CPU zit erin ? hoeveel geheugen ?
Meer info lijkt me handig.
Meer info lijkt me handig.
Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
32 mb 4 bankjes, nog een apart cache bakje en pentium 133
ah ok.
Ik zou er dan toch maar een 200, 235 of 250w in zetten.
145 IS erg weinig..
Ik zou er dan toch maar een 200, 235 of 250w in zetten.
145 IS erg weinig..
Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
is wel weinig ja, maar heb even niets anders liggen, als ik de onboard video gebruik, gebruikt ie dan minder stroom?
Heb hier een bak(je) met PII400, 192MB, één 5400rpm disk, één 7200rpm disk, één 32X CD-rom en een netwerkkaart (vga onboard), maar daar heeft de 145W PSU geen enkele problemen mee. Lijkt mij dat 't prima zou moeten werken mits het een fatsoenlijke voeding is.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
Heb hier een Acer Aspire P133 met 2,1 gb HDD
,CDrom, 64 mb edo, onboard video en een soundkaartje, ook op een 145 watt voeding.
Deze draait RH 7.0 24/7 zonder 'freezes / vastlopers'.
Aan die nic zal het niet liggen, denk meer dat die voodoo banshee teveel neemt...
,CDrom, 64 mb edo, onboard video en een soundkaartje, ook op een 145 watt voeding.
Deze draait RH 7.0 24/7 zonder 'freezes / vastlopers'.
Aan die nic zal het niet liggen, denk meer dat die voodoo banshee teveel neemt...
misschien dat die banshee stroom vreet, wordt wel warm...
Kep hier ook wat probs gehad met een TB1333 266MB DDR CDwriter-DVD- Geforce2Mx op een 250W Aopen voeding, problemen waren over na upgrade naar 300W
Problemen waren bij mij vooral met moeilijk booten CPU speed problemen etnz.
Jouw probleem lijkt me eerder te zoeken in brak geheugen, of crappie software, maar then again alles kan
Problemen waren bij mij vooral met moeilijk booten CPU speed problemen etnz.
Jouw probleem lijkt me eerder te zoeken in brak geheugen, of crappie software, maar then again alles kan
En toen was m'n signature weg :(
heb er een fresh windows 98 se instal op draaien, die freezes waren er al toen ik nog geen enkel proggie had geinstalleerd
Lijkt mij dus dat ie een veel te zwakke voeding heeft... Hij moet minstens 200W hebben. Vervolgens is het aan te raden alle software opnieuw te installeren, want dat zal wel beschadigd zijn na een geruime tijd lopen met een power underflow[b]Op dinsdag 12 juni 2001 22:28 Jouw probleem lijkt me eerder te zoeken in brak geheugen, of crappie software, maar then again alles kan
Voeding een schop geven en een 250W erin
Powered bij meergranenbrood.
Als je veel USB devices erop aansluit of veel interne hardware dan is het zeker aan te raden om een zwaardere voeding te nemen.
Ook als je de monitor doorlust aan de voeding van de computer is een zware voeding beter (mijn eigen monitor vreet al 145Watt of zoiets, dus dat gaat zekers plat als ik hem doorlus aan mijn 300 watt voeding, zit dan ook redelijk wat in en aan gesloten
Ook als je de monitor doorlust aan de voeding van de computer is een zware voeding beter (mijn eigen monitor vreet al 145Watt of zoiets, dus dat gaat zekers plat als ik hem doorlus aan mijn 300 watt voeding, zit dan ook redelijk wat in en aan gesloten
Correct me if i'm wrong:
Een monitor doorlussen maakt toch nix uit? Dat wordt toch gelijk van binnen doorgelusd? Dus die monitor haalt zijn stroom toch gewoon uit de voedingsstekker die erin gaat?
Of is het echt zo, dat als je je monitor via je voeding doorlust, de voeding gelijk een watt of 100 a 150 kwijt is????
Een monitor doorlussen maakt toch nix uit? Dat wordt toch gelijk van binnen doorgelusd? Dus die monitor haalt zijn stroom toch gewoon uit de voedingsstekker die erin gaat?
Of is het echt zo, dat als je je monitor via je voeding doorlust, de voeding gelijk een watt of 100 a 150 kwijt is????
Monitor doorlussen maakt idd niets uit.
Oudere PC's, zeker merk dingen hebben vaak slechts een 150 W voeding.
Ik heb hier nog een zwikkie 486 en pentium Compraq's staan. Allemaal 145 W voeding.
Voor zo'n oude rammelkast is 145W in principe genoeg.
Alleen de huidige stroomslurpende TBirds vereisen zware voedingen, maar niet die ouderwetse pentium dingen.
Vaak zijn ze uitgerust met passieve koeling. Een zware afrader bij TBirds...
Ik denk dat het genoeg is
Oudere PC's, zeker merk dingen hebben vaak slechts een 150 W voeding.
Ik heb hier nog een zwikkie 486 en pentium Compraq's staan. Allemaal 145 W voeding.
Voor zo'n oude rammelkast is 145W in principe genoeg.
Alleen de huidige stroomslurpende TBirds vereisen zware voedingen, maar niet die ouderwetse pentium dingen.
Vaak zijn ze uitgerust met passieve koeling. Een zware afrader bij TBirds...
Ik denk dat het genoeg is
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Wat kunnen nog meer redenen zijn van freezes. Als ik de computer even alleen laat en ik kan 5 min later terug is het beeld bevroren. Zijn er meer mensen die freezes hebben door een te zwakke voeding?
Dus als je em niet alleen laat is er nix aan de hand? Lijkt me dan een standby probleem. Zet powermanagement eens uit.
Ga er maar van uit dat het idd een voedingprobleem is. De standaardonderdelen kan die voeding nog wel aan, maar een Voodoo zou best wel eens teveel kunnen zijn. Probeer eerst dus maar eens een andere voeding en kijk of dat het probleem oplost.Op Friday 15 June 2001 08:46 schreef arjandijk het volgende:
Wat kunnen nog meer redenen zijn van freezes. Als ik de computer even alleen laat en ik kan 5 min later terug is het beeld bevroren. Zijn er meer mensen die freezes hebben door een te zwakke voeding?
Freezes zijn vaak een teken van een te zwakke voeding... ikzelf had ook vaak freezes (beeld bevriest en geluid ging soms gewoon door maar normaal gesproken begon het te hakkelen). Ik heb nu een 300W voeding en de freezes zijn verleden tijdOp Friday 15 June 2001 08:46 schreef arjandijk het volgende:
Duron 700, Gforce2 gts, 2 hd's, 1 brander, 1 cdrom... dat tikt allemaal lekker aan natuurlijk
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Pagina: 1