Cable Sleeving: Waarom krijg ik mn connectors zo slecht los

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RePlayedNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-03 12:40
Ben begonnen te knutselen aan een oude modulaire voeding die ik ergens heb weten te vinden. Heb een mooi setje gereedschap besteld http://www.highflow.nl/to...-molex-extractor-kit.html en ben aan de slag gegaan. Molex gaat prima en de eerste 2 6pin die in de PSU gaan gingen ook prima. Het probleem kwam pas bij de volgende 6pin die in de videokaart gaan. Ik krijg ze met geen mogelijkheid los als ik de tools gebruik, tips iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik gebruik altijd (rudimentair, i know) een groot nietje, welk in een kleine U gebogen is. Deze op de goede manier in de connector duwen (flink duwen) en dan popt t kabeltje er zo uit.
Probeer er dus zeker van te zijn dat je de 'tool'ver genoeg in de connector steekt, en natuurlijk op de goede manier (er zitten maar aan 2 kanten pinnetjes in de connector, maar dan moet daar de 'tool' wel overheen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycho206
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-02 12:36
Ik gebruik(te) dezelfde kit en soms gingen de pinnen inderdaad erg lastig, wat ik meestal deed was dan maar 1 pin van de extractor tegelijk aan 1 kant erin, als je dan een beetje wiebelt buig je het pinnetje ietsje terug.
En gaan ze meestal wel, wel naderhand pinnetje terug in zijn vorm buigen.

Nietjes zoals Papple al zij werken ook goed, zolang de tool maar ver genoeg er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsTange
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-09 09:56
Ik heb pas ook mijn kabels gesleeved en merkte dat sommige kabels inderdaad wat moeilijker gingen dan andere.

Wat ik heb gedaan:
Tool er in steken, kabel aanduwen(zodat tool weer teruggedrukt word), daarna tool weer stevig aandrukken, beetje wiebelen, je vinger om de kabel en dan hard trekken....

het kan zijn dat de pinnetjes te ver ombuigen, in dit geval moet je een nieuwe er aan vast maken.. dit is niet echt een heel moeilijk iets om te doen..

Succes er mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Sommige pinnetjes blijven ook niet meer goed ziten wanneeer je ze er een kleer uitgehaald hebt. En bij het terugbuigen van de stukjes waarmee het pinnetje in de stekker blijft haken, is er al eens één afgebroken. Ik heb het idee dat je daardoor beter nieuwe pinnetjes kunt halen, emn dan kun je in wezen gewoon de draden vlak voor de stekker door knippen. Voordeel is dan ook dat je altijd kunt zien welke draad waar heeft gezeten. (alleen bij de 24 pins stekker voor t op mobo is het dan wat lastiger)

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P