Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb een vraagje en ik hoop dat iemand dit heeft meegemaakt of iemand kent in een soortgelijke 'situatie'.

Vanaf januari begin ik mijn afstudeerstage (HBO BE) bij een accountantskantoor dat tot de Big Four behoort (+/- 200.000 werknemers). Ik heb hier al eerder stage gelopen en via mijn contacten van toen heb ik een afstudeerstage weten te regelen bij een afdeling waar normaal gesproken alleen afgestudeerde WO'ers aan de slag gaan. Nu is het zo dat de kans op een vast contract dermate groot is - schijnbaar goed werk afgeleverd tijdens mijn eerste stage! - dat ik ook verder moet en wil studeren (op kosten van het bedrijf) en ik vrij ben in de keuze wat ik precies wil gaan doen qua studie. Het studeren gaat dan in deeltijd plaatsvinden. Echter, voor de meeste studies ben je verplicht een 7 of hoger gemiddeld te staan en nu wil het lot dat ik in het begin van mijn studie laks was (5 jaar over HBO, P-fase en tweede jaar gemiddeld een 5,8 (!). Dit in het derde jaar gelukkig weten op te krikken naar een 6,5). Ik moet voor mijn afstudeerscriptie een 8 of hoger halen, wil ik die 7 gemiddeld staan.

Stel dat ik dit niet zou halen, zou dit een belemmering vormen voor het verder studeren? Ik zou dan bijvoorbeeld een 6,8 of 6,9 gemiddeld staan. Aangezien ik dan al een vaste baan heb, lijkt het me redelijk als ze wat coulanter zijn. Maar je weer het maar nooit.

Ik heb het in dit geval over de reguliere universiteiten. Een privé-opleiding à la Nyenrode is ook een optie, maar ik hou toch alle opties open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asndrag0n
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:09
ik zit nu ook in het 2e jaar van BE en had laatst een gesprek met mijn slb. Hij zei dat universiteiten zich streng aan de eisen houden zelfs leerlingen met een 6.8 en 6.9 worden afgewezen. Wat je ook kan doen is zoeken naar universiteiten waar ze geen minimale GPA hanteren. bijvoorbeeld Maastricht universiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:17
Je zou even kunnen doorberekenen wat het zou opleveren om een paar makkelijke eerste jaars tentamens met hoge cijfers binnen te koppen. Je bent nog ingeschreven, dus AFAIK is het mogelijk om alsnog in te schrijven voor deze tentamens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-06 22:12

3DDude

I void warranty's

Inderdaad je hebt altijd nog het recht om te herkansen, wellicht een vak dat je zegt daar scoorde ik heel laag, kan ik makkelijk hoger op pakken --> doe 'm even overnieuw :P

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
asndrag0n schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 22:51:
ik zit nu ook in het 2e jaar van BE en had laatst een gesprek met mijn slb. Hij zei dat universiteiten zich streng aan de eisen houden zelfs leerlingen met een 6.8 en 6.9 worden afgewezen. Wat je ook kan doen is zoeken naar universiteiten waar ze geen minimale GPA hanteren. bijvoorbeeld Maastricht universiteit.
Ja ik heb ook heel wat van dat soort gesprekken gehouden. Echter geldt dit 9/10 keer voor voltijd studenten die na het HBO gelijk naar de universiteit willen. Mijn situatie ligt net wat anders (imo), omdat ik deeltijd de studie ga volgen en al werk heb bij een erg gerenommeerd bedrijf. Then again, waarom zouden universiteiten juist studenten tot de deeltijd studie toelaten als zij niet aan de norm voldoen... Maar het lijkt me dat enige coulance mogelijk moet zijn. In ieder geval bedankt voor je reactie. Volgend jaar stage lopen lijkt me? En je hebt nog een mogelijkheid om naar AC over te stappen? Niet doen zou ik zeggen!
Dersan schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 23:08:
Je zou even kunnen doorberekenen wat het zou opleveren om een paar makkelijke eerste jaars tentamens met hoge cijfers binnen te koppen. Je bent nog ingeschreven, dus AFAIK is het mogelijk om alsnog in te schrijven voor deze tentamens.
Ja, het levert niet bijster veel op maar dit is wel m'n intentie mocht het fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
JDFS schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 07:28:
[...]

Ja ik heb ook heel wat van dat soort gesprekken gehouden. Echter geldt dit 9/10 keer voor voltijd studenten die na het HBO gelijk naar de universiteit willen. Mijn situatie ligt net wat anders (imo), omdat ik deeltijd de studie ga volgen en al werk heb bij een erg gerenommeerd bedrijf. Then again, waarom zouden universiteiten juist studenten tot de deeltijd studie toelaten als zij niet aan de norm voldoen... Maar het lijkt me dat enige coulance mogelijk moet zijn. In ieder geval bedankt voor je reactie. Volgend jaar stage lopen lijkt me? En je hebt nog een mogelijkheid om naar AC over te stappen? Niet doen zou ik zeggen!

[...]

Ja, het levert niet bijster veel op maar dit is wel m'n intentie mocht het fout gaan.
Nou, als je een week tentamens maakt en van 6,6,6,6 naar 7,8,8,7 gaat, dan zit je al flink meer richting de 7!
Probeer het maar eens uit te rekenen, of post je cijferlijst :P

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 13:27
Je kan er ook voor kiezen om je studie te spreiden, dus eigenlijk bewust een studie vertraging oplopen. Daardoor hoef je wellicht maar 1 of 2 vakken per blok te doen ipv 4 of 5.

Zelf heb ik mijn WO master in deeltijd gedaan naast mijn fulltime job (en 2 kids). Hiervoor stond een jaar maar heb er 2 jaar over gedaan zodat ik me echt kon focussen. Resultaat uiteindelijk dat ik 7.5 gemiddeld heb behaald. Betekende wel dat mijn vrouw en kinderen zo goed als elk weekend niet thuis waren zodat ik aan school kon werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-06 15:26
maniak schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:04:
Je kan er ook voor kiezen om je studie te spreiden, dus eigenlijk bewust een studie vertraging oplopen. Daardoor hoef je wellicht maar 1 of 2 vakken per blok te doen ipv 4 of 5.

Zelf heb ik mijn WO master in deeltijd gedaan naast mijn fulltime job (en 2 kids). Hiervoor stond een jaar maar heb er 2 jaar over gedaan zodat ik me echt kon focussen. Resultaat uiteindelijk dat ik 7.5 gemiddeld heb behaald. Betekende wel dat mijn vrouw en kinderen zo goed als elk weekend niet thuis waren zodat ik aan school kon werken!
Wat heeft dit met zijn probleem te maken? :/ Het gaat over zijn huidige studie, niet over de master...

Ben je al eens gaan navragen bij de universiteit hoe zij er over denken? Kan je veel moeite schelen of in ieder geval duidelijk maken dat je veel moeite moet gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 13:27
Stom.. ik dacht dat hij zorgen maakte over het doen van de studie in deeltijd en de uiteindelijke score en daarmee het niet kunnen doen van een vervolgstudie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmo_thefirst
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-06 08:02
Gewoon even contact met de school leggen voor de voorwaarden en mogelijkheden.
Dan weet je het in elk geval.
Dan kun je kijken om, indien nodig idd, je punten op te krikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:02
Dersan schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 23:08:
Let wel dat dit niet op iedere school mogelijk is. Op de HU bijvoorbeeld mag je voldoendes niet herkansen :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 21:18
Als een van de grote accountantskantoren je een studie aanbiedt kan ik me niet voorstellen dat er nog een universiteit moeilijk gaat doen over je cijferlijsten. Sterker nog, in principe is elk propedeuse papiertje je toegangsbewijs tot de universiteit. Ik zou het inderdaad gewoon eens met die instantie overleggen.

Na je studie wordt er nog vrijwel zelden naar je cijferlijst gevraagd, laat staan echt naar gekeken. Dan is zo'n ervaring bij een Big Four kantoor en een paar goede contacten/referenties oneindig belangrijker. Zou zonde zijn als je meer tijd in je studie steekt als noodzakelijk, waarschijnlijk leer je er niks meer van door die vakken over te doen. Je krijgt het nog zwaar genoeg als je naast je werk nog een WO en Post Doc gaat doen, ik zie aan mijn vriendin (had al haar master toen ze bij PWC begon) dat vrijwel geen een collega dat traject binnen de tijd die er voor staat haalt en nog tijd over heeft voor een leven naast zijn werk en studie.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
ph4ge schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:11:
Na je studie wordt er nog vrijwel zelden naar je cijferlijst gevraagd, laat staan echt naar gekeken. Dan is zo'n ervaring bij een Big Four kantoor en een paar goede contacten/referenties oneindig belangrijker.
In 2006 misschien, maar het is mijn ervaring dat er nu zeker wel wordt gekeken naar cijfers en daadwerkelijke inhoud en kwaliteit van de kandidaat. Een stage bij een groot kantoor is zeker geen garantie dat je met een goede kandidaat te maken hebt, er zijn zeker in het verleden nogal eens wat drollen uitgenodigd om (dure!) stages te gaan doen bij big four- of magic circle-kantoren, die vervolgens toch door de mand vielen als 'te licht'.

Als iemand nog geen 7 gemiddeld kan halen voor een opleiding dan is dat voor mij een rode vlag, stage bij een big four-kantoor of niet.

[ Voor 8% gewijzigd door nare man op 28-10-2014 12:41 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asndrag0n
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:09
[quote]JDFS schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 07:28:
[...]

Volgend jaar stage lopen lijkt me? En je hebt nog een mogelijkheid om naar AC over te stappen? Niet doen zou ik zeggen!

[...]

waarom is het niet aan te raden om over te stappen naar AC? slechte arbeidsmogelijksheiden? niet dat ik AC wil gaan doen maar lijkt me interessant om te weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330244

Ik heb vorig jaar HBO gedaan. Ik ben nu bezig op de TU (Chemical Engineering). Voordat ik eraan begon had ik een mailwisseling met de programma coordinatir. Die zei het volgende erover:

Als richtlijn: gemiddeld minimaal een 7.5 gehaald tijdens het HBO. Die grens is niet in beton gegoten, maar als je daar niet aan voldoet leert de ervaring dat de kans heel klein is dat je de stap naar de universiteit met succes kunt maken. We willen dat vooraf heel duidelijk maken.

Op TU Delft is het dus geen harde regel. Nu zat ik zelf boven het gemiddelde maar ik zou zeggen: Neem contact op met de universiteit en ga gewoon in gesprek met de coordinators! Als je enthousiast bent over een vervolgstudie scheelt dat in ieder geval de helft. Natuurlijk is dat niet altijd zo, maar ik zou tegen niemand zeggen: "Niet doen.". Ga in gesprek met verschillende universiteiten zou ik zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 330244 op 28-10-2014 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:16

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

Nu weet ik dit niet zeker voor technische studies. Maar bij de universiteit van Maastricht gebruiken ze de GMAT als een toelatingstest bij enkele masters. Ze kijken hier na i.c.m eerdere behaalde cijfers, maar de GMAT score is geloof ik leidend.

War is the only proper school of the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• massapeal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:31
SerealKiller schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:50:
Nu weet ik dit niet zeker voor technische studies. Maar bij de universiteit van Maastricht gebruiken ze de GMAT als een toelatingstest bij enkele masters. Ze kijken hier na i.c.m eerdere behaalde cijfers, maar de GMAT score is geloof ik leidend.
Is er dan ook een minimale score die je dient te halen? In Rotterdam moest je als pre-master student namelijk een 7 gemiddeld staan om toegelaten te worden en vervolgens nog minimaal 600 scoren op de GMAT. Het resultaat: 85% van de hbo studenten haalde zijn pre-master niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 11:36
Anoniem: 330244 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:10:
Ik heb vorig jaar HBO gedaan. Ik ben nu bezig op de TU (Chemical Engineering). Voordat ik eraan begon had ik een mailwisseling met de programma coordinatir. Die zei het volgende erover:

Als richtlijn: gemiddeld minimaal een 7.5 gehaald tijdens het HBO. Die grens is niet in beton gegoten, maar als je daar niet aan voldoet leert de ervaring dat de kans heel klein is dat je de stap naar de universiteit met succes kunt maken. We willen dat vooraf heel duidelijk maken.

Op TU Delft is het dus geen harde regel.
7.5 is geen harde regel, maar de kans lijkt me nogal groot dat de TUD wel een harde grens op 7.0 heeft en ook daarboven nog HBO'ers afwijzen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-06 15:04
Waarom niet sowieso voor Nyenrode kiezen? De werkgever betaald immers (daar hoef je bij een Big4 zeker niet bang voor te zijn).
Nyenrode staat internationaal nog altijd goed aangeschreven (MSc Accountancy van Nyenrode is verkozen tot beste Master in 2012, 2013 en 2014) en staat goed op het cv, wat ik er van heb begrepen (in ieder geval bij de BSc, maar ik neem aan dat jij de MSc wilt gaan volgen) houdt Nyenrode ook veel rekening met je werk, colleges enkel op vrijdag en in de periode januari (tot of t/m, niet zeker) maart vaak geen colleges omdat het op het werk dan druk is en je daar goed gebruikt kan worden. Dit is bij sommige uni's wel anders geregeld. (<dit weet ik niet 100% zeker, maar heb het een keer gelezen op een ander forum van iemand die deze studie volgt.)

Bovendien kan je bij Nyenrode decentraal college volgen en heb je het dus in vele gevallen dichter bij huis, afhankelijk van waar je woont uiteraard.

Ik meen dat er komende zaterdag ook voor de MSc een open dag is op Nyenrode maar wellicht dat je hier al te laat voor bent met aanmelden. Zelf wil ik volgend jaar na mijn hbo-P ook aan het Nyenrode de BSc deeltijd gaan volgen en heb me hier veel in verdiept, mijn inziens heeft Nyenrode wel een streepje voor tegenover andere universiteiten.

Nyenrode heeft in geval van de BSc in ieder geval enkel de toelatingseis: hbo-P + vwo wiskunde A deelcertificaat (deze mag je later halen), een toelatingseis in de vorm van een cijfer is hier niet. Ik neem aan dat het voor de MSc niet anders is, behalve dan een afgeronde hbo bachelor, en geen vwo deelcertificaten nodig. Ik kan hier verder niks over vinden in ieder geval, maar neem even een kijkje op de site zou ik zeggen, het is allemaal vrij duidelijk imo.
En uiteraard de toelatingseis dat je een relevante baan hebt, maar dit is dus geen probleem bij jou.

Wel moet je een pre-master van 1 jaar doen in jouw geval (gezien je BE doet, geen AC, dan is het 0,5 jaar)

Edit: je kan kiezen uit 4 verschillende 'snelheden' om de studie te halen, ik raad je aan even op de site te kijken en door te klikken! (Weet niet zeker of ik hier links mag plaatsen..)

[ Voor 9% gewijzigd door Twijfels op 29-10-2014 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 21:18
nare man schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:41:
In 2006 misschien, maar het is mijn ervaring dat er nu zeker wel wordt gekeken naar cijfers en daadwerkelijke inhoud en kwaliteit van de kandidaat. Een stage bij een groot kantoor is zeker geen garantie dat je met een goede kandidaat te maken hebt, er zijn zeker in het verleden nogal eens wat drollen uitgenodigd om (dure!) stages te gaan doen bij big four- of magic circle-kantoren, die vervolgens toch door de mand vielen als 'te licht'.

Als iemand nog geen 7 gemiddeld kan halen voor een opleiding dan is dat voor mij een rode vlag, stage bij een big four-kantoor of niet.
Ik begreep dat hij bij het Big Four kantoor bleef werken. Als je daar een paar jaar werkervaring hebt en uiteindelijk je post doc haalt kijkt er echt niemand naar je cijfers op de HBO, zeker als je een goede referentie hebt.

Ik ben zelf sinds 2010 heel wat van baan gehopt en ik ben niet 1 keer naar mijn cijferlijst gevraagd. Ik geloof niet dat mijn 6.1 gemiddeld op de universiteit ze iets kan schelen. Als je maar een papiertje hebt, vervolgens is je ervaring en je referenties het enige wat telt.

Tenzij je inderdaad een heel prestigieuze startersfunctie zoekt misschien, waar geen van de kandidaten nog een noemenswaardige CV heeft kunnen opbouwen naast zn cijferlijst. En zelfs in dat geval geldt vaak dat je met nevenactiviteiten en vooral bijbanen meer een voorsprong hebt dan iemand die zich volledig op zn studie heeft kunnen richten en daardoor iets betere cijfers heeft. Dat is echter niet van toepassing als hij straks een paar jaar Big Four achter je kiezen heeft.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Ik ga toch maar wat vakken herkansen. Dit kan gewoon op mijn school en doen ze totaal niet moeilijk over. Sterker nog, op het moment van schrijven heb ik al 2 vakken herkanst. Naast m'n minor, dus de werkdruk ligt op dit moment aardig hoog! Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Inmiddels heeft de UvT de regel geschrapt dat je minimaal een 7 hebt gehaald als gemiddelde. Waarschijnlijk kwamen er te weinig studenten binnen :X.

Ik heb even bij m'n aankomende Senior Manager geïnformeerd en die gaf, in overleg met de partner, aan dat studeren bij Nyenrode geen probleem is. Alleen wordt het dan een studie Fiscaal Recht en toch heb ik liever Fiscale Economie... Mensen ervaring met het verschil? Ik wil dingen namelijk vanuit economisch perspectief kunnen bekijken, de juridische kant ligt me iets minder.
nare man schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:41:

Ben ik even blij dat ze bij o.a. PwC verder kijken dan alleen cijfers en de persoon erachter belangrijker vinden.

Wel grappig om te zien binnen mijn opleiding dat heel veel studenten die in het MKB - eerder K dan M ;( - stage hebben gelopen mijns inziens veel te hoge cijfers hebben gekregen voor hun stage. 8 en 9 zijn daar eerder de regel dan de uitzondering. Maar voor hun reguliere tentamens halen ze 6jes.
asndrag0n schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:01:
waarom is het niet aan te raden om over te stappen naar AC? slechte arbeidsmogelijksheiden? niet dat ik AC wil gaan doen maar lijkt me interessant om te weten. :)
Nou ja, je kan natuurlijk altijd AC doen. Maar mijn ervaring met AC (heb mijn P in Accountancy gehaald [alhoewel dit niet uitmaakt, omdat BE studenten ook hetzelfde curriculum kregen] en 2e jaar ook nog AC gehad, daarna uiteindelijk naar BE gegaan) is dat je o.a. geen keuzeminor kunt volgen maar de OAT moet maken. Deze toets is heel erg pittig en ik heb genoeg mensen gehoord die het niet gehaald hebben. Then again, goed leren en je moet het kunnen halen. Maar mocht je het niet halen als HBO'er en toch willen doorstuderen, moet je alsnog de OAT maken omdat je anders geen titel als accountant mag dragen. Correct me if I'm wrong...

In ieder geval heb je met BE veel meer keuze op de arbeidsmarkt (denk aan o.a. fiscaliteit, eventueel IT, misschien HR-gerelateerd) en je kunt altijd nog een Master Accounting gaan doen, mocht je toch die kant op willen gaan.
N3burz schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 14:28:
Waarom niet sowieso voor Nyenrode kiezen? De werkgever betaald immers (daar hoef je bij een Big4 zeker niet bang voor te zijn).
Nyenrode staat internationaal nog altijd goed aangeschreven (MSc Accountancy van Nyenrode is verkozen tot beste Master in 2012, 2013 en 2014) en staat goed op het cv, wat ik er van heb begrepen (in ieder geval bij de BSc, maar ik neem aan dat jij de MSc wilt gaan volgen) houdt Nyenrode ook veel rekening met je werk, colleges enkel op vrijdag en in de periode januari (tot of t/m, niet zeker) maart vaak geen colleges omdat het op het werk dan druk is en je daar goed gebruikt kan worden. Dit is bij sommige uni's wel anders geregeld. (<dit weet ik niet 100% zeker, maar heb het een keer gelezen op een ander forum van iemand die deze studie volgt.)

Ik meen dat er komende zaterdag ook voor de MSc een open dag is op Nyenrode maar wellicht dat je hier al te laat voor bent met aanmelden. Zelf wil ik volgend jaar na mijn hbo-P ook aan het Nyenrode de BSc deeltijd gaan volgen en heb me hier veel in verdiept, mijn inziens heeft Nyenrode wel een streepje voor tegenover andere universiteiten.
Bedankt voor je reactie. Mag ik vragen waarom je nu gaat besluiten om Nyenrode te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-06 15:04
JDFS schreef op zondag 02 november 2014 @ 13:48:
[...]

Bedankt voor je reactie. Mag ik vragen waarom je nu gaat besluiten om Nyenrode te doen?
Voor mij ligt de keuze wat anders gezien ik een BSc Accountancy wil gaan volgen. Ik wil deze per se in deeltijd volgen en dus is Nyenrode mijn enige keus, meen wel ergens gelezen te hebben dat de RuG dit ook aan biedt, maar Groningen is veels te ver weg voor mij dus geen optie.
Mocht ik geen baan vinden dan blijf ik hoogst waarschijnlijk dus ook voltijd hbo verder studeren en ga ik geen voltijd wo studie volgen wat wel mogelijk zou zijn.

Verder houdt Nyenrode veel rekening met de student en de drukke periode, dus geen college in de drukke periode (jan t/m maart zo ongeveer voor AC studenten) en heb je decentrale colleges wat voor mij erg handig is. Gezien mijn woonplaats is elke universiteit waar ik Accountancy zou kunnen studeren (danwel voltijd) anderhalf uur of langer rijden, Nyenrode is op een uur afstand.

Echter ging ik er van uit dat je ook in de AC verder wou studeren (BE opleiding, Big Four etc, standaard aanname..) maar dit zie ik fout? Ik weet niet echt het fijne van die andere opleidingen bij andere uni's / Nyenrode.

[ Voor 6% gewijzigd door Twijfels op 02-11-2014 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:00
JDFS schreef op zondag 02 november 2014 @ 13:48:
I

Ik heb even bij m'n aankomende Senior Manager geïnformeerd en die gaf, in overleg met de partner, aan dat studeren bij Nyenrode geen probleem is. Alleen wordt het dan een studie Fiscaal Recht en toch heb ik liever Fiscale Economie... Mensen ervaring met het verschil? Ik wil dingen namelijk vanuit economisch perspectief kunnen bekijken, de juridische kant ligt me iets minder.
Ik doe zelf Fiscale Economie aan de UVA. Beide studies komen redelijk overeen. Je zal bij beide studies namelijk belastingvakken krijgen. Het verschil zit hem erin dat Fiscale Economie nog vrij veel overlap heeft met accountancy en Fiscaal Recht wat meer echte rechtenvakken krijgt.
Dat wil trouwens niet zeggen dat je helemaal niks leert over rechten bij Fiscale Economie. Ook daar zal je een basis krijgen, maar dan inderdaad meer vanaf een economisch perspectief. Denk dan aan vakken als Ondernemingsrecht of Economie en Recht.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Nou jongens, toch leuk om even een 4,5 jaar oud topic van mezelf te zien en een update te geven.

Na wat vertraging ben ik toch begonnen aan de studie Fiscale Economie met een 6,94 gemiddeld, waarbij mijn motivatiebrief de doorslag heeft gegeven om toch aan de Premaster te mogen beginnen.

Inmiddels bezig met de afronding van mijn Master (die dus inderdaad is betaald door mijn werkgever met een terugbetalingsregeling indien uitdiensttreding of stoppen opleiding).

Voor degenen die dit nog zullen lezen; laat een GPA van 7 gemiddeld je niet afschrikken; een motivatiebrief kan wonderen doen!

Edit: oh ja en niet te vergeten, ga aub NIET STUDEREN IN DEELTIJD. Oh the horror... Maak lekker je HBO/WO af in voltijd en ga dan pas werken. Werken kun je altijd nog, studeren niet!

[ Voor 13% gewijzigd door JDFS op 18-05-2019 15:59 ]

Pagina: 1