Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Tsja, ik doe het niet graag, en ik heb ook wel gezocht, maar heb toch niet echt veel informatie kunnen vinden.

Ik heb al enkele jaren een Vodafone abonnement waar ik relatief vrij weinig voor betaal, in vergelijking met huidige abonnementen, maar als ik het nu vergelijk met wat ik daadwerkelijk gebruik (was in het begin veel minder) en wat ik elders kan betalen, denk ik dat het toch maar eens tijd is om over te stappen.

Gemiddeld bel ik slechts ~4 minuten per maand (maximaal 11 in het afgelopen jaar), stuur ik ongeveer ~15 SMS berichten (max toch wel 24), en verbruik ik ~200MB, maar komt toch sommige maanden wel aan de 500MB bijna.

Dus als ik nu de prijzen een beetje vergelijk, komt Telfort eigenlijk super goed uit de bus. Als ik daar 0 belminuten selecteer (dus gemiddeld € 0,30 * 4 = € 1,20 per maand), 100 SMS (€ 1) en 500 MB (€ 7) komt dat, voor 24 maanden, op ~€9,20 per maand (hoewel ik nou niet weet of de € 8 basis ook na de contractduur geldt, want dat is bij de meeste providers niet zo, dan wordt het na de contractduur opeens tweemaal zo duur), wat nogal veel minder is dat mijn huidige € 22 per maand (wat trouwens 170 minuten/SMS is, en 1GB data; "SO Bel + SMS + Web-2 170").

Echter dus de vraag wat de ervaringen zoal zijn bij Telfort mobiel sim-only?

Het is het KPN netwerk, en ze beloven 14,4 Mb/s down en 2 Mb/s up, dus dat zou wel snor moeten zitten denk ik. Bij Vodafone heb ik nog nooit de klantenservice nodig gehad, dus ik weet niet of dat nog een factor is die ik eventueel mee zou moeten wegen. Verder kan ik eigenlijk niet echt iets bedenken waar ik op zou moeten vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Het is prima dekking met name. Ik heb al 10 jaar telfort en prijs/kwaliteit is prima. Maar ook ik heb de klantenservice nooit nodig gehad.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

Ik heb ook al jaren telfort, ik heb nu 1000 MB internet, 150 SMS/Bel (weet niet exact) en betaal €14 per maand. Hiervoor ook een 500MB abonnement gehad. Ik heb bijna overal dekking (woon wel echt in een buitengebied), verder in de stad en drukkere dorpen altijd gewoon top verbinding.

Ook nog nooit klantenservice nodig gehad tho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Misschien is Vodafone directsales/friends & family wel wat voor je? ;)

[ Voor 13% gewijzigd door MensionXL op 27-10-2014 21:33 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:10
Hier ook al jaren Telfort sim-only. Ik heb 300 belminuten + na 10 minuten gratis bellen, 1000 SMSjes en 1000 MB data voor 19 euro. Sinds het op het KPN netwerk zit eigenlijk nooit problemen gehad. Alleen de snelheid is op zich prima, maar ook weer niet je-van-het, maar ik zit toch eigenlijk wel meestal op WiFi.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Hier ook Telfort. Geen problemen mee, overal heb ik wel bereik. Als ik niet op Wi-Fi ben, dan wel 3G. Redelijke snelheid. In december ga ik over naar 4G en verwacht dan 3x sneller internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:02

Japie.G

Colour Classic

Verdorie, twee telefoons overgezet naar telfort. Beiden geen pushmessages meer wanneer telefoon in standby staat. Dat is toch wel ernstig vervelend. Lijkt of de telefoon maar 1 keer per uur even online gaat ofzo. Zodra ik het vodafone simmetje er in doe is het probleem a la miniut over. Net even bij mijn moeders telefoon gecheckt, ook telfort, hetzelfde probleem!! Meer mensen dit??

Iphone en samsung toestel. Even testen door tel op standby te zetten, 3 minuten wachten en dan een berichtje sturen! Met whatsapp bijvoorbeeld!

[ Voor 16% gewijzigd door Japie.G op 04-11-2014 22:08 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Niet online
Ik heb nu een aantal maanden Telfort, maar ik moet zeggen dat ik toch niet helemaal tevreden ben. Op de weg naar mijn werk in de bus zitten toch een paar plekken waar de verbinding wegvalt en ik opeens aan het "roamen" ben bij KPN. Ik weet dat als ik dan roaming aanzet er geen extra kosten in rekening gebracht worden, omdat Telfort ook gewoon op het KPN netwerk zit, maar dit doe ik uit voorzorg toch liever niet.

Verder lijkt het wel alsof de accu van mijn telefoon sinds de switch naar Telfort veel sneller leeg is. Voorheen ging mijn telefoon wel ruim langer dan een dag mee, maar nu zit die elke avond wel op de 15-20%, soms zelfs lager als ik hem op een dag veel gebruik heb. Het kan natuurlijk toeval zijn, en het lijkt me ook wel vreemd dat het hierdoor zou komen, maar dit probleem doet zich voor sinds dat ik de switch naar Telfort heb gemaakt.

Ten slotte had ik een heel goedkoop abonnement met enkel data en sms, geen belbundel genomen omdat ik eigenlijk nooit bel, maar door omstandigheden moest ik afgelopen maand opeens wél veel bellen. Resultaat, erg hoge rekening die maand. Maar goed, dat is mijn eigen schuld en had makkelijk voorkomen kunnen worden, maar is wel iets om rekening mee te houden (en ik denk dat ik uiteindelijk op jaarbasis alsnog wel goedkoper uit ben dan als ik een belbundel had genomen).

Ook beetje stom van me dat ik meteen 2 jaar heb gedaan voor een euro per maand korting, maar goed, eigen schuld. Leermomentje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb je ook aan Simyo gedacht?
100 min/sms en 500 MB data kost 11 euro per maand.
Je bent wat flexibeler wat betreft bellen omdat het met sms-en in één bundel zit. En geen actietarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:15
Als het goed is kan je ook altijd nog besluiten een bescheiden belnundeltje bijvoegen, via Mijn Telfort - geen idee hoeveel duurder dat het zou maken, maar zou de korting vermoedelijk sowieso weer beetje tenietdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Rainbow schreef op maandag 20 april 2015 @ 23:24:
Ik heb nu een aantal maanden Telfort, maar ik moet zeggen dat ik toch niet helemaal tevreden ben. Op de weg naar mijn werk in de bus zitten toch een paar plekken waar de verbinding wegvalt en ik opeens aan het "roamen" ben bij KPN. Ik weet dat als ik dan roaming aanzet er geen extra kosten in rekening gebracht worden, omdat Telfort ook gewoon op het KPN netwerk zit, maar dit doe ik uit voorzorg toch liever niet.

Verder lijkt het wel alsof de accu van mijn telefoon sinds de switch naar Telfort veel sneller leeg is. Voorheen ging mijn telefoon wel ruim langer dan een dag mee, maar nu zit die elke avond wel op de 15-20%, soms zelfs lager als ik hem op een dag veel gebruik heb. Het kan natuurlijk toeval zijn, en het lijkt me ook wel vreemd dat het hierdoor zou komen, maar dit probleem doet zich voor sinds dat ik de switch naar Telfort heb gemaakt.

Ten slotte had ik een heel goedkoop abonnement met enkel data en sms, geen belbundel genomen omdat ik eigenlijk nooit bel, maar door omstandigheden moest ik afgelopen maand opeens wél veel bellen. Resultaat, erg hoge rekening die maand. Maar goed, dat is mijn eigen schuld en had makkelijk voorkomen kunnen worden, maar is wel iets om rekening mee te houden (en ik denk dat ik uiteindelijk op jaarbasis alsnog wel goedkoper uit ben dan als ik een belbundel had genomen).

Ook beetje stom van me dat ik meteen 2 jaar heb gedaan voor een euro per maand korting, maar goed, eigen schuld. Leermomentje. :P
Op welk netwerk zat je eerst dan? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Niet online
MensionXL schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 19:01:
[...]

Op welk netwerk zat je eerst dan? :)
Vodafone, zoals ik al eerder in de topic genoemd had. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telfort-klanten kunnen overgebleven minuten en MB's twee maanden behouden

Telfort-klanten die belminuten of MB's aan het einde van de maand overhouden, kunnen die overgebleven minuten en MB's nog twee maanden gebruiken.
Dat meldt Telfort. De overgebleven belminuten en MB's worden in de tweede maand als eerste opgemaakt. Pas daarna wordt de nieuwe bundel gebruikt.

De nieuwe Telfort-abonnementen bestaan uit 150, 300, 500 en 1000 belminuten per maand, die respectievelijk 6, 8, 13 en 16 euro kosten.

"Overigens bellen klanten ook in de nieuwe abonnementen nog steeds bij elk gesprek na 10 minuten gratis", aldus Onno van der Poel, directeur van Telfort. "Daarnaast hoeven klanten niet meer te betalen voor sms’en. Dit past bij deze tijd."

De nieuwe abonnementen gelden ook voor ZZP'ers, zo meldt Telfort.

4G

Telfort verhoogt ook de 4G-snelheid naar een maximum downloadsnelheid van 150 Mbps (18,75 MB/s). De gemiddelde snelheid komt ongeveer uit om 20 Mbps (2,5 MB/s).

Voor een 4G-bundel betalen Telfort-klanten 5 euro bovenop de 3G-databundel. Deze bundels kosten 4, 7, 10 en 17 euro per maand voor respectievelijk 125 MB, 500 MB, 1 GB en 2,5 GB.

Gebruikers met een 3G-bundel kunnen een maximumsnelheid van 14,4 Mbps (1,8 MB/s) behalen.

Hopelijk volgt de rest ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Hmm, ik stap de 21e over van Ziggo naar Telfort en zal dus een abonnement 'oude stijl' hebben. Die is weliswaar een euro goedkoper (300min bij 12 maanden was 8 euro, nu 9 euro), maar dat meenemen van belminuten vind ik wel erg interessant. Straks eens bellen of er nog wat om te zetten is.

Edit: Telfort gebeld, maar er zijn al meer dan twee weken verstreken sinds het aanvragen van het abonnement - en dan wil men het niet meer veranderen. Hooguit als ik zou proberen het om te laten zetten naar een abonnement-met-toestel, maar daar voelde ik niets voor.
Ofwel, vanaf 21 mei een jaar Telfort sim-only 'oude stijl' zonder behoud van belminuten of data, dan 21 mei 2016 eens kijken of we bij Telfort blijven of niet.

[ Voor 42% gewijzigd door vanaalten op 12-05-2015 08:55 . Reden: Update n.a.v. telefoontje met Telfort ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:20
Ik heb erg wisselend belgedrag en tot nu een Telfort abonnement gehad afgestemd op mijn maximum belminuten, sms en data. Waarvan een groot deel in het buitenland.
Dat leek bij Vodafone veel goedkoper, dus ik wilde net gaan overstappen.

Maar met de nieuwe optie om 3 maanden te 'sparen' kan ik terug naar de helft van mijn minuten en data en sms is inmiddels gratis.
Voor 13,65 heb ik nu 300 minuten en 1 GB. En dat is dus 3 maanden houdbaar.
Buitenlandbundels zijn niet extreem duur.

Dekking van Telfort in Nederland is prima (KPN).

Draadloos laden op onze Zon

Pagina: 1