Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammert24
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-05-2024
Hallo allemaal,

Ik heb op dit moment 2 studio monitoren staan. De M-Audio BX5 D2. Ik wil graag investeren in een subwoofer en een USB audio interface. Ik zou graag de Focusrite Scarlett 2i2 als USB audio interface aan willen schaffen. Nu wil ik hier echter nog een goede compacte subwoofer bij kopen. Ik had eerst de Behringer B1200D op het oog, maar ik vind deze erg groot vergeleken bij mijn monitoren. Daarom is mijn vraag of een van jullie misschien een goede compacte subwoofer kent die maximaal 275 euro kost. De subwoofer gebruik ik veelal voor het muziek luisteren en heel af en toe om een film te kijken.

Alvast Bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Brammert24 op 28-10-2014 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:45

FeaR

In GoT we trust

Die Behringer is wel echt PA-spu . 60 Hz op -3 DB zou ik overslaan, dat zet niet echt zoden aan de dijk op een hoop gebonk na. Maar is dat wel wat je zoekt? Een PA subwoofer zodat het lekker bonkt of zoek je echt een subwoofer om het frequentie bereik van je set te vergroten?

Tevens schopje naar CEA aangezien het een aankoopadvies is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammert24
Een PA sub is eigenlijk ook niet echt waar ik naar zoek. Ik zoek meer naar een subwoofer die het frequentie bereik van mijn set vergroot, zoals je net zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammert24
Ik heb net nog even gezocht en kwam bij deze uit: Boston Acoustics ASW250. Weinig reviews over te vinden. Ook wordt hij alleen gekocht bij de hificorner.nl. Iemand ervaring met dit merk of deze sub? Is het ook mogelijk om deze sub aan te sluiten op het USB audio interface en de 2 monitoren? Of is er nog een alternatieve subwoofer bekend rond deze prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
Als je in het hifi-segment shopt, vind je voornamelijk subwoofers die geen interne crossover hebben en dus een los subwoofersignaal verwachten. Receivers hebben normaalgesproken zo'n subwooferoutput, maar jouw geluidskaart heeft maar 2 kanalen, dus heb je een subwoofer nodig die zelfstandig kan werken en dus een input en een output heeft. D.w.z.: je 2 kanalen audio gaan naar je subwoofer, je subwoofer haalt de signalen eruit die hij zelf gebruikt en stuurt het signaal door naar je 2 monitorspeakers. Op die manier hoeven je audio interface en je monitors geen rekening te houden met de sub.
Voorbeelden zijn de KRK 10s en de M-Audio SBX-10, maar er zijn nog wel meer in het studiomonitorsegment. Bax-shop heeft aardig wat keus.

Wil je geen subwoofer met ingebouwde crossover, dan zou ik een andere audio interface kiezen, bijvoorbeeld een Asus Xonar U7.

[ Voor 17% gewijzigd door Solarsparc op 29-10-2014 05:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Solarsparc schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 23:49:
Als je in het hifi-segment shopt, vind je voornamelijk subwoofers die geen interne crossover hebben...?
Que? Zo'n beetje elke subwoofer heeft toch gewoon een in te stellen crossover? Anders ben je eigenlijk met 99,9% van alle stereoversterkers meteen weg.

Betreffende de ASW250: tijd geleden was die subwoofer nog onder de 200 euro (179 dacht ik) en voor dat geld was het eigenlijk de betere subwoofer in de prijsklasse. Wel behoorlijk actief en bonkerig, maar voor films was het zeer goed te doen. In dit budget/segment kom ik eigenlijk weinig leuks tegen. Yamaha en Magnat hebben wat subwoofers in deze prijsklasse maar van die merken ben ik niet onder de indruk. Jamo kan je ook nog naar kijken, dan wordt het al wat meer en dan heb je nog Klipsch welke ook leuke subwoofers maakt. Dan zit je wel in de "HiFi" markt en niet in de PA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammert24
Bedankt voor de reacties! Ik heb zojuist nog een ander subwoofer gevonden. De Prodipe Pro 10s V2. Iemand hier ervaring mee? Iemand een vergelijking voor welke ik moet kopen, de Propide of de Boson?

[ Voor 139% gewijzigd door Brammert24 op 29-10-2014 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purbo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-07-2024
De boston asw250 is vandaag bij Hificorner in de aanbieding voor €169 en geen bezorgkosten.
Heb m zelf ook (echt waar ;) ) en voor die prijs is het een prima ding!

[ Voor 3% gewijzigd door Purbo op 29-10-2014 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammert24
Purbo schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 11:57:
De boston asw250 is vandaag bij Hificorner in de aanbieding voor €169 en geen bezorgkosten.
Heb m zelf ook (echt waar ;) ) en voor die prijs is het een prima ding!
Mooi! Alleen dan moet ik wel zeker zijn dat ik deze kan aansluiten op de Focusrite en de monitoren? Is dat mogelijk, zo ja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammert24
Is het mogelijk om via een splitter in de Focusrite de subwoofer en de monitoren aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarsparc
Que? Zo'n beetje elke subwoofer heeft toch gewoon een in te stellen crossover?
Nee, ze hebben een in te stellen crossoverfrequentie, maar dat is maar de helft van het verhaal, voor hifi-subs zoals de Boston heb je een sub-out nodig naast je frontsignalen, er komen geen frontsignalen terug uit je sub naar je fronts. Die studiosubs hebben een paar outs en een paar ins, een volledig crossovercircuit, dus daarmee kun je volstaan met een geluidskaart waar maar 2 kanalen uitkomen.
Anders ben je eigenlijk met 99,9% van alle stereoversterkers meteen weg.
Dat lijkt toch het geval te zijn, want ik zie niet in hoe je die aan zou moeten sluiten als je sub alleen inputs heeft. Tenzij je een losse crossover hebt. Overigens zijn ze er ook wel met ingebouwd crossovercircuit in het hifi-segment, maar de betaalbare van Klipsch en Jamo hebben het in ieder geval niet. Wat bijvoorbeeld een Klipsch sw-110 wel weer heeft, is een hi-level input, dan kun je splitten op de luidsprekerterminal. Is in dit geval natuurlijk geen oplossing door de actieve speakers.
Is het mogelijk om via een splitter in de Focusrite de subwoofer en de monitoren aan te sluiten?
Vind ik niet echt een mooie oplossing, maar het zou kunnen. Je mist dan wel de mogelijkheid om de onderste frequentie van je monitors in te stellen, die gaan dus bepalen op welke frequentie je gaat splitsen tussen sub en monitors (tenzij je bewust gaat overlappen, maar dat is een slecht idee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Solarsparc schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 03:15:
Nee, ze hebben een in te stellen crossoverfrequentie, maar dat is maar de helft van het verhaal...
Ik dacht dat je puur bedoelde dat je op de subwoofer niet de crossover in kon stellen. Dat ontbreken van High Level is in dit soort situaties inderdaad wel een gemis. Met stereo integreert dat toch het beste.
Solarsparc schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 03:15:
Dat lijkt toch het geval te zijn, want ik zie niet in hoe je die aan zou moeten sluiten als je sub alleen inputs heeft. Tenzij je een losse crossover hebt. Overigens zijn ze er ook wel met ingebouwd crossovercircuit in het hifi-segment, maar de betaalbare van Klipsch en Jamo hebben het in ieder geval niet. Wat bijvoorbeeld een Klipsch sw-110 wel weer heeft, is een hi-level input, dan kun je splitten op de luidsprekerterminal. Is in dit geval natuurlijk geen oplossing door de actieve speakers.
Je hoeft de subwoofer niet per se tussen de speakers te zetten. Als je een stereoversterker hebt met gewone Pre-Outs op Links en Rechts kan je de subwoofer daar op aansluiten. Passieve speakers op de speaker terminals en met actieve zou je moeten gaan splitsen. En dat splitsen is in dit geval ook de enige oplosssing. Althans, zo te zien heb je geen andere optie dan dat. Zoals gezegd heeft de Boston Acoustics geen High Level input en de M-Audio BX5 D2 hebben geen Subwoofer Pre-Out of überhaupt een uitgang. Je splitst vanaf de Focusrite Scarlett 2i2 gewoon naar zowel de speakers en naar de subwoofer, je krijgt dus eigenlijk vier kabels uit de Focusrite Scarlett 2i2. Daarmee krijgen zowel de subwoofer als de speakers het volledige frequentiebereik toegestuurd, crossover op de subwoofer regelen.

Denk alleen wel dat het wordt werken met een berg verloopjes aangezien de huidige set met TRS werkt en de subwoofer RCA verwacht. En het klopt inderdaad dat je geen punt in kan stellen waar de monitoren ophouden, die doen nog steeds het geheel bereik.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 30-10-2014 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammert24
[b]Solarsparc schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 03:15:
Vind ik niet echt een mooie oplossing, maar het zou kunnen. Je mist dan wel de mogelijkheid om de onderste frequentie van je monitors in te stellen, die gaan dus bepalen op welke frequentie je gaat splitsen tussen sub en monitors (tenzij je bewust gaat overlappen, maar dat is een slecht idee).
Is er een betere/makkelijkere manier, zonder de Focusrite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

V&A aangeboden: Goede Mirage subwoofer te koop aangeboden!

Dit niets? Kan je High Level aansluiten en valt ruim binnen budget. Is alleen wel een 8" woofertje waar de ASW250 een 10" heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammert24
Ik ga liever voor een nieuwe subwoofer, dan voor een tweedehandse. Ook heb ik als het kan het liefst downfiring aangezien er wat kinderen rond lopen hier. Heb zojuist ook even gekeken naar de Klipsch SW-350, deze gaat ook voor 250 euro. Is alleen denk ik het zelfde probleem als bij de Boston

[ Voor 30% gewijzigd door Brammert24 op 30-10-2014 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Die Klipsch heeft wel High Level, maar eigenlijk heb je daar niets aan bedenk ik me nu: je monitoren hebben niets met gewone speakerkabel, alleen line. Overigens hoeft het niet slecht te klinken door je monitoren het hele spectrum te laten doen en de subwoofer daar op aan te passen (dus met splitters werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammert24
En als ik dan moet kiezen tussen de Boston en de Klipsch, welke zou ik dan moeten nemen? Ze zijn alle twee namelijk €250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Boston

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:47

Nibbz

Postmaster General

Waarom niet de sub die bij die speakers hoort?

http://www.bax-shop.nl/dj...ofer/product-details.html

Heb deze set zelf ook thuis staan

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammert24
Nibbz schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:02:
Waarom niet de sub die bij die speakers hoort?

http://www.bax-shop.nl/dj...ofer/product-details.html

Heb deze set zelf ook thuis staan
Ligt iets boven mijn budget ;)

Maakt het verschil als ik de Focusrite Scarlett 2i4 koop in plaats van de Focusrite Scarlett 2i2? Of moet ik dan nog steeds met splitters gaan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarsparc
Brammert24 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 16:01:
[...]
Ligt iets boven mijn budget ;)

Maakt het verschil als ik de Focusrite Scarlett 2i4 koop in plaats van de Focusrite Scarlett 2i2? Of moet ik dan nog steeds met splitters gaan werken?
Ik snap het niet... de 2i4 is 175 euro, de 2i2 133 euro, verschil 42 euro. Je budget voor een sub is 275 euro. De SBX10 kost 319 euro, 2 euro's meer dan het verschil tussen de 2i4 en 2i2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammert24
Dat weet ik, alleen de Focusrite kan ik met korting krijgen via iemand. Maar mijn vraag is dus of je met een Focusrite 2i4 wel met splitters moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarsparc
Met 4 uitgangen zou je geen splitters nodig hebben, het ligt er wel even aan of de meegeleverde driver het signaal kan spiegelen over 2 ingangsparen, want dat is wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammert24
En hoe zou ik hierachter kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarsparc
Handleiding downloaden en hopen dat je het daar uit kunt halen of zorgen dat je het bij iemand uit kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammert24
Ik heb de oplossing gevonden denk ik. Heb zojuist de Focusrite Scarlett 2i2 van iemand even kunnen gebruiken samen met zijn sub, de B&W ASW608. Nu heb ik de B&W aangesloten op de koptelefoon ingang van de Focusrite. Daarna met TRS kabels naar de line output van de Focusrite. Ik weet niet of dit de goede oplossing is, maar volgens mij werkt het.
Pagina: 1