MacBook Pro blijft schijfherstel adviseren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Hallo,

Ik heb een MB Pro eind 2011, 2,4 GHz i5, 4 GB RAM.

Ik heb gisteren Yosemite gedownload en geïnstalleerd, en nu blijf ik met een klein probleempje zitten.

Omdat ik vond dat de boel wat traag was, heb ik Schijfhulpprogramma even gestart en kreeg al snel de melding dat ik de schijf moest herstellen door middel van een restart, onderwijl CMD-R ingedrukt houdend.

Dit dus gedaan en binnen 1 minuutje was het gepiept.

Qua snelheid zit het nu redelijk goed, maar iedere keer als ik nu Schijfhulpprogramma weer opstart om een check te doen, krijg ik diverse meldingen. Zelfs nadat ik de schijf net heb hersteld.

Er staat iets over een onjuist en ongeldig aantal blokken met wederom de melding dat de schijf moet worden hersteld.

Moet ik me hier zorgen om maken of is dit normaal? Sowieso is het ding niet meer zo snel als eerst, maar ik neem aan dat dat niks geks is.

Alvast bedankt voor de hulp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Met dat onjuiste aantal blokken geeft 'ie ook iedere keer een ander MP3 bestand weer. Heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Nog een update. Als ik in het opstart herstel proggie zit, dan zegt 'ie na controle dat alles oké is. Start ik de computer helemaal weer op en doe ik de check in OSX zelf, dan geeft 'ie weer fout/ongeldige blokken aan, en dat schijfherstel bij startup nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
Het klinkt alsof je disk de geest gaat geven.
Misschien de smart status checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Okay. Ik heb de gratis versie gedownload, en nu? Ik zie nergens een knop staan om een check te starten. Beetje een vaag programma.

edit: Oh, ik zie dat er iets gebeurd is. SMART check is OK, I/O-Error is OK en RAID is OK.

edit 2: Het bestand met de ongeldige blokken, waarnaar verwijst wordt, staat overigens helemaal niet meer op de schijf. Deze heb ik een tijd geleden al gewist. 8)7

[ Voor 53% gewijzigd door bram1984 op 28-10-2014 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-10 13:24
DiskWarrior, niet goedkoop wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dank voor de tip (en gefeliciteerd), maar dat zie ik niet helemaal zitten.

Op mijn werk repareert men deze dingen. Ik heb de laptop nu bij me en ben even een reservekopie op een externe HDD aan het maken.

Als ik de TD nu de schijf laat vervangen en ik start de laptop opnieuw op met de HDD eraan, kan ik dan via CMD-R gewoon weer de hele boel herstellen? Ik bedoel; installeert het ding dan ook OSX helemaal opnieuw?

Ik heb hier geen ervaring mee, vandaar mijn vraag.

[ Voor 6% gewijzigd door bram1984 op 28-10-2014 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Update: Op mijn werk heeft men de schijf gecontroleerd. Niets mis mee. Ze hebben er een nieuw OSX image op gezet, en daarna weer herstelt vanaf mijn timemachine kopie. Alles lijkt nu prima te werken.
Pagina: 1