Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Specificaties BTO 15CL16 of HP15.p035nd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe laptop kopen (dûh) en heb mijn oog laten vallen op een BTO 15CL16, maar ben nog niet uit de specificaties.
Ik zal ´m gebruiken voor internetten, e-mailen, word/excel gebruiken maar wil er ook op Photoshoppen of Lightroom. Gamen doe ik NIET. Ik ga er niet veel mee op pad, maar op vakantie gaat ie wel in de koffer (ruimbagage) en sjouw ik er wel mee rond. Hoe lichter hoe beter dus.

Mijn vragen:

1. Geeft een 500 GB HDD + 120 GB SSD erbij een veel minder resultaat dan alleen een 500 GB SSD (wat veel duurder is)?
2. Welke CPU zou ik hiervoor minstens moeten hebben?
3. Is 2x 4 GB / 1x 8 GB geheugen hier overkill? En zo nee, wat is dan het beste van die twee?
4. Heeft Intel Dual Band Wireless AC 7260 veel toe te voegen aan de standaard BTO Wireless?

Dit alles komt echter hoe dan ook een stuk duurder uit dan HP Pavillion 15-p035nd (€ 699), die toch ook een Intel i05, 8GB DDR3, en een HDD van 1 TB + 8 GB Flash geheugen heeft... Waarom is bovenvermelde BTO dan (veel) beter? (behalve dat ie een half kilo lichter is)

• Geitenkaas
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-10-2024
Gewoon een 500GB + 120GB doen, kun je makkelijk alles wat snel open moet op je SSD zetten en heb je nog genoeg ruimte over voor andere dingen.
Voor een CPU zal een gewone dual core van Intel wel voldoen. Mijn vader heeft een dual core i3 met 4GB ram en daarmee kon ik ook prima is een video mee bewerken.
4GB is genoeg, 8 kan ook maar ik denk niet dat je daar niet eens in de buurt komt. Als ik nu een beetje ga photoshoppen kom ik op 2GB uit.

Ik ben geen Intel fanboy maar ik raad je wel aan bij een laptop intel + intel/nvidea te doen. Laptops zijn klein en krap en koelers gaan snel kapot en al die zooi wil je niet hebben, is bij computers niet zo. Dus geen Pavillion.

• Geitenkaas
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-10-2024
Goedkoop:
pricewatch: HP 15-r085nd
2,5 kilo, dual core celeron cpu, intel hd graphics, 4gb ram, windows 8.1

SSD
pricewatch: Asus C300MA-RO005
Goedkope, 32GB SSD, chrome os en is 1,4 kilo. Misschien is het wat.

[ Voor 16% gewijzigd door Geitenkaas op 28-10-2014 20:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor al deze tips.

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met "Ik ben geen Intel fanboy maar ik raad je wel aan bij een laptop intel + intel/nvidea te doen. Laptops zijn klein en krap en koelers gaan snel kapot en al die zooi wil je niet hebben, is bij computers niet zo. Dus geen Pavillion."