Torrentverkeer bij Telenet zeer traag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-10 10:41
De laatste tijd downloaden mijn torrents abnormaal traag waar deze vroeger gemakkelijk 25mbit/s haalden. Ik heb een Telenet abbo van 30mbit/s dus dat zat goed. Ik heb de torrent snelheid getest met een test-torrent (Ubuntu torrent) en ook die haalt max 120kbit/s. Wanneer ik een snelheidstest uitvoer geeft elke site 28mbit/s down aan dus ik heb de indruk dat er ofwel een probleem bij uTorrent is of bij Telenet (afknijpen torrent-verkeer?). Ik weet dat Telenet al vaker in het nieuws gekomen is voor traffic-shaping maar een gemiddelde van nog geen 50kbit/s lijkt me echt marginaal. Verder heb ik al een aantal "speed optimizing" methoden uitgetest maar tot nu toe heeft niets kunnen helpen.

Iemand die dit probleem herkent?

Alvast bedankt

Edit:
Op zowel mijn laptop als die van anderen op het netwerk gaat het torrent-verkeer traag*

[ Voor 6% gewijzigd door n0valyfe op 27-10-2014 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-10 06:51
En als je dezelfde torrent eens test op een netwerk van de buurman (indien deze niet bij Telenet zit). Dan kan je bepaalde zaken uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
Telenet komt vaker in het nieuws met traffic shaping; ik gok dat je oorzaak daar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 15:54
Ja, telenet doet peer to peer traffic shaping. Staat op hun website.

De standaard zaken die je kan proberen:
- Gebruik hoge poort (30.000+) en zorg dat die open staat in routers (zie je het groen bolletje in uTorrent?)
- Zet encryption aan
...
http://howto.wired.com/wi...twit_Traffic_Shaping_ISPs