Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-05 15:13
Ik heb reeds een H100i overgenomen van iemand, en nu blijkt hij een hoop herrie te maken.
Het geluid komt vanuit de pomp en het lijkt erop alsof hij lucht hapt.

Nu heb ik het een en ander opgezocht en sommige zijn van de herrie af als ze een firmware update doen.
Dat heb ik geprobeert, maar deze is niet nodig. (1.0.7)

Nu denk ik dat hij lucht hapt omdat het geluid weg is als de kast gekanteld wordt. Wordt hij weer terug neergezet dan komt het geluid lekker terug. Ook het schudden of op zijn kop houden geeft geen permenante oplossing, geluid blijft terugkomen als kast op zijn plek wordt gezet.
Verder weet ik zeker dat het niet van de fans komt wat veel op internet staat, want deze zitten er namelijk nog helemaal niet in!

Iemand hier ervaring mee of weet iemand wat ik hieraan kan doen?
Ben een beetje ten einde nood.

Hier een filmpje van de herrie.

2e filmpje

[ Voor 32% gewijzigd door Sandertje03 op 27-10-2014 20:20 ]

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:03
Misschien...... omdat je de radiator scheef houd waardoor de lucht naar boven gaat en door het pompje heen gaat wat die herrie maakt........

[ Voor 3% gewijzigd door dylan111111 op 27-10-2014 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
dylan111111 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:14:
Misschien...... omdat je de radiator scheef houd waardoor de lucht naar boven gaat en door het pompje heen gaat wat die herrie maakt........
Dus je denkt dat er lucht in het gesloten syteem zit? Heb even de start topic aangepast..
Als ik de behuizing op zijn kop houd om de lucht te verplaatsen lost dit het probleem niet op. Dit komt direct terug als ik hem weer op zijn rug neer zet.

Maar MAG het voorkomen dat er zoveel lucht in een systeem als dit zit?

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
Er zit altijd lucht in een gesloten systeem, wat denk je wat er gebeurt als het water warm word ?
Juist dan zet het uit, en dan wil je niet dat je slangen springen in je pc ;)

(correct me if i'm wrong )

Het klopt wel dat er erg veel lucht in zit, zit er een bij vul dopje op ?
Dan zou je er iets meer gedestilleerd water in kunnen stoppen.

Anders zou je hem terug kunnen sturen naar de vorige eigenaar of RMA.

Je zou ook een andere kast kunnen halen dat de radiator horizontaal hangt, dan maakt hij aanzienlijk minder herrie, zeg maar geen herrie eigelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
Sandertje03 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:19:
[...]

Als ik de behuizing op zijn kop houd om de lucht te verplaatsen lost dit het probleem niet op. Dit komt direct terug als ik hem weer op zijn rug neer zet.
Als je de behuizing op zijn kop houd dan zit de radiator horizontaal wat ook de normaal/bedoeling is trouwens.
Jouw behuizing is zeg maar meer het probleem lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
Als er lucht in de pomp zit dan moet deze zich toch verplaatsen naar het hoogste punt in de loop als het niet word tegengehouden.
Dus met het draaien van de behuizing moet de lucht zich verplaatsen en naar een ander punt gaan en moet het probleem niet zo snel meer terug komen, als ik de behuizing neerzet is de pomp een van de laagste punten. De slangen hebben het hoogste punt en vlak daaronder de rad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
Het punt is dat als je kast normaal staat de radiator scheef staat.

Lucht gaat altijd naar het hoogste punt toe in de loop, dat ligt bij de ingang van de slang van de radiator naar de pomp toe op de cpu.

Door dat er lucht door de pomp heen gaat maakt deze herrie.

Als de de radiator horizontaal hangt ( wat niet kan in jou kast ) dan heb je dit probleem niet en maakt hij geen herrie.

Het probleem is dat in je kast de radiator niet horizontaal gehangen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
dylan111111 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:44:
Het punt is dat als je kast normaal staat de radiator scheef staat.

Lucht gaat altijd naar het hoogste punt toe in de loop, dat ligt bij de ingang van de slang van de radiator naar de pomp toe op de cpu.

Door dat er lucht door de pomp heen gaat maakt deze herrie.

Als de de radiator horizontaal hangt ( wat niet kan in jou kast ) dan heb je dit probleem niet en maakt hij geen herrie.

Het probleem is dat in je kast de radiator niet horizontaal gehangen kan worden.
Ik begrijp je niet helemaal?

Maar als het lucht was zou het ook moeten verplaatsen. En dat doet het dus niet.
Ik heb de hele kast op zijn kop geschud en in allerlei verschillende hoeken geschud om de lucht naar een ander punt als de pomp te krijgen, niets werkt.
Ook de radiator inmiddels uit de kast en hoger gehouden als de kast, met de aansluitingen naar beneden. Ook geschud voor lucht verplaatsing zodat het boven in de radiator hoort te komen, maar ook dit mag niet baten !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-07 01:09
Gevalletje RMA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
Laat je pomp eens op een lager rpm draaien?
Zeg 80% in bios en dan zou het gewoon moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
Was ik ook bang voor, contact met eerder eigenaar gehad en bon komt deze kant op. 5 jaar garantie dus dat wordt claimen.
maks11223344 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 21:29:
Laat je pomp eens op een lager rpm draaien?
Zeg 80% in bios en dan zou het gewoon moeten werken
Als je weet hoe mag je het mooi hier even uitleggen.
Het gaat om een H100i die zijn voeding via een SATA connector krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Als het goed is heb je met instaleren ook een usb kabel aan je pomp moeten bevestigen, met Corsair link kan je dan pomp instellingen veranderen

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/proxy/Md4YVY9eEYOv96Fmpw0Up5tnjlyCKeHdv8B-tXIF98h8H1VnYS2rm0lIcE3XVTUXQ1KqzzbTJ2gsQIpzsDZwUHcUOUwkOkZX6ICGVYHPdYPKN0mZgZguPO94jXWWSzNIYe7L=w595-h440-nc

De kabel rechts onder in

[ Voor 45% gewijzigd door Uberdude op 27-10-2014 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
theuberdude14 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 22:18:
Als het goed is heb je met instaleren ook een usb kabel aan je pomp moeten bevestigen, met Corsair link kan je dan pomp instellingen veranderen

...

De kabel rechts onder in
Die kabel komt eraan. Was de verkoper en ik vergeten 8)7 8)7
Maar een gewone USB kabel voldoet ook prima.

Dan kan je inderdaad de kleur van je pomp veranderen. Maar niet de snelheid. Hier de bevestiging van een Corsair Employee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
Het schijnt dus vaker voor te komen.

Op het Corsair forum staat precies hetzelfde probleem als bij mij het geval is. Hier is ook RMA geadviseert.

Wordt op een ander treat ook veel geklaagd over de problemen met de H100i. Zijn het niet de standaard fans, dan wel de pomp die herrie maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Dan lijkt het me toch slim om rma aan te vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06 20:27
Dit is het zogenoemde 'grinding' geluid, wat de pomp maakt.
Klinkt een beetje als een oude hardeschijf die hard aan het werk is, of niet?
Heb ik ook gehad namelijk en RMA gestuurd (H100), helaas bleek degene die ik uit RMA kreeg (de nieuwe) na een tijdje ook dit geluid weer te geven.

Pomp op een iets lager RPM (lager voltage) is wel de oplossing maar niet zo makkelijk te doen.
Sommigen plaatsen de pomp achter een fancontroller, ben ik overigens geen voorstander van en ander maken, zoals ik ook gedaan heb, een 'voltage dropper'.
Check deze link maar eens:
http://www.overclock.net/...r-the-corsair-h100-needed

En hier een link hoe je deze voltage droppers moet maken:
http://www.overclock.net/...official-corsair-response
Bijna een compleet boekwerk :)

Maken van die voltage droppers is niet echt moeilijk en heeft het probleem bij mij opgelost.

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
jasiccama schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 15:53:
Dit is het zogenoemde 'grinding' geluid, wat de pomp maakt.
Klinkt een beetje als een oude hardeschijf die hard aan het werk is, of niet?
Heb ik ook gehad namelijk en RMA gestuurd (H100), helaas bleek degene die ik uit RMA kreeg (de nieuwe) na een tijdje ook dit geluid weer te geven.

Pomp op een iets lager RPM (lager voltage) is wel de oplossing maar niet zo makkelijk te doen.
Sommigen plaatsen de pomp achter een fancontroller, ben ik overigens geen voorstander van en ander maken, zoals ik ook gedaan heb, een 'voltage dropper'.
Check deze link maar eens:
http://www.overclock.net/...r-the-corsair-h100-needed

En hier een link hoe je deze voltage droppers moet maken:
http://www.overclock.net/...official-corsair-response
Bijna een compleet boekwerk :)

Maken van die voltage droppers is niet echt moeilijk en heeft het probleem bij mij opgelost.
Inderdaad het oude harde schijf effect, alleen bij mij nog een aantal stapjes harder lijkt wel.
Iemand anders noemde het popcorn maken. :X

Normaal heb ik geen probleem met de pomp een lager voltage geven.
Maar bij de 'i' variant zit de Corsair link erin, en ik weet niet wat die doet met een lagere spanning.
Lijkt me wel goed te gaan aangezien er genoeg mensen zijn die het al gedaan hebben.

Ik heb de spanningsverlagers ook al verschillende keren voorbij zien komen. Diode ertussen waar 0.7V op staat waardoor je 11.3V overhoud op de pomp (ideaal gezien) is natuurlijk een ideale oplossing.

Ben uit eindelijk van plan om de pomp op een fan uitgang van het moederbord te plaatsen, maar wil de sata connector er nog niet af knippen als ik de pomp RMA ga sturen.

Ben nog steeds in afwachting van de bon om hem RMA te doen :-(

Pagina: 1