Toon posts:

Gaming-PC 1600€

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Graag zou ik meer reactie en info krijgen over mijn gekozen componenten voor een nieuwe gaming pc.
Ben hier geen expert in dus alle advies is welkom.
De koeling heb ik nog niet toegevoegd aan de lijst.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk gamen

Wat mag het systeem gaan kosten?
1600€

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil en koel mogelijk maar is geen must.

Ga je overklokken?
Is niet nodig.

Lijst:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 212,-€ 212,-
1Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII HERO€ 173,95€ 173,95
1Asus STRIX-GTX980-DC2OC-4GD5€ 571,95€ 571,95
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 69,-€ 69,-
1Cooler Master CM 690 III Window€ 77,95€ 77,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 65,95€ 65,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,-€ 12,-
1Corsair CX750M€ 81,95€ 81,95
1Samsung 840 EVO 250GB€ 110,95€ 110,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.375,70

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05:19

br00ky

Moderator Harde Waren
Laten we bij het begin beginnen:
Je wil niet overklokken, dus kan je af met een non-K processor en H97 bordje: pricewatch: Intel Core i5-4690 Boxed + pricewatch: MSI H97 GUARD-PRO.
De gpu is vrij duur, of je de meerprijs boven een 970 het waard vindt, laat ik even in het midden.
Je case heeft een window terwijl je zo stil mogelijk wilt, dit lijkt me geen supercombinatie. Ik zou eerder voor een pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black gaan. Deze is erg stil, heeft een goede airflow en is erg degelijk gebouwd.
ODD zou wegkunnen, maar is tientjeswerk.
Voeding is overkill en niet de allerbeste kwaliteit. Een mooie 550W voeding als pricewatch: Seasonic S12G 550W is al meer dan genoeg en een stuk betere kwaliteit. Andere opties van Seasonic/XFX/CM V-serie is ook een mogelijkheid.
SSD is vrij duur. Een pricewatch: Crucial MX100 256GB is 20 euro goedkoper, maar ietsje trager maar bezit wel bescherming tegen corruptie bij stroomuitval.

• Beat The Best
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-03 10:50
Ik zou inderdaad zoals br00ky zegt, niet gaan voor de 980, maar voor bijvoorbeeld 2 maal een 970, aangezien je budget dit nog steeds toelaat.

Daarnaast ben ik zelf geen voorstander van een I5, maar als je hem alleen gebruikt voor gamen, is dit voldoende en heb je niks aan de 4 extra threads die een 4770k/4790k bied.
4790K: http://tweakers.net/product/385742/intel-core-i7-4790k/
4770K: http://tweakers.net/product/327145/intel-core-i7-4770k/

Wel zie ik dat de I5 die br00ky aanraad geclockt is op 3,6-3,9 GHz. aangezien dit systeem niet overclockt wordt en ik aanneem dat de TS toch een computer wil waar hij de komende tijd mee kan gamen. lijkt het mij verstandig toch een iets hoger geclockte CPU uit te kiezen.

Je zou ook bijvoorbeeld voor een Asus moederbord kunnen kiezen die de Suite3.0 als software heeft, deze software bevat een programma genaamd 5-way optimization. wat dit doet is dat dit programma jouw computer scant op hardware componenten en de processor hier op overclockt. Dat betekend dat je zelf de struggle niet hoeft te doorlopen om een processor te overclocken, maar dat dit gedaan wordt voor je.
misschien zou je hier eens een filmpje van op internet moeten bekijken.
5way: YouTube: ASUS Z97 Overclocking & 5 Way Optimization

Voor de rest zou de NZXT H440 een mooie kast zijn, of een R4 Define, dit zijn beide goed gebouwde kasten. Beide gebouwd voor stilte.
H440: http://tweakers.net/product/367715/nzxt-h440/

Misschien is het beter om 1 bankje van 8GB te kopen in plaats van 2 bankjes van 4. De prijs is het zelfde maar mocht het om wat voor onbekende reden ooit nodig zijn, kan je altijd nog verder uitbreiden met 8GB bankjes als dat met 4.
4x4=16
4x8=32

Ik heb zelf geen ervaring met de standaard koelers van Intel of AMD maar zouden deze voldoende koelprestaties geven wanneer de processor een gedurende tijd onder full load moeten draaien, in een wat gesloten kast, met wellicht wat onderdruk?
misschien zou je voor 3 tientjes een aftermarket koeler kunnen aanschaffen.
scythe: pricewatch: Scythe Mugen 4

[ Voor 39% gewijzigd door Beat The Best op 27-10-2014 20:00 ]

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:41
Ik zou wel een aftermarket koeler kopen, is een stuk stiller onder load, en aagezien je hem stil wilt, voilá.
Dit is eengoede koeler, en héél erg stil: pricewatch: Noctua NH-D14 Is niet goedkoop, maar wel een van de beste lucht koelers op de markt.

Voor de kast zou ik ook serieus een: pricewatch: Phanteks Enthoo Pro Window overwegen, is een hele mooie kast, niet eens te duur, en lekker stil!

Voorderest met de aanpassingen van Br00ky, gelijk bestellen!

• Beat The Best
3L3ktr1k schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:54:
Ik zou wel een aftermarket koeler kopen, is een stuk stiller onder load, en aagezien je hem stil wilt, voilá.
Dit is eengoede koeler, en héél erg stil: pricewatch: Noctua NH-D14 Is niet goedkoop, maar wel een van de beste lucht koelers op de markt.

Voor de kast zou ik ook serieus een: pricewatch: Phanteks Enthoo Pro Window overwegen, is een hele mooie kast, niet eens te duur, en lekker stil!

Voorderest met de aanpassingen van Br00ky, gelijk bestellen!
Mocht je een van de CPU koelers doen die wij zojuist aanraden, moet je 2 dingen in de gaten houden.
1) De hoogte van je RAM(geen fancy fins etc op het werkgeheugen).
2) en de ruimte in je kast voor de Koeler aangezien beide koelers zowel de NH-D14, als de scythe erg hoog zijn in lengte. Dat betekend wel dat je een gigantisch koelblok voor je raam hebt zitten, dus niet even lekker naar binnen kijken naar je componenten ofzo ;(. geen raam geen probleem

[ Voor 9% gewijzigd door Beat The Best op 27-10-2014 20:11 ]

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:41
Kan er juist wel mooi uitzien vind ik, mits je nette cablemanagement hebt natuurlijk....

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
williambrons schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:50:
Wel zie ik dat de I5 die br00ky aanraad geclockt is op 3,6-3,9 GHz. aangezien dit systeem niet overclockt wordt en ik aanneem dat de TS toch een computer wil waar hij de komende tijd mee kan gamen. lijkt het mij verstandig toch een iets hoger geclockte CPU uit te kiezen.
Games worden vooral gebottleneckt door de GPU. Die paar honderd Ghz maakt weinig verschil.
de processor hier op overclockt.
Datzelfde geldt dus ook voor overklokken. Het geeft maar marginale winst (enkele frames) terwijl je er wel meer voor betaalt (+/-100 euro). Als je het als hobby wil doen, helemaal prima, maar heel veel betere fps ga je er niet meer halen.
Misschien is het beter om 1 bankje van 8GB te kopen in plaats van 2 bankjes van 4.
Maar dan mis je dualchannel. Het heeft niet heel veel effect, maar zeker wel wat.

[ Voor 18% gewijzigd door br00ky op 27-10-2014 20:34 ]

• Beat The Best
br00ky schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:32:
[...]

Games worden vooral gebottleneckt door de GPU. Die paar honderd Ghz maakt weinig verschil.

[...]

Datzelfde geldt dus ook voor overklokken. Het geeft maar marginale winst (enkele frames) terwijl je er wel meer voor betaalt (+/-100 euro). Als je het als hobby wil doen, helemaal prima, maar heel veel betere fps ga je er niet meer halen.

[...]

Maar dan mis je dualchannel. Het heeft niet heel veel effect, maar zeker wel wat.
Okey, weer wat geleerd vandaag.

maar 8 gb is tegenwoordig niet echt je van het meer, met wat achtergrond programma's windows 7 en een game zit ik al gauw aan 6,4 gb werkgeheugen in gebruik.het zal echt niet lang duren dat 16Gb de norm is, misschien dan 2x8GB in je systeem. en anders lekker gebruik maken van de dual channel speed met 2x4GB.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
williambrons schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:43:
[...]

maar 8 gb is tegenwoordig niet echt je van het meer,
En waarom zit in het high-end systeem van september dan nog 8GB? 16GB heb je echt pas nodig als je VM's gaat draaien etc. 8GB is de way to go en als het ooit-ooit te weinig is, is het super makkelijk bij te steken.

[ Voor 11% gewijzigd door br00ky op 27-10-2014 20:49 ]

• Dunky555
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Pak nu lekker 2 x 4GB, kun er altijd nog 2 x 4GB of 8GB bij zetten.

Mochten de geruchten van laatst waar zijn over de minimale en aanbevolen systeem eisen voor de nieuwe Assasins Creed game, dan is 16GB al geen overbodige luxe meer.
Pagina: 1