[Windows 8] Platform Timer Resolution

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik probeer de battery life van mijn laptop te vergroten. Om die reden heb ik windows een Power Efficiency Diagnostics Report door windows laten maken met "powercfg /energy".

In dit rapport zie ik de melding dat mijn Platform Timer Resolution op 1 ms staat. Default is 15.6. Applicaties kunnen de timer resolution aanpassen. Dit leidt tot een hoger stroomverbruik en betekent dat een batterij wel tot 25% minder lang meegaat bron. Dit zonder dat hier een goede reden voor lijkt te zijn.

In veel gevalen kun je in het power efficiency rapport lezen welk programma de timer resolution aanpast. Bij mij echter staat er:

Platform Timer Resolution:Outstanding Kernel Timer Request
A kernel component or device driver has requested a timer resolution smaller than the platform maximum timer resolution.
Requested Period 10000
Request Count 1

Een kernel component of driver dus. Verder niet gespecificeerd. Ik heb geboot in safe mode en zelfs dan is mijn timer resolution 1. Zonder de oorzaak van de aangepaste timer resolution weg te nemen kan je het volgens mij niet aanpassen.

25% langer met je batterij doen dat klinkt echter te mooi om het hierbij te laten.

Iemand een idee?

Samsung NP900X3E
Windows 8.1