Toon posts:

Wat is beter?

Pagina: 1
Acties:
  • 607 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een ati radeon 4800 hd.
Ik kan nu een Msi n295GTX. Krijgen/Kopen voor 25 met inruil

Wat zouden jullie doen dus met andere vraag welke is beter.

Alvast bedankt voor de info.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2014 16:19 ]

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:56

Esumontere

Floep, banaan.

Google is your friend.
http://lmgtfy.com/?q=gtx265+vs+HD4800

Verwijderd

Topicstarter
echt harstikke bedankt ik schreef volluit kwam op niks uit

Verwijderd

Topicstarter
dit is allemaal 4850 dus neem aan dat de mijne nog iets mindere prestaties heeft dan de 4850

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-01 21:18
HD4800 komt me niet echt bekend voor. hoe ben je hierachter gekomen?

GTX295 is sowieso beter. Wel even je voeding checken voordat je die gaat kopen. Zou nog wel eens mis kunnen gaan

[ Voor 9% gewijzigd door Pindakaas op 27-10-2014 16:34 ]

don't mind me

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 750 watt voeding

• Pindakaas
Bij nader inzien zou ik toch even nakijken wat je nu hebt.

Als ik deze benchmark mag geloven scheelt het namelijk helamaal niets.

AMD 4850 krijgt 1034 punten
GTX 295 krijgt 1032 punten

don't mind me

Verwijderd

Topicstarter
http://nl.tinypic.com/r/2v97u5k/8.

de specs

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2014 16:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
JeroenF schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:37:
Bij nader inzien zou ik toch even nakijken wat je nu hebt.

Als ik deze benchmark mag geloven scheelt het namelijk helamaal niets.

AMD 4850 krijgt 1034 punten
GTX 295 krijgt 1032 punten
maar ik heb een 4800

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-01 18:12
Dat is de serie, dan kan het een 4830, 4850, 4870 of nog meer zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ik stream op het internet maar me kaart begint te haperen zou dit geen goedkope oplossing zijn

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2014 16:43 ]

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2025

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Nee.

[ Voor 71% gewijzigd door Mr. Awesome op 27-10-2014 16:44 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:47

Umbrah

The Incredible MapMan

De 4800 bestaat niet. De driver geeft altijd aan dat het een 4800-series is. Zoek nou eens op wat je echt hebt...

Lijstje:

Wikipedia: List of AMD graphics processing units

Je hebt minimaal een 4810, maximaal een 4890. Vanaf 4850 zal ik de "upgrade" niet wagen.

WAT wil je doen!?? Streamen is zo vaag, youtube kijken is streamen. Dat kan elke smartphone nog wel. Wat wil je precies doen? Wil je ZELF games gaan streamen? Dat hangt van wel wat meer af dan een videokaart. Wat is het probleem wat je hebt waarom je wil upgraden?

• Pindakaas
Aan de clock snelheden van de Videokaart te zien gaat het om een AMD 4850. (had je zelf ook wel even kunnen zoeken toch?)

Als je dan naar de GPU benchmark gaat kijken is de GTX 295 zelfs (marginaal) slechter.

Gaat dit dus je Pc beter maken? nee.

En wat betreft dat streamen probleem. Wil ewoon een filmpjes streamen, als in kijken vanaf youtube ofzo? Dat zouden beide kaarten makkelijk moeten kunnen. Ligt vaak eerder aan je internetsnelheid of andere dingen. Probeer eerst eens wat dingen zelf uit te zoeken voordat je dingen gaat schrijven

don't mind me

Verwijderd

Topicstarter
Het is duidelijk ik laat hem lekker zitten
en wat betreft streamen is op twitch en ik heb een capture card (avermedia) ervoor met me xbox aangeloten maar het blijft haperen ik heb een i7 met 8gb ram ik weet bijna zeker dat het de videokaart is aangezien de prestaties van de cpu en ram niet boven 35% komt

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:47

Umbrah

The Incredible MapMan

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:57:
Het is duidelijk ik laat hem lekker zitten
en wat betreft streamen is op twitch en ik heb een capture card (avermedia) ervoor met me xbox aangeloten maar het blijft haperen ik heb een i7 met 8gb ram ik weet bijna zeker dat het de videokaart is aangezien de prestaties van de cpu en ram niet boven 35% komt
En wat is je Disk I/O load en hoeveel GPU belasting heb je? Ook die heeft gewoon een procent-belasting counter ;)

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-01 11:11
JeroenF schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:51:
Aan de clock snelheden van de Videokaart te zien gaat het om een AMD 4850. (had je zelf ook wel even kunnen zoeken toch?)

Als je dan naar de GPU benchmark gaat kijken is de GTX 295 zelfs (marginaal) slechter.

Gaat dit dus je Pc beter maken? nee.

En wat betreft dat streamen probleem. Wil ewoon een filmpjes streamen, als in kijken vanaf youtube ofzo? Dat zouden beide kaarten makkelijk moeten kunnen. Ligt vaak eerder aan je internetsnelheid of andere dingen. Probeer eerst eens wat dingen zelf uit te zoeken voordat je dingen gaat schrijven
Een gtx 295 is een dual gpu kaart, deze zou stukken rapper moeten zijn als als een single 4850, een vlotte blik op benchmarks tegen een 4870x2 (ook dual) laten dat al snel zien.

Alleen zou ik het nog steeds niet doen als is het maar dat het verschil marginaal is voor tegenwoordige standaard. We hebben het wel over kaarten van 5 jaar oud. Dat gaat weinig zoden meer aan de dijk zetten.

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2025

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Jij veranderde je vraag, dus ik mijn antwoord. :)

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Als je even doorspaart kan je vast iets beter vinden bij V&A. Tussen de 50 en 100 euro heb je genoeg mooie kaarten zitten.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Een topic over aanschafadvies past beter in Componenten Aankoopadvies
Maar een pure vergelijking tussen twee kaarten is geen topic voor nodig, dat kun je immers prima opzoeken.

Alvorens je een topic opent wordt een zekere mate van eigen inzet om je eigen probleem op te lossen verwacht. Die "eis" en meer staat beschreven in Het algemeen beleid #topicplaatsen
Ik stel voor dat je dat stukje even doorleest.
Mocht je daarna nog twijfelen over een geschikte aanschaf, dan kun je altijd in CAA gaan kijken en indien nodig een topic openen. Neem dan wel de handleiding daar even door, en maak bij voorkeur gebruik van de template zodat je ook vlot geholpen kunt worden.

Succes :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.