Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.
Wat ik sowieso als probleem zie is dat zowel uitgaand als inkomend verkeer door CUST gaat.
Daar heb je '-s' staan. De ene keer ben je zelf de source, de andere keer de server waar je mee communiceert. Dat gaat dus niet werken.
ESTABLISHED gebruik je volgens mij ook niet goed. Dat gebruik je normaal gesproken als optimalisatie waardoor verkeer dat bij een bestaande verbinding hoort niet helemaal door de firewall hoeft maar direct wordt geaccepteerd.
Ik zou het eerst versimpelen tot je het werkend hebt en dan pas extra's toevoegen. Begine eens met alleen de OUTPUT regel zonder state.
Gebruik een pakketsniffer om te controleren of het fout gaat bij het inkomende of het uitgaande verkeer.
Daar heb je '-s' staan. De ene keer ben je zelf de source, de andere keer de server waar je mee communiceert. Dat gaat dus niet werken.
ESTABLISHED gebruik je volgens mij ook niet goed. Dat gebruik je normaal gesproken als optimalisatie waardoor verkeer dat bij een bestaande verbinding hoort niet helemaal door de firewall hoeft maar direct wordt geaccepteerd.
Ik zou het eerst versimpelen tot je het werkend hebt en dan pas extra's toevoegen. Begine eens met alleen de OUTPUT regel zonder state.
Gebruik een pakketsniffer om te controleren of het fout gaat bij het inkomende of het uitgaande verkeer.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Established word prima gebruikt; Als ik die regels lees mag alleen de server nieuwe connecties opzetten naar het ip van de klant, en mogen inkomende nieuwe connecties niet.CAPSLOCK2000 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 17:42:
Tenzij hij natuurlijk bedoelt in de text dat de klant alleen op poort 443 mag kunnen connecten.
Anyway, wat je wil is dan iets als:
#inkomende packets van de klant op poort 443 accepteren: -A INPUT --source $klant --protocol tcp --destination-port 443 --jump ACCEPT #Uitgaande packets naar de klant toe, vanaf poort 443 accepteren: -A OUTPUT --destination $klant --protocol tcp --source-port 443 --jump ACCEPT
Dat is in principe al genoeg, maar als je dan ook nog state control erbij wil hebben:
-A INPUT --source $klant --protocol tcp --destination-port 443 --jump ACCEPT -A OUTPUT --destination $klant --protocol tcp --source-port 443 -m state \ --state ESTABLISHED,RELATED --jump ACCEPT
Waarom je perse naar je eigen CUST chain wil springen ontgaat mij een beetje, maar als je dat perse wil (voor accounting) dan moet je zowel een --source als een --destination match maken.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Ik heb het opgelost op deze manier
Ik gebruik een chain om straks de lijst met ip adressen die dit mogen, dat zullen er een paar honderd worden overzichtelijker blijft.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| # Allow 443 to: -A CUST -d xx.xx.xx.xx -j ACCEPT # Allow 443 out CUST -A OUTPUT -o eth1 -p tcp --dport 443 -m state --state NEW,ESTABLISHED -j CUST -A INPUT -i eth1 -p tcp --sport 443 -m state --state ESTABLISHED -j ACCEPT COMMIT |
Ik gebruik een chain om straks de lijst met ip adressen die dit mogen, dat zullen er een paar honderd worden overzichtelijker blijft.
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.