Toon posts:

Website eigendom?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mede Tweakers,

Ik ben binnenkort van plan om een eigen filmproductie bedrijf op te starten, nu heb ik een domeinnaam gevonden die nog niet in gebruik is en ik kan hem in principe meteen registreren bij Godaddy ( of een andere domein naam register ) Alleen is mijn vraag dus : Is de site/domeinnaam echt 100% van mij na het registreren van de site? Heeft Godaddy voor whatever reden de machtiging om mijn site van me af te nemen onder welke reden dan ook?

De reden waarom ik dit vraag is omdat ik dat stel dat ik nou echt groot ga worden dat ze mijn domein naam proberen van me af te nemen of iets in de richting.

Bedankt voor het lezen :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 08:40
Hij is van jou. Ze zijn verplicht jou als houder te registreren tenzij je daar zelf vanaf ziet (bijv. via z.g.n. "privacy whois".) Overigens zou ik hem zelf lekker bij een Nederlandse partij registreren zoals TransIP.

[ Voor 25% gewijzigd door Nielsvr op 27-10-2014 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Als jouw domeinnaam niet (obviously) inbreuk maakt op iemand anders zijn of haar merkrechten mag dit geen probleem opleveren nee. Zeker als je er een legitiem bedrijf achter hebt zitten.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-10 15:07

Comgenie

Soms heb je dat

Als je de website registreert bij GoDaddy (of een ander betrouwbare registar zoals TransIP) komt de domein daadwerkelijk op jouw naam te staan (en dat is ook zichtbaar via de whois). Dat mogen ze niet zomaar van je afpakken :P

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Ben nu al benieuwd naar je eerste film jongeman!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-10 09:20
Volgens mij alleen in het geval dat je specifieke domeinnamen gaat claimen alleen om het claimen (als investering) dat ze hem van je kunnen afpakken. Maar als je er gewoon je eigen (relevante) content opzet blijft ie altijd van jou.

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:36:
Heeft Godaddy voor whatever reden de machtiging om mijn site van me af te nemen onder welke reden dan ook?
Ja. Als je iets doet wat GoDaddy niet aan staat zetten ze je domein op nonactief en kun je daar niks tegen doen.

Je kunt beter bij een Nederlands bedrijf registreren imo.

Ik spreek helaas uit ervaring.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 27-10-2014 15:43 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als jouw domeinnaam inbreuk maakt op iemand anders z'n rechten dan kan dat andere bedrijf je domeinnaam claimen. Je kan dus geen mcdonalds.nl registreren (als die nog niet zou bestaan) en verwachten dat je dat domein mag houden. ;)

Verder zuigt GoDaddy en kun je inderdaad veel beter bij een ander, betrouwbaarder bedrijf registreren. TransIP is hierboven al genoemd maar als je ook hosting moet regelen kun je het net zo goed via je hoster doen. Ga daarbij niet verwachten dat je voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten. Als de kosten laag zijn is de service dat ook. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNML
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-10 18:40

GNML

applebuyguide.com

NMe schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:44:
Als jouw domeinnaam inbreuk maakt op iemand anders z'n rechten dan kan dat andere bedrijf je domeinnaam claimen. Je kan dus geen mcdonalds.nl registreren (als die nog niet zou bestaan) en verwachten dat je dat domein mag houden. ;)

Verder zuigt GoDaddy en kun je inderdaad veel beter bij een ander, betrouwbaarder bedrijf registreren. TransIP is hierboven al genoemd maar als je ook hosting moet regelen kun je het net zo goed via je hoster doen. Ga daarbij niet verwachten dat je voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten. Als de kosten laag zijn is de service dat ook. ;)
Dit is niet correct, als je naar rechtspraak over domeinnamen zoekt. Als je mcdonalds had geregistreerd toen deze nog beschikbaar was, had de keten gene enkel recht om de domeinnaam zonder additionele kosten te kunnen verkrijgen via het recht.

iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even snel gegoogled naar het de naam ( die ik nog niet ga posten hier, want stel je voor dat iemand hem nu van me afpakt ;-) ) Maar ik heb er niks over kunnen vinden.

Is er een betere/veiligere/idealeren oplossing dan Godaddy? ( ik ga zelf de site niet maken via de hoster zelf, dit ga ik via squarespace doen )

Trouwens bedankt voor alle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

GNML schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:50:
[...]

Dit is niet correct, als je naar rechtspraak over domeinnamen zoekt. Als je mcdonalds had geregistreerd toen deze nog beschikbaar was, had de keten gene enkel recht om de domeinnaam zonder additionele kosten te kunnen verkrijgen via het recht.
Als de merknaam McDonald's geregistreerd was voordat jij jouw domeinnaam registreert wel, en zeker als je ook nog eens dingen doet met het domein die overlappen met wat McDonald's doet.

Als je een bron hebt van een rechter die dat tegenspreekt hoor ik het graag...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NMe schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:44:

Thanks!

Heb jij mischien wat beters, ik begin natuurlijk klein ( de site zelf ga ik via Squarespace maken ) en verder wil ik dus ook schaalbaar zijn met data en dergelijken ( dus met de tijd uitbreiden als dat kan )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:51:
Ik heb even snel gegoogled naar het de naam ( die ik nog niet ga posten hier, want stel je voor dat iemand hem nu van me afpakt ;-) ) Maar ik heb er niks over kunnen vinden.

Is er een betere/veiligere/idealeren oplossing dan Godaddy? ( ik ga zelf de site niet maken via de hoster zelf, dit ga ik via squarespace doen )

Trouwens bedankt voor alle reacties!
TransIP.

Sowieso handiger trouwens want bij Amerikaanse toko's moet je met credit card betalen en dus elke twee jaar je info updaten of je domein verloopt. Bij TransIP kun je gewoon een automatische incasso laten doen.

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 27-10-2014 15:59 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:56:
[...]

Thanks!

Heb jij mischien wat beters, ik begin natuurlijk klein ( de site zelf ga ik via Squarespace maken ) en verder wil ik dus ook schaalbaar zijn met data en dergelijken ( dus met de tijd uitbreiden als dat kan )
Gewoon domeinnaam registreren + een host pakketje van transip ben je 5 euro in de maand kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nielsvr schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:38:
Hij is van jou. Ze zijn verplicht jou als houder te registreren tenzij je daar zelf vanaf ziet (bijv. via z.g.n. "privacy whois".) Overigens zou ik hem zelf lekker bij een Nederlandse partij registreren zoals TransIP.
Thanks voor je hulp!

Hmm kan je wat meer vertellen over ''privacy whois'', en stel dat ik hem nou bij TransIP registreer is het dan mogelijk voor mij om mijn domein naam te transferen naar een andere site die meer mogelijkheid aanbied bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Joostje123 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:03:
[...]

Gewoon domeinnaam registreren + een host pakketje van transip ben je 5 euro in de maand kwijt.
Bedankt voor je reactie, ik heb bijna 15 euro bij Godaddy lopen aftikken. Maar valt het nog allemaal te vergroten (ivm me hoge traffic bijvoorbeeld )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bij Godaddy kan je domainsbyproxy gebruiken, al heet die dienst nu dacht ik anders. Kost dacht 7 dollar ofzo per jaar, en wordt je volledige whois afgeschermd.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04:34

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Joostje123 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:03:
[...]

thja met onderstaande txt ;) excl. BTW