Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor webdesign

Pagina: 1
Acties:

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-11 23:09
Wat ga je met je laptop doen?
Ik zit nu in het afstudeerjaar Communication Multimedia Design. Voordat deze opleiding begon heb ik de Dell XPS L502X aangeschaft. Ik ben hier zeer tevreden over geweest op een paar dingen na: te glanzend scherm, relatief langzame HDD, slechte garantie: na een crash een jaartje geleden hebben ze na 2 maanden gedaan pas succesvol alles weer gerepareerd, steeds ging iets mis en aangezien er ergens vloeistof was geconstateerd kreeg ik geen garantie. Nu is de HDD namelijk weer gecrasht dus heb er schoon genoeg van hehe.

Gamen, zware video-/soundbewerkingsprogramma's doe ik niet. Wat ik wel doe: internetten, downloaden, webdesign: dreamweaver/sublime text/photoshop en af en toe adobe premiere. Ook heb ik een grote collecties muziek op mijn laptop.

Ik wil graag weer een 1920x1080 (Full HD 1080p) scherm met Windows 7 (dus geen 8). Het liefste wil ik qua snelheid en vermogen vooruit gaan tov mijn Dell alleen ik weet niet of dit zo zeer nodig is voor de taken die ik uitvoer?

Wat is je budget?
Eigenlijk maximaal 800

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, dagelijks naar college/toekomstig werk. Accu is wel belangrijk, gewicht iets minder maar het is mooi meegenomen wanneer het niet te zwaar/groot is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben door al een paar mensen getipt dat Lenovo en HP fijne merken zijn. Met Dell was ik tevreden alleen de klantenservice/garantie niet.

Deze laptops kwam ik tegen die me aanspreken:
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E531 (N4I29MH)
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E540 (20C6003QMH)
pricewatch: Toshiba Satellite S50-B-138

• Dr StrangeLove
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01:01
Ik doe zelf niet aan photoshop, maar volgens mij heb je daar wel een goede display voor nodig. De bovenstaande laptops hebben alle drie een slecht scherm. Deze Acer heeft een meer dan uitstekend scherm:
pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54218G50aii

Tevens een lange accuduur en laag gewicht. Er zit wel windows 8 op..

• EvertonPride
Allereerst, bedankt voor je reactie!

Welke specificatie geeft aan welk display de laptop heeft?

De Acer die jij opnoemt ziet er goed uit, ik heb er wel een paar vragen over:

- Qua CPU ga ik een klein beetje vooruit tov van mijn 4 jaar oude Dell maar qua cpusnelheid ga ik van 2.3 naar 1.7? Is dit niet erg? Ik zie wel dat de geheugengrootte toeneemt, dit compenseert dat dan?
- Met photoshop/illustrator activiteiten bedoel ik voornamelijk logo's ontwerpen en foto's bewerken, geen grootschalige opdrachten.
- Is het mogelijk om Windows 7 erop te installeren of is de laptop samengesteld zodat deze meer geschikt is voor Windows 8? En misschien nog beter: moet ik misschien gewoon gaan wennen aan Windows 8 of heeft W7 toch meer toekomst aangezien ik nooit goede verhalen hoor over Windows 8?
- Ik zie niet direct een winkel waar ik deze laptop kan aanschaffen en de levertijd 24 uur is. (wel op bol, maar daar kost deze 999,) Het liefste heb ik de laptop voor donderdag.

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-11 21:37

Gertjuhjan

Software Engineer

Windows 8 is gewoon een kwestie van wennen.

Daarnaast werkt windows 8 efficienter dan Windows 7. De negatieve verhalen zijn van mensen die bang zijn voor verandering en de mensen die het er niet mee eens zijn hoe de verandering door hun strot is geduwd(laatste kan ik me indenken).

Driver technisch weet ik niet of er ook drivers zijn voor deze laptop op Windows 7, dus dan kan het ook nog eens zijn dat sommige hardware niet (zo goed) werkt.

Xbox: Gulpener88

• EvertonPride
Oke, misschien dat ik dan beter gewoon toch voor Windows 8 kan gaan, bedankt voor de uitleg.

• versay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-11 14:30
Als ik jou was zou ik gewoon een SSD in je laptop plaatsen. En dan zou ik gaan voor de MX100 van 256 of 512 gb. Dit maakt je laptop weer mooi snel. Je gaf aan dat je de HDD te langzaam vond van de Dell, hier ga je alleen verandering in brengen als je voor een SSD gaat kiezen, want in de laptops die je gekozen hebt zitten ook allemaal maar 5200rpm HDD's in.

Zelf heb ik ook een L502X en die gaat nog prima mee. Gebruik hem zelf ook voor webdesign/animeren en webdevelopment. Het zou zonde geld zijn om een nieuwe te halen, omdat een i7 2630QM nog prima mee gaat.

• EvertonPride
Het probleem met mijn Dell L502X is dat ik er al 800,- erna extra aan heb uitgegeven aan reparatie/vervangingen (garantie inmiddels verlopen) en de laptop ook een enorm lawaai geeft en nu lijkt de HDD weer gecrasht. (krijg hem heel soms wel opgestart trouwens). De L502X heeft toch een Intel Core i5-2410M?

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
Ik zou dan wel de Lenovo E540 via de webshop bestellen.
Dan kan je ook nog korting krijgen 7% met de coupon afn102nt of 10% aangezien je aangeeft dat je student bent door te mailen met Lenovo op josullivan@lenovo.com en dan vragen naar Lenovo's affinity program for students. Mail wel vanaf je student mail en in het Engels.

Als je hem nog goedkoper wil kun je hem bestellen via de Duitse site. Met de coupon LENOVO-10-OKT krijg je daar 10% korting. En als je dan nadat je op zur kasse gehen hebt geklikt in de adresbalk Locale=de_DE verandert in Locale=nl_NL kan je hem laten afleveren in Nederland.

Verder zou je nog een Lenovo S540 kunnen overwegen, heeft een mooie solide behuizing en kan eventueel ook een M.2 42mm SSD in worden geplaatst (wat bij de E540 ook kan).

Oh ik lees nu pas dat je hem voor donderdag wil. Wat dacht je dan van deze: pricewatch: Asus N56JN-CN035H

[ Voor 7% gewijzigd door job89 op 28-10-2014 13:20 ]

• versay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-11 14:30
Jammer dat je zoveel problemen met je L502X hebt. Hier werkt hij nog prima. Ze zijn er zowel met die i5 en i7. Zelf heb ik er laatst een SSD ingebouwd en er 8gb ram van gemaakt, en ben helemaal weer te vre.

Maar voor jou is dat dus geen optie. Ik zou het dan ook niet goed weten voor welke laptop je moet kiezen qua scherm etc.

• EvertonPride
Job, op de webshop duurt het 1 tot 2 weken voordat de laptop leverbaar is, dat vind ik al erg lang. Verder twijfel ik nu vanwege versay reacties of het wel nodig is om een nieuwe laptop aan te schaffen, het probleem is dat ik mijn huidige Dell gewoon niet meer vertrouw. Misschien is mijn HDD wel niet kapot maar is het weer mijn moederbord bla bla..

Lastig!

• job89
Als je nog heel veel langer twijfelt ben je straks ook een week verder. ;)

Als je aangeeft dat je er al weer 800 extra aan hebt uitgegeven ben ik eigenlijk wel benieuwd waaraan je dat hebt uitgegeven, want daar koop je een nieuwe laptop voor. Maar een SSD zou je natuurlijk altijd kunnen kopen, mocht dan blijken dat de HDD niet het probleem is kun je de SSD nog altijd overzetten in je nieuwe laptop, aangezien er in de meesten van tegenwoordig nog geen zit.

Ik snap niet helemaal waarom je niet een weekje zou kunnen wachten op een bestelling. Of je laptop moet echt op sterven na dood zijn. Mocht je je bedenken heb ik hier ook nog wel een redelijke Dell (zakelijk, met betere garantie Next Business Day en eventueel accidental damage los bij te kopen voor nog betere dekking ook voor bijv waterschade).

De E5550 met alle minderprijzen en vip korting kom je uit op 834 euro. Voor een i5 4310U met 8Gb en een Full HD scherm wat volgens de technische specificaties IPS is. Verder bevat het een M.2 slot waar je dan misschien een SSD in kan zetten. Met een verwachte verzenddatum 3-11

• Dr StrangeLove
EvertonPride schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:47:
Allereerst, bedankt voor je reactie!

Welke specificatie geeft aan welk display de laptop heeft?

De Acer die jij opnoemt ziet er goed uit, ik heb er wel een paar vragen over:

- Qua CPU ga ik een klein beetje vooruit tov van mijn 4 jaar oude Dell maar qua cpusnelheid ga ik van 2.3 naar 1.7? Is dit niet erg? Ik zie wel dat de geheugengrootte toeneemt, dit compenseert dat dan?
- Met photoshop/illustrator activiteiten bedoel ik voornamelijk logo's ontwerpen en foto's bewerken, geen grootschalige opdrachten.
- Is het mogelijk om Windows 7 erop te installeren of is de laptop samengesteld zodat deze meer geschikt is voor Windows 8? En misschien nog beter: moet ik misschien gewoon gaan wennen aan Windows 8 of heeft W7 toch meer toekomst aangezien ik nooit goede verhalen hoor over Windows 8?
- Ik zie niet direct een winkel waar ik deze laptop kan aanschaffen en de levertijd 24 uur is. (wel op bol, maar daar kost deze 999,) Het liefste heb ik de laptop voor donderdag.
Kenmerken voor een goed scherm zijn o.a. een hoog contrast, goede hoge helderheid, lage zwartwaarde. Ik ging ervanuit dat je wat grotere photoshop opdrachten uitvoerde. Maar toch is dit geen verkeert scherm; het is onder andere mat en heeft IPS technologie zodat je betere kijkhoeken en kleubehoudt hebt.
De processorsnelheid moet gewoon voldoende zijn wanneer je niet teveel taken tegelijkertijd wil uitvoeren.
Deze laptop ondersteunt windows 7 niet, maar ik had zelf eerst ook interesse in zijn voorganger en heb ergens gelezen dat het met wat trucjes wel mogelijk is windows 7 goed werkzaam te krijgen. Toch lijkt het me ook een kwestie van wennen.
Bij de BCC kost ie 799 euro en wat ook nog een voordeel is, is dat er een vrij msata slot op zit, zodat je die eventueel ooit nog eens kunt aanschaffen om je opstartsnelheid van je laptop en programmas flink te verhogen

Hier een review van het kleinere broertje: http://www.notebookcheck....aii-Notebook.99264.0.html

[ Voor 3% gewijzigd door Dr StrangeLove op 28-10-2014 23:13 ]

• EvertonPride
Deze laptop klinkt voor mij het beste, ik zal gewoon even moeten wennen aan Windows 8 dan.

Op de BCC site kan ik deze laptop niet vinden? De review geef je aan kleiner broertje maar dat is gewoon de laptop die je adviseert toch? De Windows 8 Experience Index krijgt daar een 5.8? Dit is goed? Wanneer ik <<Acer Aspire V5-573G-54218G50aii>> intyp op google komt ik ook weinig links tegen met informatie/reviews?

En tenslotte ga ik een beetje/redelijk of veel vooruit qua vermogen tov mijn huidige defecte DEL XPS L502x?

[ Voor 11% gewijzigd door EvertonPride op 29-10-2014 09:44 ]

• Dr StrangeLove
Ik vrees dat hij uitverkocht is. BCC was de enige aanbieder van deze laptop en twee dagen geleden was ie nog te koop. Misschien dat je dan toch voor de Asus moet gaan die job89 voorstelde. Dat is in mijn ogen de beste optie. Ben zelf niet zo'n fan van de schermen die Lenovo gebruikt voor zijn mainstream en budget laptops. Toch lijken veel consumenten tevreden te zijn met deze Lenovo's. Wellicht een kwestie van smaak. Of deze Asus: pricewatch: Asus N56VB-S4061H

Bij de mediamarkt voor 22:00 besteld is morgen in huis.

Sorry, ben nooit s'ochtends actief op tweakers.

edit: zie hem nou wel weer: http://www.bcc.nl/compute...62782&utm_source=hardware

Er zit wel een erg goede videokaart in voor iemand die niet aan gamen doet.

[ Voor 15% gewijzigd door Dr StrangeLove op 29-10-2014 20:11 ]

• EvertonPride
Een scherm vind ik belangrijk, dus dan moet ik maar niet voor de Lenovo's gaan.

Oke, ik kan dus mijn keuze laten vallen op de Asus of de Acer. De asus heeft een betere processor en de acer heeft een betere videokaart, zie ik dat goed?

Wat is voor mij dan de beste optie, en ga ik met één van deze laptops goed vooruit t.o.v. mijn vorige Dell?

Update: Beiden hebben ook geen SDD maar een HDD. Voor nu is dat niet zo erg, maar in de toekomst kan ik altijd een SDD nog aanschaffen he?

En nog iets niet onbelangrijks: heeft de Acer geen DVD/CD-romdrive? Dit is toch een must voor mij.

[ Voor 26% gewijzigd door EvertonPride op 30-10-2014 14:44 ]

• EvertonPride
Ik zit te denken om de volgende laptop voor 22.00 uur aan te schaffen: pricewatch: Asus N56VB-S4061H

Aangezien mijn belangrijkste eisen zijn:
- Goed 15,6" scherm
- 1920x1080 (Full HD 1080p)
- Goed(e) CPU en geheugen

Een SSD kan ik altijd nog later aanschaffen, is er iemand die mij deze laptop afraadt? En ik neem aan dat ik wel een stukje beter in vermogen vooruit ga tov oude Dell XPS l502x? Ook wil ik graag garantie hebben dat ik hiermee als webdesigner de komende jaar vooruit mee kan en niet dat ik nu een bepaald onderdeel ga missen want bij de meeste nieuwe laptops erop zit en van essentieel belang is?

[ Voor 22% gewijzigd door EvertonPride op 30-10-2014 14:55 ]

• job89
zou ik eerder voor de pricewatch: Asus N56JN-CN035H gaan anders schaf je een laptop aan met een cpu van de vorige generatie.

• EvertonPride
Oei, goede tip ja haha

• Dr StrangeLove
job89 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 15:15:
zou ik eerder voor de pricewatch: Asus N56JN-CN035H gaan anders schaf je een laptop aan met een cpu van de vorige generatie.
Maar dat is toch niet zo erg? Beiden zijn quadcore en prestaties liggen dicht bij elkaar

• job89
Toen ik het gepost had bedacht ik me ook dat de Haswell generatie vooral voor de U lijn veel voordeel heeft.
Verder zit nog een GT840m in in plaats van een GT740m al zit daar ook weer niet heel veel verschil in.
Of het 50 euro waard is moet je zelf maar bedenken.

• EvertonPride
Oke! Dan pak ik gewoon de 4061!

https://www.4launch.nl/sh...---3630qm--500gb/tweakers

Bedankt voor de hulp heren, ik hoop dat ik er lang plezier aan ga beleven en de SSD zal snel volgen wanneer ik weer wat centjes over heb.

Wanneer ik bij 4launch wil bestellen, bieden ze ook accessoires aan waaronder:
4Launch Dode pixelgarantie > 1000 verticale pixels. Ik neem toch aan dat dodepixels gewoon onder de garantie valt?

[ Voor 26% gewijzigd door EvertonPride op 30-10-2014 16:41 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:01

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, ik had ook een L502x, en ik zal je eerlijk zeggen, de HDD had ik al een paar maanden na release vervangen door een SSD, en de ODD zat ook al weer een SSD in. Wat is dat ding stil (zeker op zuinig) als je er géén HDD in hebt, de fan gaat vaak zelfs gewoon uit. Ik heb tussendoor de heatsink een keer herplaatst, tijdens een gewone "schoonmaak", en hij is gelukkig vrij redelijk repareerbaar. Helaas bij mij gaven na 3 jaar (en enorm veel kilometers, inclusief Egypte, Schotse Hooglanden, Noorwegen... een echt reislaptopje) de VRM's de geest. Zou in principe garantie kunnen claimen (nooit service nodig gehad), maar ik heb het maar gelaten, in verband met de technische relevantie.

Ik ben als vervanger voor een Asus N550JK gegaan. Een schokkend goed scherm (ik vond de XPS15 L502x al erg goed, het was een wide-gamut TN-scherm, de Asus heeft een IPS scherm), mooie lichte behuizing maar toch erg krachtig, en vrij stil. Mijn versie heeft dan een i7 4710qm, 8gig RAM, een 256GB SSD, en een GeForce 850m.

Voordelen: mooi, snel, goed uit de box (na wát bloatware te hebben gewist, maar dat was met Dell niet anders), en Windows 8.1. Dat vind ik een voordeel. De UEFI en videokaart ondersteunen daarnaast GOP, waardoor UltraFastBoot mogelijk wordt. Een blikvanger, zeg maar, en erg relaxed dat de laptop in minder dan 5 seconden opstart (ja, opstart, het een 0-watt "uit" modus die echt op een of andere manier als UEFI-hibernate er tussen in zit).

Nadelen: gare torx schroeven... bodem als één grote klep. Ik ga hier niet zo eenvoudig als bij m'n Dell zelf reparaties kunnen uitvoeren...

Wat de glans van het scherm betreft heb ik eigenlijk, ondanks dat het "glans" was, de reflectie nooit irritant gevonden van m'n Dell. Dat was ook midden in Cairo buiten bij het hotel na werk het geval... de Asus heeft een mat scherm, en het is erg goed (en ERG dun... hij voelt wat kwetsbaarder dan de Dell maar tijd zal het leren, Samsung telefoons voelen ook kwetsbaar en zijn juist erg stevig), en tot zo ver (heb de laptop 2,5mnd) geen last van reflectie... maar wel een keer onder een lamp gezeten dat ik toch merk dat de diffusie van het matte scherm irritanter is dan een reflectie waar je jezelf kan verschuiven.

Tot nu toe tevreden. Hoewel ik soms de Dell XPS15 502x mis. Hij leeft nog, maar de accu laad niet, en de CPU is begrenst op 800MHz omdat door de rotte VRM/fets de volle spanning niet meer er op kan komen te staan. Het is een soldaat echter, die Dell.

• EvertonPride
Ik ben ook altijd zeer tevreden geweest met mijn Dell, totdat een jaar geleden de eerste problemen voorkwamen aan mijn hardware. Het heeft me allemaal te veel geld gekost achteraf dat ik eigenlijk baal dat ik een jaar geleden niet al een nieuwe laptop heb gekocht.
Pagina: 1