Plex start niet na install op windows server 2012 R2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakoman
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-04 22:04
Zit met het volgende probleem:
PMS geinstalleerd op w12r2 , na voltooing moet plex opstarten vanuit de browser,maar plex start niet.
Heb ook windows server Essentials als een role geinstalleerd.
Nu komt het vreemde na installatie van het mediapack, start plex wel op, maar ook een extra media server en dat wil ik dus niet, wil alleen plex.
He het idee dat er tijdens de installatie van het mediapack een aantal services mee geinstalleerd worden waardoor plex wel start.
kan natuurlijk na installatie van het mediapack, in het dashboard de media server in Essentials uitschakelen, maar misschien schakel ik daarbij ook de noodzakelijke services uit ,waardoor plex ook niet meer start.
Vraag is eigenlijk ,waarom start pms niet op in w12r2?.
Andere dingen zoals openen van mediamanager werken ook niet,alleen als het mediapack is geinstalleerd.
herkend iemand dit probleem? en zo ja heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
staat het ingesteld dat als je je pc opstart het mee opstart, of begrijp ik het nu verkeerd? , want bijvoorbeeld bij nzbget dan moet ik hem telkens opnieuw opstarten, maar er is wel een mogelijkheid om hem automatisch bij opstart te laten starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik ken Plex totaal niet, maar de eerste hit op Google als ik zoek op "plex requirement 2012r2" geeft mij deze hit.

Hierin staat dat Plex kennelijk dezelfde poorten gebruikt als de Windows Remote Management service. De oplossing staat in het artikel. Dit lijkt me overigens iets wat je zelf ook wel met wat eigen inzet had kunnen vinden.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakoman
Wat heeft het opstarten van plex met de poorten van remote management te maken?.Wanneer plex media server is gestart kan je tijdens de config het mogelijk maken om plex remote te benaderen, je kan dan dmv upnp of forwarding een poort instellen. via upnp is het een random poort. Dat is dus de enige poort die plex gebruikt.
Als je mijn verhaal goed had gelezen ,start plex wel op wanneer het media pack is geinstalleerd, kennelijk worden daarbij bepaalde services gestart die ook bij het opstarten van plex nodig zijnen heeft dus niets met remote management poorten te maken.
Mijn concrete vraag was waarom plex niet start als mediapack niet geinstalleerd.
Beetje kort door de bocht als je plex totaal niet kent en dan een oplossing aandraagt, waar van je denkt dat het dat wel zal zijn.
Wat betreft mijn inzet, dacht je dat ik niet zelf al gezocht had naar een mogelijke oplossing?, alleen nog niet de juiste oplossing of oorzaak gevondenvandaar dat ik het plaats op het forum.
Question Mark schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:26:
Ik ken Plex totaal niet, maar de eerste hit op Google als ik zoek op "plex requirement 2012r2" geeft mij deze hit.

Hierin staat dat Plex kennelijk dezelfde poorten gebruikt als de Windows Remote Management service. De oplossing staat in het artikel. Dit lijkt me overigens iets wat je zelf ook wel met wat eigen inzet had kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:45

Equator

Crew Council

#whisky #barista

tweakoman schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:26:

Wat betreft mijn inzet, dacht je dat ik niet zelf al gezocht had naar een mogelijke oplossing?,

[...]
En waar in jouw startpost hadden we dat kunnen lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakoman
Heb jouw mogelijke oplossing bekeken, maar daar gaat het om poort 80 0f 8080.
Ook als de Essentials role is verwijderd, start plex niet.
plex start dus niet wanneer een fresh install wordt gedaan van windows server 2012 r2 en ik plex installeer.
Plex start wel op wanneer de Essentials role en vooral mediapack zijn geinstalleerd en dan is ook remote management service actief, dus dan heeft het niets met remote management te maken.
Question Mark schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:26:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakoman
Ok, had het niet vermeld, dat ik al gezocht had naar mogelijke oplossingen, dat is waar. zal het er voortaan even bij zetten.
Equator schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:33:
[...]

En waar in jouw startpost hadden we dat kunnen lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

tweakoman schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:26:
Beetje kort door de bocht als je plex totaal niet kent en dan een oplossing aandraagt, waar van je denkt dat het dat wel zal zijn.
Wat betreft mijn inzet, dacht je dat ik niet zelf al gezocht had naar een mogelijke oplossing?, alleen nog niet de juiste oplossing of oorzaak gevondenvandaar dat ik het plaats op het forum.

[...]
Even wachten hoor... Je post een topic die qua leesbaarheid geen schoonheidsprijs verdient. En je vermeldt niet waar je zelf al op gezocht hebt op Google, wat eigenlijk wel een verplichting is vanuit het forumbeleid.

Ondanks dat ik het product niet ken en je topicstart eigenlijk niet voldoende is, neem ik toch de moeite om even voor je te zoeken. Ik draag een mogelijke oplossing aan en wijs je er vanuit mijn rol als moderator even op dat je eigenlijk zelf ook eea had kunnen uitzoeken en nu ben ik kort door de bocht? Rare gedachte...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakoman
ok, je hebt wel een punt, mijn uitleg met betrekking tot probleem omschrijving in de topic verdient inderdaad niet de schoonheidsprijs, dat had beter en duidelijker gekund, dus bij deze mijn excuses en ook voor de kort door de bocht opmerking
Question Mark schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:46:
[...]

Even wachten hoor... Je post een topic die qua leesbaarheid geen schoonheidsprijs verdient. En je vermeldt niet waar je zelf al op gezocht hebt op Google, wat eigenlijk wel een verplichting is vanuit het forumbeleid.

Ondanks dat ik het product niet ken en je topicstart eigenlijk niet voldoende is, neem ik toch de moeite om even voor je te zoeken. Ik draag een mogelijke oplossing aan en wijs je er vanuit mijn rol als moderator even op dat je eigenlijk zelf ook eea had kunnen uitzoeken en nu ben ik kort door de bocht? Rare gedachte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakoman
heb het probleem inmiddels wel opgelost, alhoewel het nog niet helemaal duidelijk is in het hoe en waarom.
Wat wel vaststaat is dat het mediapack dat nodig is om het mediaserver gedeelte in windows server 2012 r2 toe te voegen, nooodzakelijk is om plex media server op te starten.
Omdat ik alleen plex als media server wil, heb ik na installatie van het mediapack in het dashboard van Essentials de mediaserver uitgeschakeld. Plex start daarna gewoon op als enige media server en dat is wat ik wilde.
kennelijk worden er met de installatie van mediapack een aantal services toegevoegd en opgestart die noodzakelijk zijn om plex te starten.

[ Voor 5% gewijzigd door tweakoman op 31-10-2014 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:28
Ik heb Plex Media Server ook op een Windows 2012 R2 Standaard server draaien, en naast de full GUI heb ik geen andere rollen of features geïnstalleerd staan

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakoman
Hoi, jij hebt het dus wel werken zonder extra toevoegingen.
Na een fresh install van windows server 2012 r2 standaard ,daaarna de installatie van plex , wordt de browser geopent om plex te launchen en dan gebeurt er dus niets meer.
De url in de browser verwijst dan naar het ip adres en port 32400.
Normaal zou dus plex opgestart moeten worden om de config verder af te maken.
Dit lukt alleen als ik media pack installeer, dan lukt het dus wel
Vraag me af wat jij dan anders doet dan ik.
DaMoUsYs schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 16:13:
Ik heb Plex Media Server ook op een Windows 2012 R2 Standaard server draaien, en naast de full GUI heb ik geen andere rollen of features geïnstalleerd staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakoman
Heb het nu denk ik eindelijk gevonden, heeft te maken met ie11 en plex.
Na de installatie wordt de url http ://127.0.0.1:32400/web geopend in ie en dat werkt niet, ook niet de suggestie om i.p.v 127.0.0.1 localhost in te voeren of 127.0.0.1 toevoegen aan de trusted site in ie.
heb even google chrome geinstalleerd en daar werkt het feilloos in.
wat ik wel vreemd blijf vinden is dat na de installatie van mediapack het ook in ie werkt, kennelijk wordt er iets toegevoegd ,waardoor het werkt.
zijn veel issues tussen ie11 en plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Op welke poorten wordt er allemaal geluisterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakoman
johnkeates schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 18:13:
Op welke poorten wordt er allemaal geluisterd?
op 32400 intern
op 10041 vanaf externe locatie via upnp dus extern 10041 naar intern 32400.
maar wat ik dus al zei via chrome werkt het meteen, maar via ie11 alleen nadat mediapack is geinstalleerd, blijft dat toch wierd vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:28
Oei,
Je probeert het zeker met Internet Explorer ?
Dat probleem had ik ook, ff Google Chrome geinstalleerd en hij komt wel voorbij het logo

En ik moet beter lezen voor dat ik iets qoute, maar tis al laat sorry 8)7
tweakoman schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 21:03:
[...]

op 32400 intern
op 10041 vanaf externe locatie via upnp dus extern 10041 naar intern 32400.
maar wat ik dus al zei via chrome werkt het meteen, maar via ie11 alleen nadat mediapack is geinstalleerd, blijft dat toch wierd vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door DaMoUsYs op 19-12-2014 01:32 ]

Check dit en help mee!

Pagina: 1