• NassayA
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-01-2023
Beste mede Tweakers,

Ik had een vraag over multie display setup. ATM heb ik 1 maal een ASUS r9 280x DC2T met een Iiyama 27" QHD scherm. Ik zou graag naar Eyefinity willen maar ik weet niet op ik zat power heb om 3 schermen aan te sturen. Ze zullen alle 3 wel draaien op 1 kaart maar prestaties zullen wel bagger zijn. Zelf ben ik in de veronderstelling dat ik er nog wel een kaart bij moet halen voor crossfire om zat power te hebben. Is er een manier om te berekenen hoeveel rekenkracht je nodig hebt aan kaarten om degelijke prestaties uit 3 schermen te halen? Of denk ik er nu meer over na dan nodig is?

Cheers,
Nick.

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-01 10:59
Ik zou je 4K scherm behouden op de 280x en de twee andere schermen (HD vermoed ik?) op een tweede kaart steken.

• NassayA
keejoz schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:36:
Ik zou je 4K scherm behouden op de 280x en de twee andere schermen (HD vermoed ik?) op een tweede kaart steken.
Het is een Qhd 2560x1440 scherm wil er daar 2 van bij hebben. Maar zoals u beschrijft andere 2 schermen op de tweede kaart. Dit is iets wat mij altijd een raadsel is geweest zover in crossfire/SLI begrijp is het toch dat je alle schermen aan 1 kaart hangt en de tweede en/of derde kaart meewerkt bij de primaire kaart? Of is het beter bijv elke scherm zijn eigen kaart te geven?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gewoon alles aan 1 kaart hangen. Bij een CFsetup werken beide kaarten toch samen.

Of een CF setup van 280xen snel genoeg is hangt er vanaf wat je wilt gaan doen natuurlijk, welke eisen je stelt aan de applicaties die erop draaien (wil je per se alles op ultra draaien, of zijn de medium settings ook goed genoeg?).

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-01 10:52
Ja wat wil je er mee is de vraag?
Op hoge kwaliteit gamen? Dan kan het niet

Vind je het niet erg om zaken flink naar beneden te schroeven? Dan kan het wel:p

[ Voor 43% gewijzigd door Ferluci92 op 27-10-2014 15:04 ]

• NassayA
ATM speel ik GW2 hij leunt wel meer op de CPU zegt men dan GPU. Maar kep ATM daar alles maxxed staan en dan de fps op 60cap. Zou wel graag op maxxed out willen blijven zitten. Ging mij er ook meer om is er een manier om een berekeing op los te laten om te berekenen wat je nodig hebt.

[ Voor 23% gewijzigd door NassayA op 27-10-2014 15:22 ]

Pagina: 1