Nieuwe Game PC

Pagina: 1
Acties:

• NakedDutchy
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-03 23:22
Goedemiddag beste Tweakers,

Ik wil binnenkort een nieuwe pc gaan kopen. De laatste weken heb ik me is flink verdiept in wat er allemaal te koop is op dit moment. En ik ben tot de volgende samenstelling gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 197,80€ 197,80
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,-€ 66,-
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 354,-€ 354,-
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 69,-€ 69,-
1CM Storm Enforcer€ 73,-€ 73,-
1Cooler Master Hyper 412S€ 27,95€ 27,95
1Cooler Master Megaflow Red, 200mm€ 11,52€ 11,52
1Crucial Ballistix Tactical BLT2CP8G3D1608DT1TX0CEU€ 138,84€ 138,84
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 75,95€ 75,95
1Crucial MX100 256GB€ 91,70€ 91,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.105,76

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen (GTA 5, Assassins Creed, Call of duty, Total War etc).
Af en toe video's bewerken van GoPro camera of game materiaal.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal rond de €1300,- Totaal komt deze samenstelling incl windows en assemblage op €1350,- bij Alternate.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen rand apparatuur.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- minimaal I5 voor video's bewerken.
- Genoeg RAM voor video's bewerken.
- 1 van de beste videokaarten op dit moment.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- voor Processor gaat de voorkeur uit naar Intel.
- Grafisch ging voorkeur uit naar AMD, maar aangezien de 970 beter uit de test komt dan de r9 290 ga ik voor het eerst voor Nvidia.

Ga je overklokken?
Nee

Ik hoop dat dit systeem zo op elkaar aansluit. De meeste keuze's zijn gemaakt uit review's van verschillende site's.

Als er nog op/aanmerkingen zijn op deze post hoor ik het graag:)

• ItsShowTimeZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-03 18:03
Ziet er netjes uit, echter zullen mensen zeggen dat je voeding minder OK is, en zullen je dan deze aanbieden: pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W

Daarnaast zie ik dat je voorkeur kwa GPU naar AMD uitging, normaal ben ik daar helemaal voor, omdat kwa Prijs/kwaliteit verhouding AMD beter is. Echter nu met de GTX970 die zo goed is als een R9 290(x) en bijna even duur is, en ook nog is minder stroom verbruikt, zou ik die toch nemen. Ook omdat je Video's gaat bewerken, is het beter om Nvidia te nemen wegens de Cuda Cores.

• NakedDutchy
Dankje voor je snelle reactie!

Voeding is gekozen via de BBG. Dus ben er vanuit gegaan dat dat een prima keuze is.

Mijn voorkeur voor AMD komt eigenlijk alleen omdat ik altijd AMD gehad hebt.
Maar qua geld maakt het nu inderdaad niet veel uit en ga ik nu liever voor de 970 van MSI

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:04

br00ky

Moderator Harde Waren
ItsShowTimeZ schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:11:
Ziet er netjes uit, echter zullen mensen zeggen dat je voeding minder OK is, en zullen je dan deze aanbieden: pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W
Zeker niet, die CM voeding is helemaal prima. Zelfs stiller en zuiniger dan de Seasonic (die overigens ook top is).

Rest van het systeem ziet er prima uit. Case is een keuze. Ik zou voor die prijs (+2 ijsjes) een pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black nemen, maar ik kan me voorstellen dat je die saai vindt ogen. Ik kies dan liever voor degelijkheid, stilte en stoffilters.

Voor af en toe video's bewerken vind ik 16GB trouwens veel en dus zonde van je geld. Kan je beter gewoon 8GB kopen en als het te weinig blijkt, bijvoegen. Je kan die euro's ook in een grotere SSD stoppen.

[ Voor 11% gewijzigd door br00ky op 27-10-2014 14:21 ]

• NakedDutchy
br00ky schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:20:
[...]

Zeker niet, die CM voeding is helemaal prima. Zelfs stiller en zuiniger dan de Seasonic (die overigens ook top is).

Rest van het systeem ziet er prima uit. Case is een keuze. Ik zou voor die prijs (+2 ijsjes) een pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black nemen, maar ik kan me voorstellen dat je die saai vindt ogen. Ik kies dan liever voor degelijkheid, stilte en stoffilters.

Voor af en toe video's bewerken vind ik 16GB trouwens veel en dus zonde van je geld. Kan je beter gewoon 8GB kopen en als het te weinig blijkt, bijvoegen. Je kan die euro's ook in een grotere SSD stoppen.
Case is inderdaad een keuze uit vooral smaak. Stel dat hij in de woonkamer komt had ik je advies opgevolgd. Maar in dit geval kies ik voor iets 'ruigere' look, en met dat rood staat me wel aan.

Qua RAM zit ik inderdaad ook te twijfelen. Video's bewerken doe ik niet zo bijzonder veel. Zijn vaak periode's. Maar als ik ermee bezig ben moet het wel vlekkeloos gaan. Dus daar twijfel ik over.
Voor mijn gevoel is een I5-4690 met 8GB ram niet voldoende.

SSD is hoofdzakelijk voor Windows en de meest gespeelde games op dat moment. Rest als films, foto's etc draait ook snel genoeg op de normale HDD vind ik.

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12-2025
Als ik jouw was zou ik gewoon de bestelling plaatsen bij de goedkoopste winkels en zelf gaan assembleren scheelt je toch weer 75 EUR. En moeilijk is het echt niet eventueel met een tutorial op youtube erbij.

• NakedDutchy
Imiddels een week verder ben ik er nog steeds niet helemaal uit en loop nog met een paar vragen. Ik heb het mobo aangepast naar een MSI B85-G43. Dit vanwege de kleur van het mobo.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 199,90€ 199,90
1MSI B85-G43 Gaming€ 80,-€ 80,-
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 352,-€ 352,-
1CM Storm Enforcer€ 71,78€ 71,78
1Cooler Master Hyper 412S€ 29,50€ 29,50
1Cooler Master Megaflow Red, 200mm€ 10,74€ 10,74
1Crucial Ballistix Tactical BLT2CP8G3D1608DT1TX0CEU€ 138,84€ 138,84
1Crucial MX100 256GB€ 92,-€ 92,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.119,71

Nu vraag ik me nog een paar dingen af:

- het verschil tussen de pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5 en de pricewatch: MSI B85-G43 Gaming
Ik vind de MSI mooier passen bij de rest, vandaar deze keuze.

- Heb ik de processor koeler echt nodig? Het is het geld niet, maar dat ding is echt groot en lelijk vind ik.

- Ik zit te twijfelen of ik hem laat assembleren of zelf in elkaar zet. Heb wel eens wat RAM of een vid kaart vervangen maar daar blijft het bij. Toch lijkt het me interessant om het te leren.
Nu las ik alleen over het bevestigen van deze koeler op je mobo en dat klinkt nogal ingewikkeld. Daarom ook de vraag of het echt nodig is.

- Ik twijfel nog steeds over 8GB of 16GB. Uiteraard kan ik upgraden, maar las ook dat deze koeler over je RAM slots kan hangen? Dat zou dan betekenen dat je je koeler moet verwijderen om je ram te vervangen?

Mijn dank is bij voorbaat weer groot :)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
NakedDutchy schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 12:25:
- het verschil tussen de pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5 en de pricewatch: MSI B85-G43 Gaming
Ik vind de MSI mooier passen bij de rest, vandaar deze keuze.
De MSI is net weer wat luxer (en duurder). Eigenlijk maakt het weinig uit. Als je die mooier vindt, wie let je die te nemen ;).
- Heb ik de processor koeler echt nodig? Het is het geld niet, maar dat ding is echt groot en lelijk vind ik.
Niet per se, maar een aftermarket koeler maakt de boel wel wat stiller. Voor koeling hoeft het niet, dat doet de stock intel koeler ook al prima.
- Ik zit te twijfelen of ik hem laat assembleren of zelf in elkaar zet. Heb wel eens wat RAM of een vid kaart vervangen maar daar blijft het bij. Toch lijkt het me interessant om het te leren.
Nu las ik alleen over het bevestigen van deze koeler op je mobo en dat klinkt nogal ingewikkeld. Daarom ook de vraag of het echt nodig is.
Elke koeler, of dat nou de stock of aftermarket versie is, moet je monteren op je moederbord. Voor een aftermarket koeler is dat vaak wat meer stappen, maar nog steeds geen hogere wiskunde. Afhankelijk van de fabrikant krijg je er een duidelijke handleiding bij en anders zijn er vast youtube filmpjes te vinden.
- Ik twijfel nog steeds over 8GB of 16GB. Uiteraard kan ik upgraden, maar las ook dat deze koeler over je RAM slots kan hangen? Dat zou dan betekenen dat je je koeler moet verwijderen om je ram te vervangen?
Bij een aftermarket koeler is dat zo ja. Dat zou voor mij geen reden zijn nu al gelijk 16GB aan te schaffen. Anders wil ik ook wel voor 60 euro (= verschil tussen 8GB en 16GB) op een later moment je koeler even losmaken en er wat RAM onder steken ;). Dit is overigens alleen dus een issue bij een aftermarket koeler.

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:50

aap

br00ky schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:04:
[...]

Bij een aftermarket koeler is dat zo ja. Dat zou voor mij geen reden zijn nu al gelijk 16GB aan te schaffen. Anders wil ik ook wel voor 60 euro (= verschil tussen 8GB en 16GB) op een later moment je koeler even losmaken en er wat RAM onder steken ;). Dit is overigens alleen dus een issue bij een aftermarket koeler.
Nou ja, dat is bij sommige combinaties van bepaalde aftermarket coolers en geheugenmodules met hoge heatspreaders zo. Bij de meeste koelers en het Crucial Tactical geheugen dat hier standaard voorbij komt, is dit helemaal geen issue.

• NakedDutchy
br00ky schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:04:
[...]

De MSI is net weer wat luxer (en duurder). Eigenlijk maakt het weinig uit. Als je die mooier vindt, wie let je die te nemen ;).

[...]

Niet per se, maar een aftermarket koeler maakt de boel wel wat stiller. Voor koeling hoeft het niet, dat doet de stock intel koeler ook al prima.

[...]

Elke koeler, of dat nou de stock of aftermarket versie is, moet je monteren op je moederbord. Voor een aftermarket koeler is dat vaak wat meer stappen, maar nog steeds geen hogere wiskunde. Afhankelijk van de fabrikant krijg je er een duidelijke handleiding bij en anders zijn er vast youtube filmpjes te vinden.

[...]

Bedankt voor je bijdrage wederom, hier kan ik wat mee.

Ik las namelijk wat reviews over het monteren van deze cooler. En die hadden eigenlijk allemaal gezeur met het bevestigen van.

Los daarvan heb ik foto's gezien met deze cooler op een mobo, en ik vind het geen gezicht. Dus ik ga hem niet nemen en bekijk eerst even wat zwaarder weegt: het geluid of het aanzicht.

wat betreft ram begin ik met 8GB en kijk het eerst even aan.

Dan gaat dit hem worden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 199,90€ 199,90
1MSI B85-G43 Gaming€ 80,-€ 80,-
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 352,-€ 352,-
1CM Storm Enforcer€ 71,78€ 71,78
1Cooler Master Megaflow Red, 200mm€ 11,52€ 11,52
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 67,-€ 67,-
1Crucial MX100 256GB€ 92,-€ 92,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.019,15

Alles is op voorraad bij Alternate, dus zaterdag even ophalen en zelf in elkaar zetten :)

Bedankt voor alle hulp!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
aap schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:11:
[...]

Nou ja, dat is bij sommige combinaties van bepaalde aftermarket coolers en geheugenmodules met hoge heatspreaders zo. Bij de meeste koelers en het Crucial Tactical geheugen dat hier standaard voorbij komt, is dit helemaal geen issue.
Uiteraard is dit waar , de vraag ging echter over het installeren van RAM op een later moment. Dan moet je ook bij low profile RAM eerst de aftermarketkoeler demonteren, althans, als de RAM configuratie zo is, dat je bij het tweede slot vanaf de cpu gezien moet zijn.

@Naked, mooi systeem!

• NakedDutchy
Thanks Br00ky!

Nog paar daagjes Cod advanced warfighter spelen op mijn huidige systeem met mijn 7850 kaart. En vanaf zaterdag knallen. Ben benieuwd naar het verschil in graphics :D

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:39
NakedDutchy schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 18:00:
Thanks Br00ky!

Nog paar daagjes Cod advanced warfighter spelen op mijn huidige systeem met mijn 7850 kaart. En vanaf zaterdag knallen. Ben benieuwd naar het verschil in graphics :D
Als je nog niet hebt besteld, kan je deze GTX970 nemen, die MSI schijnt nogal last te hebben van een coil whine + een sticker die de fan blokkeert die je er zelf moeilijk af krijgt. Bovendien is deze tot 60 graden passief gekoeld en hoor je dus geen fans draaien: pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
zou toch wel een andere cpu koeler erop zetten, ivm herrie en koelhouden.
je kan toch ook gewoon een koeler kiezen die je wel mooi vind?

de 200mm fan die je erbij hebt is redelijk maar wel sleeve gelagerd dus niet echt geweldige kwaliteit.
zijn wel stil genoeg.

Nukezone FTW

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:50

aap

br00ky schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 16:33:
[...]

Uiteraard is dit waar , de vraag ging echter over het installeren van RAM op een later moment. Dan moet je ook bij low profile RAM eerst de aftermarketkoeler demonteren, althans, als de RAM configuratie zo is, dat je bij het tweede slot vanaf de cpu gezien moet zijn.
Mwah, met mijn Mugen 4 zou ik alleen de ventilator er even af moeten halen en dan kan ik bij alle vier de slots.

Afgaande op foto's zijn de hier ook populaire Hyper 212, Gelid Solutions Tranquilo en de Thermalright TS 140 smaller dan de Mugen en kun je daar zelfs de ventilator laten zitten.

E.e.a. hangt natuurlijk ook nog af van de layout van je moederbord, maar volgens mij hoeven we mensen hier niet onnodig bang te maken om after-marktet koelers te gebruiken :)

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-03 12:07
NakedDutchy schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 16:17:
[...]

Los daarvan heb ik foto's gezien met deze cooler op een mobo, en ik vind het geen gezicht.
Er bestaan ook stille koelers die vrij compact zijn, en niet verkeerd uitzien. http://www.zalman.com/glo.../Product_Read.php?Idx=468 pricewatch: Zalman CNPS8900 Quiet

• NakedDutchy
oke oke, ik koop ook wel een koeler dan! :D
Ben er nog niet helemaal uit welke, maar daar verdiep ik me vanavond nog even in.

Ik zie zojuist op de site van Alternate dat de pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 vandaag in de aanbieding is. Scheelt €10,- met MSI en er zit een voucher bij voor Farcry 4 of AC Unity. Alleen, deze kaart is 280mm, en de case bied ruimte aan maximaal 270mm kaarten:$
Maaarrr, nu las ik dat je het HDD rack 90 graden kan draaien zodat de airflow beter word. Krijg je dan ook meer ruimte voor je vid kaart? Ik kan dat nergens vinden.

Edit: link case: pricewatch: CM Storm Enforcer

[ Voor 8% gewijzigd door NakedDutchy op 05-11-2014 11:16 ]

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
NakedDutchy schreef op woensdag 05 november 2014 @ 10:58:
oke oke, ik koop ook wel een koeler dan! :D
Ben er nog niet helemaal uit welke, maar daar verdiep ik me vanavond nog even in.

Ik zie zojuist op de site van Alternate dat de pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 vandaag in de aanbieding is. Scheelt €10,- met MSI en er zit een voucher bij voor Farcry 4 of AC Unity. Alleen, deze kaart is 280mm, en de case bied ruimte aan maximaal 270mm kaarten:$
Maaarrr, nu las ik dat je het HDD rack 90 graden kan draaien zodat de airflow beter word. Krijg je dan ook meer ruimte voor je vid kaart? Ik kan dat nergens vinden.

Edit: link case: pricewatch: CM Storm Enforcer
Op de site van de producent staat dat je de HDD-cage eruit kan halen. Dan komt er plek voor een videokaart tot 390mm.

Het zou kunnen dat een 280mm gewoon past, want er zit altijd wel wat speling in. Maar zekerheid durf ik er niet over te geven.

Afbeeldingslocatie: http://wccftech.com/images/news/news/misc/cm-storm-enforcer-case-kit-installed.jpg

Het lijkt me dat je de bovenste HDD cage eruit kan halen. Dan zal de GPU sowieso passen. Daar net onder heb je nog ruimte voor je HDD zo te zien. :)

Dan bedoel ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://img16.imageshack.us/img16/1159/dscn2109g.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door JST94 op 05-11-2014 12:07 ]

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
En die vouchers is als het goed is bij elke nvidia kaart op dit moment. Is een actie vanuit nvidia zelf.

• NakedDutchy
JST94 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 12:03:
[...]

Op de site van de producent staat dat je de HDD-cage eruit kan halen. Dan komt er plek voor een videokaart tot 390mm.

Het zou kunnen dat een 280mm gewoon past, want er zit altijd wel wat speling in. Maar zekerheid durf ik er niet over te geven.

[afbeelding]

Het lijkt me dat je de bovenste HDD cage eruit kan halen. Dan zal de GPU sowieso passen. Daar net onder heb je nog ruimte voor je HDD zo te zien. :)

Dan bedoel ik dit:

[afbeelding]
Top man, thanks! Zo te zien zou het zo moeten werken dus.
Zo te zien is er dan nog ruimte voor 2 normale HDD's en 1 SSD. Komt dus helemaal goed.
Haribo112 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 12:10:
En die vouchers is als het goed is bij elke nvidia kaart op dit moment. Is een actie vanuit nvidia zelf.
Op Alternate niet, daar geld het alleen op de Asus kaart volgens de website. Maar keuze is al gemaakt, het word de Asus :-)

• NakedDutchy
NakedDutchy schreef op woensdag 05 november 2014 @ 12:29:
[...]

Op Alternate niet, daar geld het alleen op de Asus kaart volgens de website. Maar keuze is al gemaakt, het word de Asus :-)
Je hebt gelijk, ook bij de MSI kaart staat het nu.
Pagina: 1