Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

3G/4G modem in een "krachtige" 14" laptop

Pagina: 1
Acties:

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 12:49
In de zoektocht om mijn Lenovo T420 te vervangen loop ik tegen iets onhandigs aan. Ik zoek namelijk een laptop om een beetje op te gamen maar tegelijkertijd gebruik ik m'n laptop ook redelijk veel als ik op pad ben en daarvoor gebruik ik een geintegreerde 3G/4G modem. Dat wil allemaal prima in m'n huidige Lenovo maar eigenlijk wil ik iets meer grafische power zodat ik m'n andere laptop de deur uit kan doen.

Een 13/14 inch laptop met een leuke grafische kaart is niet zo moeilijk, een 13/14 inch laptop met een 3G/4G modem is ook niet zo moeilijk maar de combinatie wel.
Hieronder een aantal die ik wel interessant vind:

BTO heeft een laptop welke aan m'n eisen voldoen op uiteraard het gebrek van een 3G/4G modem na.

Een Lenovo X1 carbon voldoet helemaal qua mobiele eisen maar een HD5000 vind ik niet krachtig genoeg.

Veel bekende merken(Lenovo, HP, Fujitsu, Clevo ed.) ben ik al langs geweest maar deze combinatie is schijnbaar onmogelijk, of ze hebben een acceptabele/leuke GPU of de mogelijkheid van een 3G/4G modem icm een Intel hd 4400/4600 of 5000. Een losse modem vind ik namelijk onhandig en onpractisch omdat ik niet altijd m'n tas bij me heb waar de (relatief grote) dongle dan in zit.

Hebben jullie nog ideeen(merken) waar ik nog niet aan gedacht heb, is het mogelijk om zelf een antenne(kabels) in bijv. de bovenstaande BTO te prutsen icm een modem in een vrij mini pcie slot?

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

Welke grafische kaart (modelletje/type gpu) wens je minimaal in de laptop te hebben?

• 3p0x
Het liefst iets van een Nvidia 860M, overigens heb ik er uiteindelijk wel 1 gevonden bij clevo, hier in polen te verkrijgen met de 3/4G optie...

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies, dus move naar LAA.

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Lastig vraagstuk. 13/14" scherm ism een mooie video kaart en dan nog een 3G optie er bij ;)

Als je de 13/14" eis loslaat en naar 15.6"-es kijkt, zijn er een boel meer mogelijkheden.

• 3p0x
Klopt, het is inderdaad lastig, ondertussen heb ik de clevo ook opgezocht op ebay en daar kan ik hem in duitsland bestellen als halve barebook (zonder hdd/ram) maar met de optie voor 4G, totaal kom ik dan met 16GB geheugen, 4G op ~1000 euro uit (ik heb nog een samsung ssd thuis) :9

Groter dan 14" wordt wel relatief zwaar (de clevo zit ook al op 2kg) en hij wordt vooral een stuk groter qua omvang. Maar bedankt voor het meedenken!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Geen idee wat de bouwkwaliteit is van die Clevo's. Let trouwens ook even op het toetsenbord, voor die 830 krijg je een qwertZ ;) Voor 25 euro meer een qwertY.

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
Of je moet leren leven een een 3G/4G dongle, dat maakt hiet uitzoeken ook een stuk makkelijker.

• 3p0x
_Arthur schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:12:
Geen idee wat de bouwkwaliteit is van die Clevo's. Let trouwens ook even op het toetsenbord, voor die 830 krijg je een qwertZ ;) Voor 25 euro meer een qwertY.
Ik heb nu ook een clevo (w570cu) en die bevalt prima, uiteraard is het geen Apple maar de kwaliteit is prima.

Ik had gezien idd dat een qwerty toetsenbord duurder is, maar ik bestel hem denk ik toch gewoon bij de webshop en bestel wel ergens anders(ebay) de 4G module voor 100 euro. Nu alleen nog even bepalen of ik er een i5 of i7 (37 watt tdp) ga bestellen....

• svenolav
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-02-2024
3p0x
ik heb een HP elitebook met modem, ik probeer een data abonnement er aan te koppelen maar krijg geen provider die weet wat ik bedoel?
welke provider heb je en hoe wordt de kaart geactiveerd?

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:56
svenolav schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 22:28:
3p0x
ik heb een HP elitebook met modem, ik probeer een data abonnement er aan te koppelen maar krijg geen provider die weet wat ik bedoel?
welke provider heb je en hoe wordt de kaart geactiveerd?
Goede necro post wel
Pagina: 1