Hulp bij ledcontroller bouwen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcy
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08 22:29
Hallo mede tweakers,

Ten eerste sorry voor de titel, ik wist niet precies wat ik er neer moest zetten.

Ik ben opzoek naar een Ardruino bordje waar ik een ledcontroller mee kan bouwen. Zelf heb ik op school gewerkt met de Arduino Uno bordjes dus ik weet ongeveer hoe ik ze moet programmeren. Zelf weet ik niet wat ik moet halen als het gaat om het Arduino bordje zelf.
Ook lijken Ardruino clones mij wel interresant. Ik heb zelf hier geen verstand van en zou graag wat informatie willen over hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Ik heb ook een aantel ledstrips gevonden maar ik denk zelf dat ze goedkoper te vinden zijn.

En natuurlijk een breadbord. Waar ik deze het goedkoopste kan halen. Ik had op een aantal sites een complete kit gevonden met weerstanden en ledjes erbij maar dan zonder het Arduino bordje zelf.

De bedoeling bij van deze ledcontroller is dat ik deze ga besturen via een programma dat in Windows draait dat ik zelf nog ga schrijven.

Alvast bedankt!!

Randy

PSN: daxcyy | XBL(WIN10): FataL Risky | AMD Ryzen 7 5800X / MSI RTX 2060 / 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:40

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Er is een kant en klare led driver shield
https://store.open-electr...e_=Arduino%20RGB%20shield

En er zijn ook drivers voor een LED matrix

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcy
memphis schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:53:
Er is een kant en klare led driver shield
https://store.open-electr...e_=Arduino%20RGB%20shield

En er zijn ook drivers voor een LED matrix
Dat is toch een opzet stuk voor op het Arduino bordje?
Ziet er wel leuk uit maar dan mis ik het gedeelte dat ik alles zelf heb gebouwd...

Maar toch bedankt voor de reactie, ik hou dit nog wel als optie open!