Hulp bij ledcontroller bouwen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcy
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08 22:29
Hallo mede tweakers,

Ten eerste sorry voor de titel, ik wist niet precies wat ik er neer moest zetten.

Ik ben opzoek naar een Ardruino bordje waar ik een ledcontroller mee kan bouwen. Zelf heb ik op school gewerkt met de Arduino Uno bordjes dus ik weet ongeveer hoe ik ze moet programmeren. Zelf weet ik niet wat ik moet halen als het gaat om het Arduino bordje zelf.
Ook lijken Ardruino clones mij wel interresant. Ik heb zelf hier geen verstand van en zou graag wat informatie willen over hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Ik heb ook een aantel ledstrips gevonden maar ik denk zelf dat ze goedkoper te vinden zijn.

En natuurlijk een breadbord. Waar ik deze het goedkoopste kan halen. Ik had op een aantal sites een complete kit gevonden met weerstanden en ledjes erbij maar dan zonder het Arduino bordje zelf.

De bedoeling bij van deze ledcontroller is dat ik deze ga besturen via een programma dat in Windows draait dat ik zelf nog ga schrijven.

Alvast bedankt!!

Randy

PSN: daxcyy | XBL(WIN10): FataL Risky | AMD Ryzen 7 5800X / MSI RTX 2060 / 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:40

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Er is een kant en klare led driver shield
https://store.open-electr...e_=Arduino%20RGB%20shield

En er zijn ook drivers voor een LED matrix

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcy
memphis schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:53:
Er is een kant en klare led driver shield
https://store.open-electr...e_=Arduino%20RGB%20shield

En er zijn ook drivers voor een LED matrix
Dat is toch een opzet stuk voor op het Arduino bordje?
Ziet er wel leuk uit maar dan mis ik het gedeelte dat ik alles zelf heb gebouwd...

Maar toch bedankt voor de reactie, ik hou dit nog wel als optie open!

PSN: daxcyy | XBL(WIN10): FataL Risky | AMD Ryzen 7 5800X / MSI RTX 2060 / 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

De driver is niets anders dan 3 identike losse drivers waarvan je vele schema's op het net kunt vinden.

Zie bv:
http://makezine.com/proje...arduino-led-strip-lights/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcy
memphis schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:46:
De driver is niets anders dan 3 identike losse drivers waarvan je vele schema's op het net kunt vinden.

Zie bv:
http://makezine.com/proje...arduino-led-strip-lights/
O zo, oke bedankt! Deze tutorial staat gebookmarked!

Maar ik moet nog alles kopen vandaar dat ik advies vraag van wat voor soort Arduino bordje ik kopen. En als het slim is om een clone te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Je kunt dit prima doen met een Nano kloontje van 3.5e euro op eBay, heb ik zelf ook gedaan en werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcy
AktiveHate schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:58:
Je kunt dit prima doen met een Nano kloontje van 3.5e euro op eBay, heb ik zelf ook gedaan en werkt prima :)
Ik ga er vanuit dat je deze op een breadboard zet of hoe moet ik dit zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Klopt, de Nano kun je zo op een breadbord prikken, best handig. Externe voeding er op, of via USB, lekker klein formaat, en als je hem even ergens anders voor wilt gebruiken kun je hem zo over prikken naar een andere print of breadboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcy
_ferry_ schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:33:
Klopt, de Nano kun je zo op een breadbord prikken, best handig. Externe voeding er op, of via USB, lekker klein formaat, en als je hem even ergens anders voor wilt gebruiken kun je hem zo over prikken naar een andere print of breadboard.
Oke heel erg bedankt!

Waar moet ik opletten als ik een nano clone wil kopen? Of kan iemand er mij een aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcy
Na een beetje te hebben gezocht op internet en een beetje op tweakers te kijken weet ik nog steeds niet wat ik moet aanschaffen. Wel heb ik een leuke Arduino Uno clone gevonden die een andere tweaker op tweakers had gezet(voor info over clones).

Het gaat om deze clone: http://www.buyincoins.com/item/10252.html#.VE-oFPmG_1a
Kan iemand mij hier advies over geven?

Breadboard koop ik op ebay, heb leuke prijzen gezien daar waar zelf ook al kabeltjes bij zaten...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Lees de vele reviews eens door die eronder staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcy
memphis schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:48:
Lees de vele reviews eens door die eronder staan.
Dat had ik al gedaan en het zijn niet echt bepaald de reviews waar ik naar opzoek ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:27
Ik zou gewoon een Funduino van deall extreme trekken. Is 10 euro met gratis verzending. Werken perfect, heb al diverse Arduino meuk op een Funduino laten draaien.

Ik ben in ieder geval nog niets tegengekomen wat wel op mijn Arduino werkt maar niet op m'n Funduino. :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Pagina: 1