Denon AVR-1910 of Pioneer VSX-424-K receiver (discussie)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:53
Een kameraad van mij en ik waren in discussie over receivers en we kwamen er niet uit.

Hij heeft voor zijn woonkamer deze speakerset gekocht afgelopen weekend: klik.

Zijn insteek was: beter nu goede speakers komen en een goedkope receiver, om daar later een betere(duurdere) receiver bij te kopen over een jaar of 3. Speakers die nu goed zijn, blijven immers goed.

Dus toen kwamen we in discussie over de goedkope receiver. Ik vond dat hij er het best één op marktplaats kon kopen, bijvoorbeeld de Denon AVR-1910 (welke hij voor €125 kan kopen). Hij vond echter dat je beter iets recents kon kopen, zoals de Pioneer VSX-424-K die bij de mediamarkt in de aanbieding is voor €133.

Mijn argumenten:
- Een duurder type en dat die iets ouder is veranderd niks aan het geluid, hooguit aan de aansluitmogelijkheden, maar het meeste wordt nog ondersteund door die AVR-1910 (hdmi 1080p, DTS-HD, etc..). Doordat je een duurder type koopt heb je betere geluidskwaliteit.

Zijn argumenten:
- Garantie (2 jaar)
- Tis toch voor tijdelijk, waarschijnlijk minder afschrijving over 3 jaar
- Kan ook nieuwe dingen aan (als iphone aansluiten).

Wie heeft er gelijk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Tsja, iemand die zo'n Cubycon 5.1 setje koopt met als argument "goede speakers" zou ik sowieso niet mee in discussie gaan :P Naar mijn mening maakt een receiver minder uit dan er soms wordt gedacht en op een dergelijk setje al helemaal.

Als ik zelf zou moeten kiezen zou ik voor de Denon gaan. Niet zo'n ultra low-budget model als de Pioneer. Nadeel van de Denon is wel dat deze een heel basic correctiesysteem heeft in de vorm van Audyssey MultEQ, de Pioneer heeft MCACC. Tevens is de Denon nog HDMI 1.3 en geen HDMI 2.0 met 3D en HDMI ARC zoals de Pioneer heeft. Mijn keuze zou dan ook voornamelijk op gevoel zijn, een goede ervaring met Denon en geen interesse in de functies die de huidige Pioneer biedt. Ter vergelijk: ik zou mijn HDMI 1.3 receiver nu ook liever vervangen voor een high-end model van een paar generaties ouder dan voor een mid-end model van deze generatie. Vooral dat laatste punt is wat de doorslag zou moeten geven: heb je iets aan de technieken die de Pioneer heeft ten opzichte van de Denon. Blijft wel een feit dat de Pioneer ziek goedkoop is en voor 150 euro je eigenlijk geen concurrentie kent.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Iedereen zijn eigen mening zou ik zeggen, een absolute waarheid zal er niet zijn.

Persoonlijk ben ik van mening dat je kameraad wel gelijk heeft dat goede speakers goed blijven. Maar naar mijn mening heeft hij niet bepaald fantastische speakers gekocht voor zijn geld.

Wat betreft de receiver is het imho meer discutabel, het is maar net waar je waarde aan hecht. Koop gewoon de receiver die de aansluitmogelijkheden en features heeft die gewenst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
Haha, ben het helemaal met jullie eens qua speakers! Maar zijn vrouw wil persé kleine sateliet-speakers... Dan blijft er helaas niet zoveel goeds meer over volgens mij. En leek ons (kameraad en ik samen) dit wel zo'n beetje het hoogste haalbare binnen die eis en een budget van +/- €1000 voor speakers en sub ;) (correct me if I'm wrong :))

ARC is opzich wel nice to have. Kan me situaties voorstellen waarbij dat handig is, als je bijvoorbeeld je component stekkers in je tv steekt om een met een camcorder opgenomen film te bekijken. Als het verder niet uit maakt zal ik mijn kameraad met rust laten om die te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
Kameraad van mij is nu weer aan het twijfelen gebracht door dit topic en vraagt of de Onkyo HT-S6505 beter zou zijn dan de teufel... Lijkt me niet, toch?

Probleem van de Teufel is dat je niet eerst kunt proberen, dat maakt de gok wat groter. Maar je kan wel 8 weken retourneren, dus dat scheelt weer.

Persoonlijk denk ik dat zijn kamer van ruim 6m bij 5m moeilijk gevuld gaat worden met de Onkyo speakers en dat de Teufel dat beter lukt, doordat deze meer power hebben. Mee eens? :P

[ Voor 23% gewijzigd door gabn88 op 27-10-2014 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Kamer vullen met geluid zal met beide setjes gaan. Ik ben normaal geen fan van Onkyo maar op specificaties zien die speakers er wel beter uit: breder bereik en daarmee een lagere overgangsfrequentie naar de subwoofer. Die van de Teufel ligt met 150-200 Hz wel erg hoog. Dan kan je de subwoofer gaan plaatsen op gehoor en klinkt alles ook onnatuurlijker. Voor films is het wel vetter doordat de subwoofer actiever is, maar audiotechnisch...

Ik zou eerder kijken naar iets van de bekende KEF eitjes of de Monitor Audio Radius-reeks. Mooi en vol geluid voor relatief kleine speakers. Overigens is bovenstaande niet eens gebaseerd op prijs, het is gewoon het nadeel van kleine speakers.

Overigens hebben speakers geen power, de receiver heeft dat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1