E-mailadres na overstappen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-10 13:42
Als je overstapt naar een andere provider verlies je de bijbehorende e-mailadres. Sommige providers bieden een betaalde dienst aan om deze alsnog te behouden. Hier heb ik een aantal vragen bij:

Kan iemand anders het e-mailadres later overnemen?
Wat als je vergeet je accountgegevens te updaten bij een instantie of bedrijf? (als dit al toegestaan wordt)

Ikzelf gebruik al jaren een live.nl adres, maar hetzelfde probleem ontstaat als ik dit e-mailadres sluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf geen ervaring met providers die dit aanbieden. Mijn ervaring is dat je het adres gewoon kwijt bent en dat het idd na een tijdje gewoon weer door een ander gebruikt zou kunnen worden als hij/zij dezelfde naam gaat gebruiken.

Naar mijn idee een voordehand liggende oplossing: investeer voor een paar Euro in een eigen domein en je bent van dit probleem verlost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 13:38

Wailing_Banshee

You're Next

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:27:
Zelf geen ervaring met providers die dit aanbieden. Mijn ervaring is dat je het adres gewoon kwijt bent en dat het idd na een tijdje gewoon weer door een ander gebruikt zou kunnen worden als hij/zij dezelfde naam gaat gebruiken.

Naar mijn idee een voordehand liggende oplossing: investeer voor een paar Euro in een eigen domein en je bent van dit probleem verlost.
Ik heb daar eens naar gekeken, maar ik zie door de bomen het oerwoud niet meer... Wij willen binnenkort overstappen en zit daarom ook te denken aan een eigen email oplossing (domein naam heb ik al jaren...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek eens in een zoekmachine naar 'e-mail hosting'. Het is bijvoorbeeld ook mogelijk bij Office365 of vergelijkbare diensten (Google, etc...) je eigen domein aan de e-maildienst te koppelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2014 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Hou het anders nog een tijdje aan en zet alles actief over. Als het goed is zal het verkeer op het oude adres afnemen zodat je het adres met vertrouwen kan opzeggen.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:38:
Zoek eens in een zoekmachine naar 'e-mail hosting'. Het is bijvoorbeeld ook mogelijk bij Office365 of vergelijkbare diensten (Google, etc...) je eigen domein aan de e-maildienst te koppelen.
Office 365 heb ik geen behoefte aan, en bij Google heb ik zoiets alleen kunnen vinden als je een bedrijf hebt... Ik heb mijn domein nu bij Argeweb en ze hebben daar ook email hosting, maar ik kan eigenlijk nergens vinden wat dat nou precies inhoudt...

We hebben (jaaaaaaaren geleden) zelf onze email server gehost, maar dat is alweer zo lang geleden, dat ik niet eens meer weet hoe we dat toen gedaan hebben :P

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-10 13:42
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:27:

Dus mensen kunnen hiermee makkelijk accounts kapen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

NoFearz schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:05:
[...]

Dus mensen kunnen hiermee makkelijk accounts kapen?
Niet zolang jij maar betaald voor die dienst. Zodra jij niet meer betaald, is het niet meer van jou en mag de eerstvolgende die er voor wil betalen er gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

het is heel simpel, als jij verhuist neem je ook je brievenbus niet mee. Als je dat wil voorkomen dan neem je een postbus. idem voor email. kun je kort of lang over lullen maar zo is het.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-10 23:11
Correct, en zelfs die postbus (lees: eigen domeinnaam) kun je weer opzeggen, dus ook dan heb je dat "probleem".

You can't be late until you show up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:08:
[...]

Niet zolang jij maar betaald voor die dienst. Zodra jij niet meer betaald, is het niet meer van jou en mag de eerstvolgende die er voor wil betalen er gebruik van maken.
Juist!

Daarom is het niet zo verstandig je emailadres van je provider te gebruiken om je bij allerlei diensten te registreren. Gebruik hier je eigen domein voor of bijvoorbeeld een onafhankelijke provider (lees: niet een internetprovider waar je misschien ooit nog eens weg wil). Je emailadres van je internetprovider is leuk voor familie en vrienden, maar verder ook niet. En als je het hebt gebruikt om je voor allerlei diensten aan te melden, dan is het zeer waarschijnlijk ook nog wel mogelijk om je emailadres te wijzigen bij die diensten.
Pagina: 1