Toon posts:

[000webhost.com]Ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inleiding

Voor ik begin met mijn eigen ervaring zal ik graag in het kort toe willen lichten wat voor soort webhost 000webhost.com is. 000webhost.com is een webhoster die gratis webhosting aanbied, en daarbij geen advertenties of dergelijke plaats en het is zelfs toegestaan zelf advertenties op je site te plaatsen.

Gratis webhosting pakket

Bij 000webhost.com krijg je het volgende gratis:
  • Opslagruimte: 1500MB
  • Dataverkeer per maand: 100GB
En verder kun je gewoon eenvoudig een blog of forum of wat voor website dan ook opzetten, al is sommige software op de servers van 000webhost.com outdated maar nog steeds ondersteund.

Mijn eigen ervaring

Ik heb ergens in April besloten een eigen forum op te zetten, en daarvoor had ik bij Versio een domein geregistreerd maar het forum moest zo min mogelijk onkosten met zich meebrengen.

Dus uiteindelijk ben ik toen bij 000webhost.com uitgekomen, en tot vandaag heb ik eigenlijk geen problemen met ze gehad. Echter juist sinds vandaag heb ik een nare ervaring met 000webhost.com, ze hebben namelijk mijn account geblokkeerd wat betekend dat mijn forum nu offline is.

Ik kan zelfs niet meer een backup van de site maken zodat ik de site elders kan hosten, en ik weet het was handig geweest om recente backups te hebben maar daar heb ik helaas niet aangedacht.

Ik heb dus contact opgenomen met 000webhost.com en de optie die zij mij aan boden was mijn gratis account upgraden naar een betaald account. Ik vermoed ook dat 000webhost.com bewust zonder goede reden accounts sluit om zo mensen te dwingen up te graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-10 16:32
Wat gaven ze dan als reden op voor het blokkeren van jouw account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check dit topic eens: linkje
Misschien iets op toepassing van jou? Ik vermoed IP Board of vBullettin...?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:15
Gewoon voor een maand betalen en een backup eraf trekken. Dat is dan leergeld dat niets gratis is en altijd een addertje onder gras zit. Bij 'gratis' hosting had ik sowieso elke dag een backup gemaakt. Ik heb al een paar keer ervaren dat de volgende dag alles weg kan zijn met gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Realone schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:02:
Wat gaven ze dan als reden op voor het blokkeren van jouw account?
Ik zou in 1 min tijd 15x een bulk e-mail verstuurd hebben, maar goed dat kan helemaal niet want ik heb nauwelijks van de e-mail functionaliteit gebruik gemaakt.

En over de backups, laten we het zo zeggen het forum was zo inactief dat ik er nooit bij nagedacht hebt dat dit zou kunnen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sannie1213
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-06 17:37
Wat het ook kan zijn is dat je Forum mails stuurt naar nieuwe leden met bevestiging voor hun account.
Als er een bugje zit en 000webhost registreert er meerdere dan heb je een probleem.
Ik heb dit ook eerder gehad.
Gewoon mailtje sturen naar hun dat je het probleem hebt gevonden en opgelost.
Dan zal je account weer actief worden gemaakt.

Eventueel zou je ook kunnen kijken bij http://www.hostinger.nl/
Ook dit is een partij die gratis webhosting aanbied.

Succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteravond voor de tweede keer een ticket aangemaakt bij 000webhost.com en waar het eerst erop leek dat ze niks gingen doen, kreeg ik vanmorgen de e-mail dat mijn account weer vrijgeven is en nu is mijn forum godzijdank weer bereikbaar.

Ik snap de reacties overigens wel dat je dit zou kunnen verwachten bij gratis hosting, maar buiten dit ene voorval heb ik nooit problemen met 000webhost.com gehad en ik wil gewoon niet teveel geld in het forum steken, want dan zou ik er ja advertenties op moeten gaan plaatsen.

Goed ik heb nu wel in iedere geval een recentste backup op mijn computer staan, voor het geval dat er weer zoiets zou gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 15 emails een suspend..... :') Wtf. Ik zie klanten voorbij komen met soms 5000 emails per dag, gewoon, via een nieuwsbrief.

Hosting bij versio kost bijna niets. Waarom neem je daar niet gewoon wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ze spreken van bulk e-mails en niet gewone e-mails, maar goed het is inderdaad gratis hosting en ik begrijp best dat je dat niet mag misbruiken en dat doe ik dan ook niet. Nou ik neem geen betaalde hosting omdat de website prima op gratis hosting moet kunnen draaien, want wij hebben maar een kleine vaste groep bezoekers.

En het starterspakket van versio is vergelijkbaar met wat ik nu feitelijk gratis krijg bij 000webhost, en dat is eigenlijk de reden waarom ik voor 000webhost gekozen heb i.p.v Versio. Ik heb overigens wel mijn domeinen bij versio geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7Grendel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-09 21:22
Het kan ook gewoon zijn dat het trackingsysteem bij 000webhost bagger is en dat de tellers niet worden gereset op het moment dat je account wordt vrijgegeven. Er zijn betere gratis hosts dan 000webhost.

[ Voor 12% gewijzigd door i7Grendel op 29-10-2014 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:20

Saven

Administrator

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:33:
Na 15 emails een suspend..... :') Wtf. Ik zie klanten voorbij komen met soms 5000 emails per dag, gewoon, via een nieuwsbrief.

Hosting bij versio kost bijna niets. Waarom neem je daar niet gewoon wat?
Volgens mij kun je nog beter bij die 00webhost zitten dan bij Versio als ik die ervaringen zo lees :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Saven schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 15:24:
[...]

Volgens mij kun je nog beter bij die 00webhost zitten dan bij Versio als ik die ervaringen zo lees :')
Wat betreft webhosting van Versio ben ik dus ook niet overtuigd, ik bedoel kijk gewoon naar wat ze bieden en vergelijk dat met de gratis hosting van 000webhost.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-10 08:48
i7Grendel schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 21:24:
Het kan ook gewoon zijn dat het trackingsysteem bij 000webhost bagger is en dat de tellers niet worden gereset op het moment dat je account wordt vrijgegeven. Er zijn betere gratis hosts dan 000webhost.
Ik ben zoekende, zou je die betere kunnen noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naar mijn idee is 000webhost.com juist een van de betere, dus ik ben ook wel benieuwd naar die betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sannie1213
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-06 17:37
Ik heb zelf ook positieve ervaringen met 000webhost.com Als mensen mij vragen naar een goede gratis webhosting raad ik zo ook altijd 000webhost.com aan. Maar soms heb je bij hun sneller dat je account geblokkeerd word. Als je bijvoorbeeld een contactformulier op je website hebt en deze word veel gebruikt. Maar verder is er zeer weinig aan te merken op 000webhost.com prima dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7Grendel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-09 21:22
Ik mag hier niets adverteren, maar als je bij Google eens "gratis hosting" invoert kom je een paar leuke Nederlandse providers tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:07
i7Grendel schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 17:07:
Ik mag hier niets adverteren, maar als je bij Google eens "gratis hosting" invoert kom je een paar leuke Nederlandse providers tegen.
:? 8)7 |:(

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
i7Grendel schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 17:07:
Ohja die club die mij op een of andere manier reclame stuurt ;) Nee ik heb hiervoor gebruikt gemaakt van een Nederlandse gratis hoster, en dat was niet zo'n succes en toen heb ik de boel naar 000webhost.com verhuist.
Pagina: 1