Externe HDD formateren

Pagina: 1
Acties:

• SpaceJimbo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-07-2025
Hallo , ik heb tijdje terug van een maatje van me een externe hdd over genomen van Toshiba .
Hij gebruikte de HDD op z'n mac en ik ga hem gebruiken op een windows bak.
Maar echter toen ik hem aansloot kreeg ik de melding van dat ik de schijf aan sloot maar ook dat er een disk gemount werd.

Verder niet echt naar omgekeken en denkend als ik hem formateer het wel weer goed zou komen , maar wat blijkt ik krijg het er niet uit .
Telkends krijg ik te zien als ik me schijf aansluit dat ik ook een DVD mount.
Heb toen de schijf weer aan hem terug gegeven en gevraagt of hij met zijn mac het weer kon formateren in de hoop dat het weg zou zijn ... maar nee het gaat niet weg .

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben , tis geen super groot probleem maar zou leuk zijn als ik het er uit zou kunnen krijgen.

Hopelijk heeft iemand wat tips of tricks voor me , iig alvast bedankt :)

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Staat er een driver op de virtuele DVD? Indien ja, heb je best kans dat die DVD verdwijnt als je die driver installeert Maar als alles nu goed werkt zou ik het maar gewoon negeren, liever dan een driver van vage herkomst en nut te installeren.

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb je in diskpart gekeken? Misschien kan je in diskpart een clean commando proberen?

• SpaceJimbo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-07-2025
@Postjuh Nope nog niet maar gaat ik straks direct eventjes doen .. bedankt

@Mijzelf ja is opzich ook was meer benieuwd van wat en hoe , maar heb ff de bestanden door gekeken en kwam daar onder andere : Mac folder , Driver folder en aantal losse bestanden ONSPC... heb daar wat over gezocht en blijkt een of ander security iets te zijn

Verwijderd

Het is een virtuele cd partitie...
Deze is daarop aangemaakt door Toshiba.
En kun je inderdaad niet op de gebruikelijke manier (noch via diskpart, noch via diskmanagement) verwijderen.

Op de site van Toshiba kun je een verwijdertool vinden...
Ook kun je zoeken via Google: Toshiba VCD Removal Format Tool.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2014 14:10 ]