Automatiseren Bluetooth voor in auto?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barlogirl
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-10-2023
Hallo,

Ik raakte met mijn vader in gesprek over de android app Tasker, en hij noemde dat hij graag zou willen dat zijn iPhone automatisch zijn bluetooth inschakelt in de auto, en vervolgens weer uitschakelt als hij die loskoppelt (van zijn dock afhaalt) en uit de auto stapt. Dit omdat, zo zegt hij, de bluetooth accu vreet. Is er een mogelijkheid om dit voor elkaar te krijgen? Bijvoorbeeld dat de combinatie telefoon rechtop en aan oplader (dus docked) automatisch de bluetooth aanzet en bij loskoppelen oplader bluetooth weer uit gaat? Hij heeft de telefoon (nog) niet gejailbreaked, maar dat zou een optie zijn. Ik denk dat hij er verder niet veel mee van plan is te doen, daarom zou het fijn zijn als met een gratis app kan. Maar alle opties zijn welkom, ik laat het aan mijn pa om te beslissen hoe veel hij er voor over heeft ;)

Enigste dat ik kan vinden dat in de buurt komt is sbsettins/sbprofiles maar kan niet goed vinden of dit helemaal de oplossing is. Elke keer bij laden bluetooth aan kan iig wel, maar of dat nou handig is? En sowieso dan niet gratis voor wat hij wil, zo ver ik kan zien.

Dus, is er iemand die dit herkent en een oplossing heeft gevonden?
Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tasker doet dus dingen a.d.h.v. je locatie. Bluetooth staat standaard uit, want verbruikt veel stroom.

Die GPS ontvanger verbruikt ook veel stroom, dus of dat nou een geweldige oplossing is.

Tasker is er ook voor de iPhone, moet je 'm wel jailbreaken http://lifehacker.com/590...our-iphone-read-your-mind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:03

Sick Nick

Drop the top!

Of gewoon uitleggen dat bluetooth in standby amper extra stroom kost, niet zo moelijk proberen te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG!
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02-2023
Ik snap het niet helemaal...als de telefoon aan de lader hangt is er toch geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-09 11:48
NrG! schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:04:
Ik snap het niet helemaal...als de telefoon aan de lader hangt is er toch geen probleem?
Probleem is dat als de telefoon uit de auto is (met BT aan) hij niet meer aan de lader hangt.

BT verbruikt nauwelijk accu als hij niet paired is. Gewoon zo laten dus.

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barlogirl
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:59:
Tasker doet dus dingen a.d.h.v. je locatie. Bluetooth staat standaard uit, want verbruikt veel stroom.

Die GPS ontvanger verbruikt ook veel stroom, dus of dat nou een geweldige oplossing is.

Tasker is er ook voor de iPhone, moet je 'm wel jailbreaken http://lifehacker.com/590...our-iphone-read-your-mind
Tasker doet onder andere dingen aan de hand van locatie, maar ook tijd/agenda/positie telefoon/ontvangen bericht sms/inpluggen oordopjes en ga zo maar door. Natuurlijk is gps geen oplossing. Niet alleen omdat dat ook veel stroom vreet, maar ook omdat er natuurlijk geen standaard gps locatie voor je auto is... Verder, tasker is er helaas nog steeds niet voor de iPhone. De link die je geeft had ik al gevonden, en dat is een combinatie van verschillende (vaak ook niet gratis) apps om dingen te doen die Tasker ook kan. Zou inderdaad een oplossing kunnen zijn, maar dat is dan inderdaad doe bluetooth altijd aan als hij aan de stroom ligt. Op zich ook geen probleem natuurlijk.

Of bluetooth wel of niet veel accu gebruikt zou ik persoonlijk niet weten, ik gebruik het namenlijk helemaal niet. Hij zegt er last van te hebben, in zijn geval kan het natuurlijk ook zijn dat alle beetjes helpen, want hij laat het kreng bijna niet met rust, tot ergernis van mijn moeder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Is het geen optie om NFC tags te gebruiken om bluetooth aan en uit te schakelen?

http://tagsfordroid.com/about-nfc-tags

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barlogirl
Die werken alleen met iPhone 6, dacht ik?? Ik weet niet welke iPhone mijn pa heeft, maar nummer 6 is het in ieder geval niet ;) zou een uitstekende oplossing zijn als het wel werkt, dus als ik het mis heb, laat het me weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:09
Als je de iPhone jailbreakt is het wel mogelijk denk ik dat als je de iPhone in de dock doet, bluetooth automatisch aangaat.
Dan moet je eens naar Activator (tweak) kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Bluetooth gebruikt 3x niks. Heb het op mijn zakelijke i5 paar dagen uit gehad en weer aangezet, merk geen verschil. Staat hier op alle apparaten standaard aan eigenlijk. Broodje aap verhaal.
Pagina: 1