Windows 8.1 loopt in rust geheel vast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
Sinds een aantal weken loopt mijn systeem geheel vast wanneer ik enige tijd niets doe. De screensaver is vast, muis beweegt niet meer, CTRL+Alt+Del werkt niet meer, alleen harde reset heeft effect. Daarna verschijnt er geen foutmelding, Windows gaat na opstarten weer braaf verder.
Wanneer ik actief ben op de PC is er niets aan de hand, het gebeurt alleen als ik bijvoorbeeld koffie ga halen o.i.d.
Ik heb diverse instellingen in energie-beheer uitgeprobeerd, omdat ik dacht dat het daar iets mee te maken had, maar dit maakte geen verschil. De tips die ik her en der op internet heb gevonden hadden ook geen effect. Alle drivers opnieuw geïnstalleerd, nieuwste Bios, updates gedaan, temperatuur en processor-belasting gecheckt en CC-cleaner gedraaid. Geen problemen gevonden.
Iemand enig idee?

Win 8.1 64 bits, Z87 Pro, op Samsung 840 SSD, , 16 GB DDR3-2400, i4770K @4,6, watercooling, 2xGTX770 in SLI

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Kijk is bij je powerinstellingen, misschien gaat je HDD/SSD na een bepaalde tijd uit.

Oo daar heb je al naar gekeken, weet je zeker dat "HDD uitschakelen na: x" uit staat?

[ Voor 34% gewijzigd door garriej op 27-10-2014 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
garriej schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:42:
Kijk is bij je powerinstellingen, misschien gaat je HDD/SSD na een bepaalde tijd uit.

Oo daar heb je al naar gekeken, weet je zeker dat "HDD uitschakelen na: x" uit staat?
Yep, dat heb ik gecheckt. Dat zou trouwens toch geen vastloper moeten opleveren lijkt me.

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 19:15

NoFearCreations

3DPrint the world!

Wat staat er in je event log?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Reinhard schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:57:
[...]

Yep, dat heb ik gecheckt. Dat zou trouwens toch geen vastloper moeten opleveren lijkt me.
Bij mij viel m'n 2e harddisk uit door deze instelling, daardoor liep m'n pc ook vast als ik naar die disc toe navigeerde. Dus vandaar dat ik daaraan dacht, het was 't proberen waard zulle we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:28

Kraz

Saving the world

Dit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldSchoolPhoto
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10 17:18
Hier hetzelfde, ik vrees dat het in een update zit. Als ik hem in slaap laat vallen, dan is de enige remedie eerst aanzetten met de powerknop op de kast, maar dan gebeurt er niets. Dan de stekker eruitzagen en opnieuwe opstarten. Let op als ik dus eerst de stekker eruit haal en weer terug stop, dan start de machine niet op. Ik moet EERST een keer de powerknop indrukken....

Misschien ligt het aan de update voor de Intel hd4600 die ik net heb gedraaid. Die wil ik eigenlijk niet de-installeren omdat nu eindelijk audio over hdmi werkt...

[ Voor 18% gewijzigd door OldSchoolPhoto op 27-10-2014 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
Wanneer ik de Event Viewer open krijg ik eerst al de melding dat één of meer logboeken fouten bevatten, in dit geval Microsoft-windows-DxpTaskRingtone/Analytic

Verder kom ik nog een aantal malen dit tegen:
Een aanwijsapparaat heeft een verkeerd fysiek hoekenbereik gerapporteerd.( Bron: Win32K, Id: 257 )

De rest van de fouten lijkt te zijn opgelost, daar ik gisteravond System Mechanic heb geïnstalleerd. Nu afwachten of de boel weer vastloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldSchoolPhoto
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10 17:18
Er is bij mij net een optionele win8 update binnen gekomen mbt Intel drivers en die heeft bij mij het probleem opgelost.
Pagina: 1