Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

Ik heb sinds kort een andere grafische kaart in mijn systeem gedaan, maar er wordt wederom RAM geheugen weggenomen.

Ik had eerst 8GB geheugen met de GTI 750 TI van Asus , omdat ik voor dezelfde prijs een iets betere kon krijgen heb ik deze retour gedaan en vervangen met de Sapphier Radeon HD 7950 3GB with boost - versie

Mijn systeem heeft een onboard radeon 8670d , die normaliter geheugen pakt van mijn werkgeheugen, dit zou opgelost moeten zijn door een externe grafische kaart er in te zetten.

Raar is dat dit het geval was met de Asus kaart, mijn systeem gaf aan 8GB en speccy gaf ook aan 8GB, maar met de sapphire , die al 3GB geheugen heeft, staat er overal 7.2 GB beschikbaar, hoe kan dit?

Is het mogelijk dat de onboard kaart nog altijd geheugen pakt? Ik kan deze ook niet echt "uitschakelen" de bios is nogal erg beperkt in mijn systeem, ik denk dus ook dat dit het probleem is en dat ik een ander moederbord zou moeten hebben wil ik dit probleem counteren.

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-02 12:14
De videokaart heeft niks met je ram geheugen te maken. Er zit een verschil tussen RAM en VRAM, VRAM is aanwezig op de videokaart zelf en je videokaart gebruikt niks van je RAM geheugen. Wat een mogelijkheid is is inderdaad dat de onboard graphics van je APU nog geheugen gebruikt, dit is volgens mij uit te schakelen in de BIOS en een andere mogelijkheid is dat er een gedeelte van je RAM geheugen is overleden. Probeer er is een stikje uit te halen of van slot te wisselen.

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:11
Ik verwacht dat de kans groter is dat de onboard GPU ram eraf snoept dan dat er wat geheugen overleden is.

In de bios zou je als het goed is toch de andere kaart uit moeten kunnen schakelen of de hoeveelheid RAM in kunnen stellen.

Het zou tevens ook een instelling in de driver config van je videokaart kunnen zijn. Het zou kunnen omdat je nu 2 Radeons hebt (onboard en dedicated) tegenover Nvidia en AMD eerst dat de 2 kaarten nu een in een soort van Crossfire opstelling draaien en hij nu dus wel je RAM geheugen gebruikt voor de onboard itt eerst.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Je iGPU in je BIOS uitzetten, dan heb je als het goed is al je geheugen.