Ik ben al aantal jaar tewerkgesteld bij dezelfde werkgever. Mijn werk is uitdagend, afwisselend, interessant, en heeft mogelijkheden tot bijleren intern en met cursussen. ICT-collegae zijn allemaal vriendelijke en sociale mensen die elkaar's werk opvangen bij ziekte, pro-actief hulp aanbieden, openstaan voor commentaar en advies. Al met al geeft dit een zeer positief beeld. Maar omdat er best veel dingen aan het veranderen zijn (denk aan interne verstandhoudingen tussen collegae van andere afdelingen/vestigingen, een management waar veel werk- en sociale druk vanuit gezet wordt maar zelf niet kunnen managen, enz.) ben ik van mening dat ik beter een iets professionelere omgeving wil opzoeken. Normaal gesproken zet je je vacature op een vacaturesite, maar ik twijfel welke jobsites in België leidend zijn voor ICT. De grote eerste is de website van het Vlaams Bureau voor Arbeidsbemiddeling, VDAB in het kort. Maar ik heb (misschien verkeerd) het beeld dat dit vooral voor lagergeschoold werk bedoeld is. Verder zijn er natuurlijk de interims (uitzendkantoren), en algemene jobsites zoals jobat en monster.be.
Wat zijn de ervaringen bij Tweakers? Welke sites zijn -om een ICT-job te vinden- not-done en welke must-do's? Dit graag alleen voor België/Vlaanderen.
Wat zijn de ervaringen bij Tweakers? Welke sites zijn -om een ICT-job te vinden- not-done en welke must-do's? Dit graag alleen voor België/Vlaanderen.