Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:05
Ik ben al aantal jaar tewerkgesteld bij dezelfde werkgever. Mijn werk is uitdagend, afwisselend, interessant, en heeft mogelijkheden tot bijleren intern en met cursussen. ICT-collegae zijn allemaal vriendelijke en sociale mensen die elkaar's werk opvangen bij ziekte, pro-actief hulp aanbieden, openstaan voor commentaar en advies. Al met al geeft dit een zeer positief beeld. Maar omdat er best veel dingen aan het veranderen zijn (denk aan interne verstandhoudingen tussen collegae van andere afdelingen/vestigingen, een management waar veel werk- en sociale druk vanuit gezet wordt maar zelf niet kunnen managen, enz.) ben ik van mening dat ik beter een iets professionelere omgeving wil opzoeken. Normaal gesproken zet je je vacature op een vacaturesite, maar ik twijfel welke jobsites in België leidend zijn voor ICT. De grote eerste is de website van het Vlaams Bureau voor Arbeidsbemiddeling, VDAB in het kort. Maar ik heb (misschien verkeerd) het beeld dat dit vooral voor lagergeschoold werk bedoeld is. Verder zijn er natuurlijk de interims (uitzendkantoren), en algemene jobsites zoals jobat en monster.be.

Wat zijn de ervaringen bij Tweakers? Welke sites zijn -om een ICT-job te vinden- not-done en welke must-do's? Dit graag alleen voor België/Vlaanderen. :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Ik heb de laatste keer een paar bedrijven rechtstreeks benaderd, wel gekozen voor consultancy (ik hou van afwisseling)

Monster heb ik x jaren geleden eens gebruikt toen ik van mijne eerste job wilde veranderen.
Maar vaak wordt je dan opgepikt door recruiters - niet noodzakelijk slecht, maar velen willen gewoon je cv naar zoveel mogelijk van hun klantjes sturen.

Dus mijn advies zou zijn: bedenk wat je wilt (klein/groot bedrijf, consultancy/intern, .... )
Ga daarna via je netwerk op zoek naar mogelijk interessante bedrijven (mochten er externen op je werkvloer zitten - die zijn dan mogelijk een interessante piste)
Vervolgens rechtstreeks solliciteren.
Vraag bij je sollicitatie dan ook om eens met een directe collega te mogen spreken, werkplek te zien, ... => op die manier krijg je vaak toch een sneller beeld of er een match is of niet.

Ah - vermijdt VDAB en interimkantoren - daar ga je echt niet snel op iets deftigs uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h8bal
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-09 13:44
Ik heb vroeger toch ook via vdab.be een toffe job gevonden, het kan zeker geen kwaad om daar ook eens op te kijken. De kantoren en werkwinkels zou ik inderdaad mijden, alsook interims.

Heb je ondertussen nog geen netwerk opgebouwd waar je ergens iets mee zou kunnen vinden?

Als je profiel gewild is, kan het ook geen kwaad om op monster ofzo te plaatsen, maar wees bereid op een hoop cv-pushers en selectiekantoren die gewoon zoveel mogelijk kandidaten willen aanbieden. Bij voorkeur enkel met de bedrijven in kwestie werken, of toch op z'n minst inzicht in een concrete vacature eisen als een bureau je contacteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:05
Zelf heb ik nog vrij weinig qua netwerk opgebouwd; dit omdat ik de noodzaak er niet van in zag, en daarnaast dat er bij mijn werkzaamheden weinig tot geen klantcontacten plaats vinden (behalve met onze leveranciers van ICT-materialen) en ik helaas ook niet zo goed zou weten hoe, wat en waar. Linkedin ben ik een beetje terughoudend mee en geloof ook niet dat dit mij tot bij de juiste plek brengen gaat.
Ik ga wel eens kijken wat monster dan te bieden heeft, en tegelijkertijd VDAB eens in de gaten houden. Zijn er behalve de aangedragen plekken nog andere plekken waar te zoeken valt of gaat het inderdaad écht het meeste opleveren als ik een manier vind om te investeren in het netwerken?