Hoi,
Ik heb een paar vragen over een nieuw scherm. Om te gamen, ik kijk geen video's etc op mn pc.
Op dit moment heb ik de Iiyama ProLite E2773HDS-B1.
heb een i5-2500K een gtx 680 twin frozr en 8 gb geheugen.
Nu wil ik eigenlijk wel een nieuw scherm hebben om te gamen.
Ik wil wel graag een 27 inch of groter hebben aangezien mn vrouw er ook wel werk op doet (manager functie dus geen bewerking etc).
En ik wil een hogere resolutie dan 1920-1080.
Maar goed er zijn legio mogelijkheden hiervoor natuurlijk.
Waar mijn vraag eigenlijk over gaat is het volgende:
Ik heb nu een scherm met een TN paneel. Ik lees overal dat een IPS panneel veel betere kijkhoeken heeft en veel betere kleuren.
Nu zit ik ongeveer 80cm recht voor mn beeldscherm die ook gewoon recht staat,
Dus wat heb ik dan aan de betere kijkhoeken?
En merk je echt het verschil met de betere kleuren? (mooi detail: ik ben kleurenblind. Nee ik zie niet alles in zwart-wit).
En merk je nu echt een groot verschil met een 120hz/144hz scherm? ik heb een beetje lopen zoeken maar ik vraag me echt af waar ik het verschil dan in moet zoeken.
En voor een scherm als bijvoorbeeld de Dell U2713HM is mn videokaart sterk genoeg? of kan ik, doordat het scherm een hogere resolutie heeft, de games op medium spelen?
mn games die ik speel zijn: bf4, WoW, DayZ.
Alvast bedankt
Ik heb een paar vragen over een nieuw scherm. Om te gamen, ik kijk geen video's etc op mn pc.
Op dit moment heb ik de Iiyama ProLite E2773HDS-B1.
heb een i5-2500K een gtx 680 twin frozr en 8 gb geheugen.
Nu wil ik eigenlijk wel een nieuw scherm hebben om te gamen.
Ik wil wel graag een 27 inch of groter hebben aangezien mn vrouw er ook wel werk op doet (manager functie dus geen bewerking etc).
En ik wil een hogere resolutie dan 1920-1080.
Maar goed er zijn legio mogelijkheden hiervoor natuurlijk.
Waar mijn vraag eigenlijk over gaat is het volgende:
Ik heb nu een scherm met een TN paneel. Ik lees overal dat een IPS panneel veel betere kijkhoeken heeft en veel betere kleuren.
Nu zit ik ongeveer 80cm recht voor mn beeldscherm die ook gewoon recht staat,
Dus wat heb ik dan aan de betere kijkhoeken?
En merk je echt het verschil met de betere kleuren? (mooi detail: ik ben kleurenblind. Nee ik zie niet alles in zwart-wit).
En merk je nu echt een groot verschil met een 120hz/144hz scherm? ik heb een beetje lopen zoeken maar ik vraag me echt af waar ik het verschil dan in moet zoeken.
En voor een scherm als bijvoorbeeld de Dell U2713HM is mn videokaart sterk genoeg? of kan ik, doordat het scherm een hogere resolutie heeft, de games op medium spelen?
mn games die ik speel zijn: bf4, WoW, DayZ.
Alvast bedankt