Kan mijn pc m'n nieuwe videokaart aan?

Pagina: 1
Acties:

• Firebird55
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 27-11-2025
ey mensen,ik wil ook eens m'n pc gaan upgraden want ik heb momenteel een amd hd 6570 en dat kan natuurlijk echt niet meer;). Alleen nu vraag ik me af of m'n voeding dat wel aankan, en of m'n proccesor niet zorgt voor een bottleck, de rest van m'n specs zijn:
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-3350P CPU @ 3.10GHz, 3101 MHz, 4 core('s), 4 logische processor(s)
Ram: 4gb ddr3, (dit ga ik binnekort ook upgraden)
Moederboard: ASUSTeK COMPUTER INC. P8B75-M
Voeding: standaard coolermaster voeding die ik bij m'n kast kreeg, 600W met 6/8 pins
aansluiting.

De videokaart die ik wil kopen is een gigabyte/evga gtx 970

enige hulp zou fijn zijn :)

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-02 21:37

Thomg

Aww yiss

Ik zou je beperken tot Asus, MSI of Gigabyte, maar ja, dat zal prima gaan.

• Firebird55
Bedankt voor je reactie, fijn om te horen dat ik geen stomme fouten in mijn keuze heb gemaakt, ik heb net uiteindelijk de gaming versie van gigabyte bestelt en hoop hem morgen binnen te krijgen. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Firebird55 op 29-10-2014 00:22 ]

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-02 12:28
Ik weet niet hoe het met de nieuwere kaarten van Gigabyte zit, maar mijn GTX660 van Gigabyte is de beste kaart die ik ooit heb gehad. Niet alleen vanwege de prestaties maar ook omdat hij nagenoeg geen geluid produceert en hij amper warmte produceert. Lijkt mij een goede keuze!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:51
ik zou de EVGA 970 aanraden.
of je voeding het aan kan hangt er van af.
heeft hij maar 1 6-pin? want je hebt er voor een evga 970 2 nodig.
de cpu kan opzich nog wel.
de mobo kan hem wel hebben. hou er dan wel rekening mee dat hij over 2 sata poorten heen hangt.
die ram zou inderdaad wel een bottleneck zijn. mijn computer gebrukt idle al meer dan 4gb ram. en er zijn bepaalde games die met zo weinig niet eens opstarten.

The Reality LAN, 18 tm 20 September 2026

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

peize9 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:16:
mijn computer gebrukt idle al meer dan 4gb ram.
ik zou dan wel eens even gaan kijken naar je usage, want dat is echt belachelijk hoog

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-02 21:17
flashingst schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:10:
Ik weet niet hoe het met de nieuwere kaarten van Gigabyte zit, maar mijn GTX660 van Gigabyte is de beste kaart die ik ooit heb gehad. Niet alleen vanwege de prestaties maar ook omdat hij nagenoeg geen geluid produceert en hij amper warmte produceert. Lijkt mij een goede keuze!
Dat klopt natuurlijk niet. Per model videochip zitten er geen verschillen in de chip zelf, dus verschillende merken videokaarten moeten ongeveer hetzelfde verbruiken en zijn even efficiënt. Natuurlijk spelen fabrikanten een beetje met voltages en frequenties, maar dit moet geen extreme verschillen opleveren. Correct me if I'm wrong. Een bepaald merk kan dan wel weer een betere koeler hebben, dat wel.

• Firebird55
hou er dan wel rekening mee dat hij over 2 sata poorten heen hangt.
Ja dat is idd wel jammer ja, gelukkig draai ik geen raid;)
of je voeding het aan kan hangt er van af.
heeft hij maar 1 6-pin? want je hebt er voor een evga 970 2 nodig.
ja, ik heb hem net binnegregen en op de doos stond idd dat je minimaal een 6 en een 8 pins voeding nodig hebt om hem te laten draaien. dus ik ga hem nu uitpakken en aansluiten en kijken of alles werkt en ff met 3dmark testen wat er qua prestaties verbeterd is;)

edit: haha, al had ik geen 8 of 6 pins voeding gehad, dan hadden er altijd nog molex verloopstukjes bijgezeten, dus niks om je zorgen over te maken voor eventuele twijfelaars die dit lezen.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/f3uqyv.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/r2vjpd.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Firebird55 op 29-10-2014 19:22 ]

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:51
Firebird55 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 18:52:
[...]

Ja dat is idd wel jammer ja, gelukkig draai ik geen raid;)
[...]

ja, ik heb hem net binnegregen en op de doos stond idd dat je minimaal een 6 en een 8 pins voeding nodig hebt om hem te laten draaien. dus ik ga hem nu uitpakken en aansluiten en kijken of alles werkt en ff met 3dmark testen wat er qua prestaties verbeterd is;)

edit: haha, al had ik geen 8 of 6 pins voeding gehad, dan hadden er altijd nog molex verloopstukjes bijgezeten, dus niks om je zorgen over te maken voor eventuele twijfelaars die dit lezen.

[afbeelding]
[afbeelding]
ik weet het van de molex verlopen... maar het is toch beter om gewone aansluitingen te gebruiken. hopelijk werkt hij goed ;D heb er plezier mee

The Reality LAN, 18 tm 20 September 2026

• Firebird55
bedankt;),
ik heb m'n systeem ff getest met 3d mark en tegenover mijn vorige configuratie gezet:
http://www.3dmark.com/compare/fs/3102635/fs/2904104
hij presteert ook gewoon letterlijk 4 keer beter, in 3dmark en in games, alles kan ik nu gewoon vloeiend spelen, mits ik alles op de achtergrond afsluit en het niet te veel ram vraagt (zoals modded skyrim), omdat ik helaas nog steeds maar 4gb ram heb:(.
ook zijn helaas inderdaad 2 van de 6 sata poorten onbruibaar geworden, niet dat ik alles in gebruik had, maar dat zal ook in de toekomst niet meer kunnen, tenzij ik een nieuw moederbord koop, wat mijn volgende upgrade wordt in de toekomst, na meer ram:)
maar over het algemeen kan ik deze videokaart iedereen aanraden de een beetje ruimte in z'n kast heeft.
Pagina: 1