Toon posts:

Advies Van (Een) Gevorderde(n)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI K7T Turbo RAID, Amd T-bird 800, een coolermaster koelertje(standaard)
256 MB pc133, 250 W Voeding met een cdrom speler (aopen) en een hdd maxtor 20,4 7200 rpm met hdd fan en een asus v8200 de luxe in mijn systeemkast hangen.
Nu is mijn vraag, hoever zou ik die amd geclocked krijgen en of wat is jullie ervaring met het océn van zon ding...
Natuurlijk is er altijd eentje bij die zegt: dat verschilt per processor''
Dat kan misschien wel zo zijn, maar ik wil toch eventjes van tevoren wat reacties horen hierover horen voordat ik er aan begin.
Ik zit namelijk te twijfelen of ik dan niet beter een 1,2 ghz kan kopen...

Ach ja, laat gewoon alles wat jullie weten ff hier achter...
Alvast bedankt..

Access Override

Afbeeldingslocatie: http://www.plauder-smilies.de/user.gif

Verwijderd

:? Euhm je kunt het toch gewoon proberen... Of bedoel je OCen met water, of met een betere koeler..

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
wel kijk naar mijn sig :)
(ik heb de multiplier gewoon op 10 gezet)

hoe standaard is dat coolermastertje? ik heb een coolermaster 6H51, met een 5H51 zal je niet ver komen, een 6I51 is nog beter natuurlijk :)
(kan ook een 6x11 zijn, da's met een andere fan)
hoewarm wordt ie nu?

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

mijn 850 haalt dus over de 1,1 en het is maar een simpele (OUDE) AFBA.

Maar ja, daar is heel wat koeling voor nodig.

Ik denk met standaard koeling dat je hem op 950 of 1 gh krijgt.

Wil je 1,2 halen moet je of een waterkoeling+peltier gebruiken, of een nieuwe CPU kopen.

Geen inspiratie

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 22:02 schreef accessoverride het volgende:
Ik heb een MSI K7T Turbo RAID, Amd T-bird 800, een coolermaster koelertje(standaard)
256 MB pc133, 250 W Voeding met een cdrom speler (aopen) en een hdd maxtor 20,4 7200 rpm met hdd fan en een asus v8200 de luxe in mijn systeemkast hangen.
Nu is mijn vraag, hoever zou ik die amd geclocked krijgen en of wat is jullie ervaring met het océn van zon ding...
Natuurlijk is er altijd eentje bij die zegt: dat verschilt per processor''
Dat kan misschien wel zo zijn, maar ik wil toch eventjes van tevoren wat reacties horen hierover horen voordat ik er aan begin.
Ik zit namelijk te twijfelen of ik dan niet beter een 1,2 ghz kan kopen...

Ach ja, laat gewoon alles wat jullie weten ff hier achter...
Alvast bedankt..

Access Override

[afbeelding]
hmmz waar heb ik dat duiveltje eerder gezien??? >:)

Verwijderd

Als je twijfelt koop je de 1,2 ghz. Hoef je ook niet te investeren in extra koeling e.d. Met andere woorden: Je hoeft de extra warmte die het overklokken oplevert, niet tegen extra kosten, d.m.v. de extra koeling niet af tevoeren als je de 1,2 ghz. koopt. 't is ook een rekensommetje. Wat kost het. Wat levert het op. Vindt je overklokken leuk? Een uitleg over dit gebeuren vindt je trouwens in de eerste topic....
FAQ: overklokken voor beginners

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-07 19:12

pinodambini

Dr. Z. Vago

Achja overklokken kan natuurlijk altijd, ik zou het gewoon zelf uitproberen, stap voor stap iets hoger gaan. En natuurlijk een stress test uitvoeren voor een langere tijd, dan kan je zien hoe warm hij wordt en of hij dan nog stabiel loopt, zolang hij niet te warm wordt en stabiel blijft zou ik hem hoger proberen te klokken, totdat hij fouten begint te geven, en dan 1 of 2 stappies terug klokken zodat je zeker weet dat hij stabiel loopt.

Een 1,2Ghz zou ik nu nog niet kopen. Persoonlijk zou ik wachten tot de Athlon4 er is, of wat mij betreft de nieuwe PIII.

Een 800Mhz processor is nu namelijk nog snel zat.

• Anand
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:31

Anand

Thank you, come again!

Je zou maar gewoones moeten uitproberen. Zoe bij overclockers.com de cpu-database voor gemiddelde- en topsnelheden.

Ik heb wel wat tips voor je:

-Grotere voeding: 300W of meer

-Meer-dan-standaard koeler, hoeft echt niet meer dan 50/75 piek te zijn. Ik heb zelf zo'n GlobalWin WBK38.

-Koel je kast ook goed. Ik ga zodirect een nieuwe topic starten over mijn 120 mm Sunonfan. De beste plaats is niet voorin of achterin, of boven of beneden. De beste plaats is in de zijkant, recht op de processor.

Op deze manier kun je voor iets van 150 piek al 20-30% meer met je cpu.

Wil je meer? Dan kost dat ook aanzieneljk meer EN je gaat dan ook veel meer risico's nemen. Richtprijzen:
Waterkoeling 300-500 piek
Peltierkoeling (TEC's) vanaf 200 piek
Freonkoeling vanaf 1800 piek

Voor de rest is het trial-and-error. Je moet maar gewoon kijken wat je systeempje kan; in principe zijn PC's net zo verschillend als mensen.

Verwijderd

Nou, met een coolermastertje zal je in elk geval niet ver komen. Dus je zal zowiezo wat geld moeten investeren in een betere koeler. Op zich is dat wel een goede investering want die kun je ook altijd nog op latere processor gebruiken, dus koop dan ook gelijk wat goeds... Maar ik denk dat je de 1 gigahertz wel kunt halen met luchtkoeling.

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ergens tusse de 800 en 1500.... meer KAN je er in dit stadium niet over zegge..... :)

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de reacties mensen...

Ik denk dat een andere voeding een stap in de beter richting is en een beter processor koeling ook..
Voor de rest is het proberen...

AccessOverride

(Als je wilt weten wie dat duiveltje is ...
http://members.home.nl/accessoverride/se%20board/redguy.html
Pagina: 1