Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop gezocht - Fotografie & Videomontage

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?

Fotoverwerking (Lightroom / PS) & Video Montage

Wat is je budget?

Max. de prijs van een Macbook Pro Retina 15'', alles daaronder is winst

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Jep

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Niet echt, vorige laptop was een Vaio.

Ben dus op zoek naar een stevige 15'' laptop vooral om foto's te verwerken.
Scherm is dus van groot belang (ook de kleurweergave).
Verdere musts lijken me een 512GB SSD en genoeg RAM.
Macbook Pro 15'' Retina heeft dus wss veel van wat ik verlang,
maar ben eigenlijk meer een windows-boy (sekte-gevoel bij Mac steekt me wat tegen), maar zeg nooit nooit.
Een goedkoper alternatief dan de MBP zou er ook voor zorgen dat ik bijvoorbeeld nog een extern 24'' 4K scherm van Dell kan kopen op termijn, handig om foto's en video's op een groter werkblad te verwerken.
Dell XPS 15 QHD leek eerst een goede optie, maar die heeft toch precies wat probleempjes als ik de fora zo lees.
Misschien is de Asus NX500 die eraan komt mss. wel iets voor mij...maar na de aankondiging in juni is hij er nog steeds niet.
Weet het niet goed meer, mss toch gewoon een MBP kopen. :)
Alle tips en info zijn meer dan welkom.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2014 01:33 ]

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik kan je niet veel informatie geven, voornamelijk omdat je van alles opnoemt, maar niet direct met een vraag komt maar waarom dan een 15inch? Je scherm is zoals je zelf zegt vrij belangrijk, wil je dat dan op zo'n klein schermpje gaan doen?

Verwijderd

Topicstarter
Laptop gaat vaak mee in de rugzak en groter dan 15'' vind ik persoonlijk te groot voor een laptop.
Werk nu ook op een 15" en voor foto's werkt dat nog best OK, voor video (minder belangrijk dan foto op deze laptop) vind ik meestal wel een groter extern scherm of een desktop om op te monteren.

Mijn vraag is dus, welke 15" laptops komen in aanmerking met mijn vereisten?
Een krachtige 15" laptop om voornamelijk foto's te verwerken.
En wat zijn de pro's en con's t.o.v. bijvoorbeeld een MacbookPro?

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Wat is echt je budget? Max Macbook Pro is dus het instapmodel zonder Retina scherm. Dat is dus 1129eu. Ik raad je die echt af als je foto en video bewerking wilt gaan doen. Hardware is verouderd en de prijs is gewoon belachelijk.

Om je een idee te geven hoe het op Mac OSX werkt met een Macbook Pro met Retina display, kleuren op het scherm is gewoon goed en het scherm is super scherp. Het is wel kwaliteit wat je aanschaft, en ja, het is misschien wennen in het begin met Mac OSX, maar de workflow op zo'n machine vind ik naar mijn mening beter dan op een Windows machine.

Ik heb zelf wel Windows 8.1 op mijn Macbook draaien dmv Parallels. Dit is echt super handig als je iets op Windows wilt doen wat dus niet met Mac OSX gaat. Het handige is ook dat je meerdere bureaubladen kan aanmaken. Voorbeeld: Bureaublad 1 werk je met Safari, bureaublad 2 staat Photoshop open, en bureaublad 3 staat Parallels open met Windows 8.1. Dat is erg handig.

Al met al ben je met beide systemen goed uit, of het Windows of Mac OSX is, het gaat meer om de display en de power.

hi!

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel dus de MBP Retina 15" als bovengrens, 2600€ dus ;-)

Heb veel backup harde schijven liggen die Windows-geformateerd zijn,
hoe zit dat dan juist?
Draaien die dan enkel op Windows 8.1 via Parallels of zijn er al manieren om die ook in OSX te lezen,
zonder ze opnieuw te formateren?

Qua Windows laptops had ik enkel deze 2 tot nog toe wat verder bekeken, maar mss mis ik nog wel iets op de markt:

Dell XPS 15 QHD zit op 1700€ momenteel en qua specs staat me dat wel aan,
maar iemand ervaring met dit systeem en Lightroom / PS?
Lees zoals gezegd toch iets teveel over kleine problemen, maar dat krijg je mss altijd als je op fora begint te lezen.

En die Asus NX500 maakt mij zeer benieuwd, maar zal qua prijs niet ver van de MBP zitten vrees ik.

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Mac OSX kan alleen NTFS lezen maar niet erop schrijven. Als je die schijven wilt gebruiken heb je een externe programma nodig, bijvoorbeeld Tuxera.

De Dell XPS 15 QHD ziet er ook wel goed uit, heeft ook een touchscreen, al weet ik niet of je die gaat gebruiken. Hij is ook goedkoper. Lightroom en PS zullen daar ook goed op draaien op basis van de specs en display, maar heb daar geen ervaring mee.

hi!

• Fatihozburun
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-10 00:08
Mischien moet uw even kijken bij BTO of Xnotebooks, daar kunt u geheel naar u eigen wens notebooks maken naar budget.
Pagina: 1