Hey!
Ik heb ergens in mijn userfolder een bestandje genaamd "locations.txt" en met behulp van "ln" heb ik een symbolic link gemaakt naar mijn /var/www folder. Helaas als ik telkens via mijn browser het bestand locations.txt opvraag, krijg ik een 403 (Permission denied). Hoe los ik dit op? Het heeft voorheen altijd gewerkt, heb alleen geen idee meer hoe ik dat voor elkaar had gekregen.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd:
Dit werkt allemaal niet en ik krijg telkens weer een 403.
Ik gebruik Ubuntu 13.10 met Apache 2.4.6
Iemand die mij kan helpen?
MVG
Alex
edit: Heb geprobeerd dit toe te voegen aan apache2.conf, maar heeft ook geen nut helaas
Ik heb ergens in mijn userfolder een bestandje genaamd "locations.txt" en met behulp van "ln" heb ik een symbolic link gemaakt naar mijn /var/www folder. Helaas als ik telkens via mijn browser het bestand locations.txt opvraag, krijg ik een 403 (Permission denied). Hoe los ik dit op? Het heeft voorheen altijd gewerkt, heb alleen geen idee meer hoe ik dat voor elkaar had gekregen.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| #chmod 777 /var/www/locations.txt #chmod 777 /home/alex/locations.txt #chown -R www-data:www-data /var/www/locations.txt #chown -R www-data:www-data /home/alex/locations.txt |
Dit werkt allemaal niet en ik krijg telkens weer een 403.
Ik gebruik Ubuntu 13.10 met Apache 2.4.6
Iemand die mij kan helpen?
MVG
Alex
edit: Heb geprobeerd dit toe te voegen aan apache2.conf, maar heeft ook geen nut helaas
code:
1
2
3
4
| <Directory /home/alex/> Options FollowSymLinks AllowOverride None </Directory> |
[ Voor 13% gewijzigd door Anauv op 26-10-2014 23:32 ]
NDH Automotive: https://ndh.nu/