3 schermen: Hoe doet men dat / monitor alleen in 540x480p

Pagina: 1
Acties:

• NoelMakers1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-01 18:32
Hallo beste tweakers.

Ik heb 2 extra monitoren weten te bemachtigen (hopelijk) voor een triple monitor setup (samsung 245b,1920x1200p)
deze monitoren hebben een dvi-d en een vga port.

Mijn videokaart (een gtx 770) heeft:

1x dvi-d (werkt nu met een dvi naar vga adapter voor de samsung 245b die ik nu gebruik)
1x dvi-i
1x hdmi
1x displayport.

Is er een mogelijkheid hoe ik deze 3 monitoren kan laten werken op deze videokaart ?

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-01 07:11
Ik mis even welke videokaart het betreft?
Als het een AMD Eyefinity kaart betreft heb je een actieve DVI Convertor nodig, of een andere monitor met een Displaypprt aansluiting.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Je kan de DVI poorten gewoon gebruiken.

DVI -> DVI
DVI -> DVI
DVI -> HDMI

Het scherm moet werken op zowel de DVI-D als DVI-I poort.
Mijn 3de scherm heb ik getest met een DVI->HDMI converter, mijn schermen zelf hebben VGA/DVI/HDMI.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom heb je nu DVI naar VGA? Sluit het gewoon aan via DVI.

Hoe je het aan kunt sturen hangt volledig af van je videokaart. Sommige kaarten kunnen maar 2 monitoren op HDMI/DVI aan, sommige kunnen dat wel met 3 doen. Soms heb je een verloopje nodig voor displayport (actief) zodat je een derde monitor kunt aansluiten.

En 2 videokaarten of het gebruik van je IGP naast een videokaart kan ook altijd.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:45
Welke videokaart is het? Niet alle kaarten kunnen drie schermen aan. Het scheelt wel dat je kaart DP heeft. Zegt niet veel, maar vaak is het wel zo dat die kaarten wel drie schermen aan kunnen.

• NoelMakers1
Tiwazz schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 21:30:
Als het een AMD Eyefinity kaart betreft heb je een actieve DVI Convertor nodig, of een andere monitor met een Displaypprt aansluiting.
het gaat hier om een gtx 770

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:10

TommieW

Numa numa.

NoelMakers1 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 22:10:
[...]

het gaat hier om een gtx 770
En werk model van werk merk? Als ik mij niet vergis, wil er wel eens een verschil zitten tussen verschillende modellen van verschillende fabrikanten, ondanks dat ze dezelfde GPU hebben.

Mocht je het nodig hebben, converters voor bijvoorbeeld DVI naar VGA zijn goed en goedkoop te vinden op eBay.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-12-2025

• NoelMakers1
TommieW schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 22:36:
[...]

En werk model van werk merk? Als ik mij niet vergis, wil er wel eens een verschil zitten tussen verschillende modellen van verschillende fabrikanten, ondanks dat ze dezelfde GPU hebben.

Mocht je het nodig hebben, converters voor bijvoorbeeld DVI naar VGA zijn goed en goedkoop te vinden op eBay.
Het is de gtx 770 gainward phantom

• NoelMakers1

• Chrotenise
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
NoelMakers1 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:13:
[...]

is er misschien een goedkopere variant :S
Ja, een monitor met een ingebouwde displayport :9

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-01 15:45
Met een GTX 770 werkt het gewoon zonder problemen. Zelf een 780 gehad met dezelfde aansluitingen, ik gebruikte DVI, DVI->VGA en HDMI, altijd zonder problemen gewerkt.

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:57

Cheezus

Luiaard

Volgens de specs:
 Support for four concurrent displays including:
 DisplayPort 1.2
 DVI *2 (dual-link)
 HDMI v1.4a

Alle poorten zijn dus gelijktijdig te gebruiken, en als het goed is heb je ook een HDMI->DVI dongle als accessoire erbij gekregen. Je kan dus gewoon 3 schermen met DVI aansluiten en hoeft niks te kopen..

• NoelMakers1
Cheezus schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:29:
Volgens de specs:
 Support for four concurrent displays including:
 DisplayPort 1.2
 DVI *2 (dual-link)
 HDMI v1.4a

Alle poorten zijn dus gelijktijdig te gebruiken, en als het goed is heb je ook een HDMI->DVI dongle als accessoire erbij gekregen. Je kan dus gewoon 3 schermen met DVI aansluiten en hoeft niks te kopen..
dus het zou dus zo kunnen ?

1x dvi-d (werkt nu met een dvi naar vga adapter voor de samsung 245b die ik nu gebruik)
1x dvi-i (aansluiten naar monitoren met een dvi-d kabel)
1x hdmi (hdmi kabel met een dvi convertertje)
1x displayport (leeg)

ik vind 1 ding dat wel vreemd,en dat is dat ik ook een dvi kabel heb gekocht voor mijn monitor die ik nu heb,maar ik krijg hem niet aan de praat met de dvi,ik moet hem aansluiten met de vga adapter.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Vaak kan je de HDMI en DVI-D poorten niet tegelijk gebruiken, dan zal je dus alsnog een Displayport > dvi adapter nodig hebben.

Fixing things to the breaking point...

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-01 15:45
RGAT schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:59:
Vaak kan je de HDMI en DVI-D poorten niet tegelijk gebruiken, dan zal je dus alsnog een Displayport > dvi adapter nodig hebben.
Hier had ik geen problemen mee, moet in principe gewoon werken want je kan 4 schermen tegelijk gebruiken...

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

• Facenoise
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-08-2025
Ook bij mij werkt het wel gewoon tegelijk.

• L702
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-01 16:40

L702

Eric #99

NoelMakers1 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:42:
ik vind 1 ding dat wel vreemd,en dat is dat ik ook een dvi kabel heb gekocht voor mijn monitor die ik nu heb,maar ik krijg hem niet aan de praat met de dvi,ik moet hem aansluiten met de vga adapter.
Hoe lang is de kabel?

DVI kabels hebben wel een maximale lengte. Wil je een resolutie van 1900x1200 gebruiken zal je denk ik onder de 4,5m moeten blijven. Ik weet niet exact wat de waardes zijn maar hier liep ik tegen aan bij mijn drie monitors. Na 5m kabel kon ik alleen nog 1680x1050 gebruiken. :o

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-01 20:56
Bij de NVidia kaarten vanaf de 600 serie is dit geen enkel probleem. Het probleem deed zich vooral voor bij de AMD HD6xxx serie, waar je inderdaad moest werken met een actieve DP connector. Ditzelfde probleem had ik ook mijn mijn oude HD6970. Op dit moment heb ik op mijn GTX670 4 schermen aangesloten (2x DVI, DP > HDMI en HDMI) en ze kunnen alle 4 tegelijk aan. Optioneel kun je er 3 in surround gebruiken middels de 2 DVI poorten en de DP, met een 4e los scherm op de HDMI.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Graficon
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-01 07:51
Je hebt enkel een een displayport nodig en een videokaart die de schermen kan aansturen... en dit kastje:

pricewatch: Club3D SenseVision MST Hub 1-3 DisplayPort NW

Ik heb hem zelf ook gehad, werkt PERFECT.

Edit: Zie wel dat je displayport 1.2 of hoger hebt, anders werkt de MST niet! :9

[ Voor 11% gewijzigd door Graficon op 27-10-2014 10:14 ]

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:45
[...]

1x displayport (leeg)

Je monitor kan wellicht geen DVI-D aan (alleen de analoge versie) en daarom heb je misschien de VGA adapter nodig?

• Jurgen1994
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Op mijn 280x van msi gebruik ik 3 schermen:

1x hdmi
2x mini DP

DVI gebruik ik niet :p

• NoelMakers1
L702 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:09:
[...]

Hoe lang is de kabel?

DVI kabels hebben wel een maximale lengte. Wil je een resolutie van 1900x1200 gebruiken zal je denk ik onder de 4,5m moeten blijven. Ik weet niet exact wat de waardes zijn maar hier liep ik tegen aan bij mijn drie monitors. Na 5m kabel kon ik alleen nog 1680x1050 gebruiken. :o
Mij computer zal niet zover van me vandaan staan dus dat zal geen probleem moeten worden :P

• NoelMakers1
Jurgen1994 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:09:
Op mijn 280x van msi gebruik ik 3 schermen:

1x hdmi
2x mini DP

DVI gebruik ik niet :p
Mijn videokaart heeft geen mini displayports..... en mijn monitor ook niet.....

[ Voor 5% gewijzigd door NoelMakers1 op 27-10-2014 11:32 ]

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

[...]

1x displayport (leeg)

Probeer eens een andere kabel, het zou namelijk gewoon moeten werken.
@ mensen die aanraden om van alles te kopen, misschien kunnen jullie ook even onderbouwen waarom? Volgens de specificaties van de kaart van TS heeft deze gewoon de mogelijkheid om 3x dvi uit te sturen, als de kaart dus functioneert zoals gespecificeerd hoeft TS helemaal geen converters/kastjes aan te schaffen..

• Nuclear Penguin
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-08-2025
Probeer anders eens of de DVI-D poort überhaupt werkt (door alleen dat scherm aan te sluiten). Ik heb ook een 770 met 3 schermen. 1x DVI-D; 1x DVI-I; 1x HDMI. Zou gewoon moeten werken dus!

Het kan ook even zijn dat je in de drivers moet kijken, soms detecteert die het 3e scherm wel, maar wordt deze niet geactiveerd en moet je alleen nog even een vinkje aanzetten (onder NVIDIA control panel > display > set up multiple displays)

• six-shooter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-10-2025
Tiwazz schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 21:30:
Als het een AMD Eyefinity kaart betreft heb je een actieve DVI Convertor nodig, of een andere monitor met een Displayport aansluiting.
Dit is niet helemaal waar, nieuwere kaarten (even vergeten welke technologie het van af hangt) kunnen het zonder adapters (Ik gebruik zelf drie schermen op mijn AMD Sapphire R9 290). Het heeft te maken met de beeld-uitvoerchips op de kaart in elk geval. Ik draai met 3 schermen, 2x DVI en 1x HDMI (naar DVI-adapter, zelfde signaalformat kwa beeld in dit geval).

• NoelMakers1
zou iemand me nu duidelijk kunnen vertellen wat ik nodig heb aan kabels/adapters

de monitors die ik heb hebben alleen een vga en dvi-i

had trouwens ook niet gedacht dat er zo veel mensen op zouden reageren,bedankt iedereen !

• roelvdm3
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-01 21:52
NoelMakers1 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:06:
zou iemand me nu duidelijk kunnen vertellen wat ik nodig heb aan kabels/adapters

had trouwens ook niet gedacht dat er zo veel mensen op zouden reageren,bedankt iedereen !
Theoretisch zou het zo kunnen:
Twee monitors met DVI aangesloten (DVI kabel dus) en één monitor op de HDMI (HDMI naar DVI kabel/HDMI kabel met DVI converter).

edit:

Het is handig om te weten wat de DVI-I/A/D betekenen:
DVI-I: DVI Intergrated, oftewel analoog en digitaal. Hier wordt meestal met VGA, DVI, en HDMI gewerkt.
DVI-A: DVI Analog, oftewel analoog. Hier wordt meestal met VGA gewerkt.
DVI-D: DVI Digital, oftewel digitaal. Hier wordt meestal met DVI en HDMI gewerkt.

Dit is voor zover ik me kan herinneren :)

[ Voor 27% gewijzigd door roelvdm3 op 27-10-2014 13:18 ]

• six-shooter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-10-2025
NoelMakers1 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:06:

Het VGA-scherm zal potentieel nog wat lastig zijn misschien. Wellicht kan je Nvidia hierover contacten? Ik weet het, het is niet heel tweaker-verantwoord, maar ik ben ook maanden bezig geweest voor ik klaar was met mijn onderzoek wat wel en niet ging werken met mijn oude AMD HD6950, toen had ik een DP-adapter van 150 euro nodig, die nu ligt te verstoffen omdat ik hem niet meer nodig heb.

• NoelMakers1
ik zal dan even een hdmi kabel regelel (gelukkig zijn deze niet duur :P) en dan kijken of dat werkt.

BEDANKT VOOR ALLE HULP _/-\o_

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-01 16:28
Dat je een VGA adapter nodig hebt bij je huidige scherm is wel bizar, dat is dan gebruik makende van de DVI-I poort op de videokaart? Bij de DVI-D en HDMI poort kun je zo'n adapter wel niet gebruiken.

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 09:02

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Draai ook al een tijd met drie schermen... twee op de videokaart en eentje op het moederbord. Dat werkt wonderbaarlijk prima, echter games hebben er soms wat moeite mee. Nooit aan gedacht dat je gewoon een DP naar DVI convertor zou kunnen gebruiken, dat ga ik eens proberen :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• L702
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-01 16:40

L702

Eric #99

Wellicht een hele stomme vraag, maar heb je wel op het scherm de inputs geswitched? Staat niet per ongeluk op een van de schermen VGA als source in plaats van autodetect of DVI?

Wat je simpelweg nodig hebt zijn:
2 x DVI-D kabel (Let op dat je geen DVI-I kabel gebruikt, deze past niet in de DVI-D uitgang, andersom wel!)
1 x HDMI naar DVI-D kabel

• Septimamus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-01 13:18
Ik heb met mijn GTX970 het volgende:

2x DVI
1x HDMI

• NoelMakers1
Hallo beste tweakers !

Hierbij het vervolg op mijn eerste topic omdat ik weer jullie help nodig heb :D

IK heb nu mijn 2 extra schermen binnen ( *O* ),maar ik heb dit probleem.

Het gaat hierom samsung 245b schermen,met een resolutie van 1920x1200p per stuk,deze hebben een d-sub en een dvi-d dual link port.

Monitor 1: de meest linkse werkt wel,deze zit in de dvi-d dual link
monitor 2: de middelste werkt niet,en zit in de dvi-i dual link met een dvi-d kabel
monitor 3: de rechts doet helemaal niks,en zit via een dvi-d naar hdmi kabel in de hdmi port. (dvi adapter waar hdmi kabel ik kan,die zit dan in de videokaart)

Deze zitten in mijn gtx 770 van gainward (het phantom model)

Weet iemand waardoor dit komt en hoe ik ze alle 3 kan laten werken ?

Alvast bedankt voor al jullie hulp !

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:17
Meestal moet je minimaal een scherm met DP aansluiten voor een triple screen opstelling (of technisch gezien maximaal 2 schermen in totaal op HDMI/DVI/D-Sub).

[ Voor 28% gewijzigd door hostname op 05-11-2014 22:22 ]

• NoelMakers1
hostname schreef op woensdag 05 november 2014 @ 22:21:
Meestal moet je minimaal een scherm met DP aansluiten voor een triple screen opstelling (of technisch gezien maximaal 2 schermen in totaal op HDMI/DVI/D-Sub).
De monitor die ik via de hdmi heb aangesloten doet helemaal niks,en als ik dus moet kijken naar D-SUB,naar wat voor een adapter moet ik dan kijken ?

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:17
NoelMakers1 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 22:26:
[...]

De monitor die ik via de hdmi heb aangesloten doet helemaal niks,en als ik dus moet kijken naar D-SUB,naar wat voor een adapter moet ik dan kijken ?
Het gaat niet om de aansluiting op de monitor, maar de aansluiting op de videokaart. Ik denk dat je een (actieve) DisplayPort -> DVI adapter nodig hebt.

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-01 18:13
Rechtstreeks van de gainward website noemen ze twee setups (ongeacht 2 of 4GB model):

Four simultaneous displays on one single GeForce GTX
770 Phantom board.
- With 3D Vision Surround (3x 3D monitors) and an
accessory display for email, chat, web browsing and more.
For three DVI monitors – NV Surround application, using
the HDMI to DVI dongle for the GTX 770 Phantom card is
the easiest way to enjoy the multi-monitor gaming
environment.
Wat ze dus eigenlijk zeggen: elke aansluiting moet werken, voor een drie-monitor-setup raden ze zelf aan drie keer DVI te gebruiken middels de twee DVI poorten en een HDMI->DVI verloopstekker/-kabel.

Heb je trouwens ook al eens bij je beeldscherminstellingen gekeken ? Wij weten niet aan welke instellingen je wel of niet hebt gezeten en ik heb persoonlijk nooit meer dan 2 externe monitoren gehad, misschien doet windows (versie ?) wel iets geks als automatisch niet meer dan een enkele extra monitor activeren uit zichzelf ? Wellicht kan je de derde/vierde schermen pas activeren via het nvidia configuratiescherm.

[ Voor 20% gewijzigd door C0rnelis op 05-11-2014 22:40 ]

• NoelMakers1
Inmiddels heb ik de 2de ook aan de praat,door een dvi naar vga adaptertje te gebruiken in dvi-i slot.

maar nogsteeds krijg ik geen reactie van de 3de monitor.

En nee,ik heb niet gekloot met de settings (alleen om het scherm werkend te krijgen even erin kijken/ja deze zit links en deze zit rechts)
kan het komen omdat ik windows 10 heb ?

[ Voor 8% gewijzigd door NoelMakers1 op 05-11-2014 22:50 ]

• LessermoldX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-01 09:24
ik heb zelf 3 schermen (samsung ue32eh5000, een samsung syncmaster 913n en een lg flatron m227wdp) aangesloten op een hd7870, ik heb er 1 op hdmi, een op dvi en een via een dp naar vga adapter aangesloten, maar ik draai het niet in eyefinity, maar mischien is het handig om een dp naar dvi adapter te kopen voor wat jij er mee wilt

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-01 18:13
Interessant om te proberen:

I tested with Ubuntu booted from USB and, as was expected - it worked even without AMD drivers, all 3 monitors, like a charm.
Al weet ik niet hoe de ondersteuning is voor nvidia out-of-the-box. Als het direct werkt heb je in ieder geval eventuele hardware problemen uitgesloten!

Verwijderd

Volgens deze site moet het gewoon kunnen met jouw setup, maar dan alleen de 2D surround.

Voor het derde scherm moet je nvidia surround activeren. Wat je ook kan proberen is om het eerst maar twee schermen aan te sluiten. Heb je die werkend, er een derde bij prikken en dan zo de mogelijkheden uitproberen.

Als je kijkt op de gegeven website moet je er denk ik wel uitkomen.

Verder denk ik dat het met Windows 10 waarschijnlijk niet gaat lukken omdat dit simpelweg een beta is. Met w8.1 of w7 moet het zeker lukken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2014 23:53 ]

• GalacticMeadows
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-09-2022
Ik heb met de zelfde kaart(alleen dan de MSI versie);

HDMI
DP->HDMI (ACTIEF)
DVI->HDMI
DVI->VGA

4 schermen dus, waarvan 3 in surround. Werkt perfect hier

[ Voor 9% gewijzigd door GalacticMeadows op 06-11-2014 00:47 ]

• NoelMakers1
Dus ik zou moeten kijken voor een displayport naar dvi/vga adapter en het dan proberen ?

Kan het misschien komen omdat de adapter die ik gebruik van vrouwelijke hdmi naar mannelijke dvi-d dual link gaat ?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-01 12:15

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik voeg dit even samen met je oude topic, want er is geen reden voor een nieuw... :)

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-01 16:25
Edit: aangezien mensen hierboven aangeven dat ze een 3e scherm zonder actieve displayport werkend hebben snap ik er ook niks meer van.

[ Voor 77% gewijzigd door Junia op 06-11-2014 08:43 ]

• NoelMakers1
Ik weet het ook niet meer.

ik weet wel dat de hmdi kabel die ik heb ook ethernet 4100 heeft,ik weet niet of dat anders is of dat ervoor kan zorgen (was eentje van de mediamarkt,en support tot 4k dus aan)

Ik moest trouwens ook een adapter gebruiken om de dvi-i aan de praat te krijgen,die werkt nu met een adaptertje naar vga,toen ik er een dvi-d kabel in deed wou hij het ook niet doen.

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

NoelMakers1 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 22:49:

kan het komen omdat ik windows 10 heb ?
Probeer het eerst eens onder een officieel gesupport OS, het kan best zijn dat je nu van alles aan het omwisselen/aanschaffen bent en het probleem gewoon in je OS zit (die zit niet voor niets in een testfase).

• NoelMakers1
Cheezus schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:00:
[...]

Probeer het eerst eens onder een officieel gesupport OS, het kan best zijn dat je nu van alles aan het omwisselen/aanschaffen bent en het probleem gewoon in je OS zit (die zit niet voor niets in een testfase).
Ik zal kijken of ik aan een kopie van windows 7/8 kan komen en het dan proberen het lijkt me sterk dat het anders zal zijn maar wie weet :P

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
NoelMakers1 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:02:
[...]
Ik zal kijken of ik aan een kopie van windows 7/8 kan komen
Huh? Had je die nog niet dan? Welke Windows installeer je dan op je computer? Of heb je geen windows gekocht en probeer je nu op allerlei manieren 'gratis' windows te draaien?

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 11:49

BLACKfm

O_o

Ik heb ooit met mijn AMD 6xxx videokaart waarmee de HDMI poort was gedeeld met een DVI poort.

Ik kon dus alleen op de 2 DVI poorten en de Displayport (met active adapter) 3 schermen aansluiten. De HDMI poort was dus niet bruikbaar. Wellicht is dat ook bij deze kaart ook zo?

• NoelMakers1
johnkeates schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:04:
[...]

Huh? Had je die nog niet dan? Welke Windows installeer je dan op je computer? Of heb je geen windows gekocht en probeer je nu op allerlei manieren 'gratis' windows te draaien?
Ik had eerst windows 7 ultimate,maar daarmee heb ik een boel problemen gehad,daarom had ik even windows 10 genomen omdat het gratis was en het me wel mooi leek :)

• NoelMakers1
Weet iemand trouwens waar ik een redelijk betaalbaar displayport -> dvi adaptertje kan halen ik was even aan het rondkijken en ik zie alleen maar adaptertjes/kabels van 25+ euro :N

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:09
Die heb je helemaal niet nodig als het goed is. De gainward site zelf zegt ook gewoon dat je elke aansluiting kan gebruiken.

Je zal wel gek zijn om dan nutteloos geld uit te gaan geven.

Probeer het gewoon eens met win7 of 8 ivm ondersteuning. Het zou gewoon moeten werken.

displayport hoef je alleen te gebruiken als je nog een 4e scherm wilt. en bij de AMD kaarten voor de R9 serie als je een derde scherm wilt.

• NoelMakers1
timberleek schreef op donderdag 06 november 2014 @ 11:35:
Die heb je helemaal niet nodig als het goed is. De gainward site zelf zegt ook gewoon dat je elke aansluiting kan gebruiken.

Je zal wel gek zijn om dan nutteloos geld uit te gaan geven.

Probeer het gewoon eens met win7 of 8 ivm ondersteuning. Het zou gewoon moeten werken.

displayport hoef je alleen te gebruiken als je nog een 4e scherm wilt. en bij de AMD kaarten voor de R9 serie als je een derde scherm wilt.
Ik zal dan even gaan kijken of ik weer windows 7/8 kan installeren,ik ga ook kijken of ik even een andere hdmi kabel kan vinden,wie weet ligt het daaraan...

• NoelMakers1
ik kan nu van een mede tweaker dit apaptertje overnemen,zou dit moeten werken met een normale dvi-d kabel of moet ik een andere kabel/dvi-i naar vga adaptertje kopen en dan vga gebruiken ?

http://xfxforce.com/en-us...-dvi-adapter-ma-ap01-pd1k

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Heb je nou al een ander (supported) OS geprobeerd voordat je van alles gaat aanschaffen?

• NoelMakers1
Cheezus schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:23:
Heb je nou al een ander (supported) OS geprobeerd voordat je van alles gaat aanschaffen?
Nee nog niet,maar dit is goedkoper dan een licentie voor windows ;) en ik kan deze adapter voor een fractie van de prijs krijgen waarvoor die normaal word verkocht dus dat risico vind ik niet erg om te nemen

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:09
Je kan toch ook gewoon win 7 ofzo installeren en niet activeren. Als je hem dan binnen 30 dagen weer verwijderd doe je vziw niks fout. Of zit ik nu zo fout?

• NoelMakers1
timberleek schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:47:
Je kan toch ook gewoon win 7 ofzo installeren en niet activeren. Als je hem dan binnen 30 dagen weer verwijderd doe je vziw niks fout. Of zit ik nu zo fout?
Als ik een andere os ga installeren wil ik die os ook houden,ik heb geen zin om telkens een andere os te gaan installeren :P

• NoelMakers1
Heb nu het adaptertje nu en het beeldscherm werkt (eindelijk O+ )

Alleen één probleem,de resolutie wil niet boven de 640x480p recommended zegt die ?

Weet iemand hou ik hem weer op 1920x1200p kan krijgen ? (volgens de adapter moet het kunnen..)

[ Voor 4% gewijzigd door NoelMakers1 op 07-11-2014 22:35 ]

• NoelMakers1
Hallo beste tweakers.

Ik heb sindskort een triple monitor setup,alleen krijg ik mijn derde beeldscherm niet goed aan de praat,deze wilt niet hoger dan 640x480p

Weet iemand hoe ik hem weer op 1920x1200p kan krijgen ?

Mijn videokaart is een gtx 770 van gainward drivers zijn up-to-date (344.48)

het beeldscherm is een samsung 245b,deze heeft 1x d-sub en 1x dvi-d

mijn eerste scherm werkt via dvi-d
de andere werkt via dvi-i naar vga adapter
de monitor die niet wilt werken gaat via een active displayport naar dvi-d adapter

Ik gebruik dit adaptertje ervoor: http://xfxforce.com/en-us...-dvi-adapter-ma-ap01-pd1k

[ Voor 5% gewijzigd door NoelMakers1 op 09-11-2014 11:40 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Je kan je derde monitor niet op je moederbord aansluiten? Want ik gok dat je een goedkope adapter hebt (je noemt het niet voor niks 'adaptertje' :+) en je hebt wel een echte actieve adapter nodig, die niet goedkoop zijn, om drie monitoren aan te kunnen sluiten op één videokaart.

The devil is in the details.

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online

Sorbo

Uw hulp in huis!

Heb je inmiddels al een ondersteund OS geinstalleerd? Dat advies is inmiddels zo'n 10x aangedragen...

Je draait op een eerste release van een technical preview: Een OS dat pas halverwege volgend jaar een keer compleet en "bugvrij" is. Vervolgens loop je tegen een probleem aan, en ga je eerst adaptertjes kopen en andere oorzaken zoeken, terwijl de software die je draait nog niet eens geschikt bevonden is voor dagelijks gebruik.

• NoelMakers1
Hahn schreef op zondag 09 november 2014 @ 11:41:
Je kan je derde monitor niet op je moederbord aansluiten? Want ik gok dat je een goedkope adapter hebt (je noemt het niet voor niks 'adaptertje' :+) en je hebt wel een echte actieve adapter nodig, die niet goedkoop zijn, om drie monitoren aan te kunnen sluiten op één videokaart.
Mijn moederbord heeft geen mogelijkheid om een beeldscherm op aan te sluiten.

Ik noem altijd adapters "adaptertje" klinkt leuk.

Maar dit is toch gewoon een adaptertje van xfx,niet een of andere uit china van de dollarshop.

Wat zou dan een adapter zijn die mogelijk wel van goede kwaliteit is en dit wel kan doen ?

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:45
Hahn schreef op zondag 09 november 2014 @ 11:41:
Dat is niet waar, een gtx 770 kan gewoon 3 schermen zonder actieve adapters draaien.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
haarbal schreef op zondag 09 november 2014 @ 13:03:
[...]

Dat is niet waar, een gtx 770 kan gewoon 3 schermen zonder actieve adapters draaien.
Ah oké, in het verleden konden de meeste videokaarten dat niet, dacht ik :P

Maar je hebt nu het volgende:
[list=1]• DVI
• DVI naar VGA
• Displayport naar DVI

Zou het niet handiger zijn om de Displayport naar VGA te doen? Want nu doe je DVI naar VGA en DP naar DVI, wat een beetje dubbel klinkt voor mij.

The devil is in the details.

• NoelMakers1
Hahn schreef op zondag 09 november 2014 @ 13:08:
[...]

Ah oké, in het verleden konden de meeste videokaarten dat niet, dacht ik :P

Maar je hebt nu het volgende:
[list=1]• DVI
• DVI naar VGA
• Displayport naar DVI

Zou het niet handiger zijn om de Displayport naar VGA te doen? Want nu doe je DVI naar VGA en DP naar DVI, wat een beetje dubbel klinkt voor mij.
Ik had al geprobeerd om van HDMI -> DVI te doen maar dat werkte ook niet,ik zal kijken voor een displayport naar vga adapter.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:45
heb je al geprobeerd gewoon wat andere combo's uit te proberen? misschien doet die displayport adapter het wel op een van de andere schermen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-01 20:15

deraco96

Altijd.

Ik heb ooit drie schermen op een GTX 660 Ti (zelfde serie, werkt qua beeldschermen hetzelfde als jouw 770) aangesloten:

2 over DVI
1 met een goedkope HDMI naar DVI kabel.

That's all. Heb je geen adaptertjes nodig en al helemaal geen VGA. Dit zou gewoon moeten werken, anders is er wat anders aan de hand (zoals Windows 10). Als je nou eens zelf wat had opgezocht had je geen drie topics in een paar uur hoeven openen.

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

• NoelMakers1
deraco96 schreef op zondag 09 november 2014 @ 13:38:
Ik heb ooit drie schermen op een GTX 660 Ti (zelfde serie, werkt qua beeldschermen hetzelfde als jouw 770) aangesloten:

2 over DVI
1 met een goedkope HDMI naar DVI kabel.

That's all. Heb je geen adaptertjes nodig en al helemaal geen VGA. Dit zou gewoon moeten werken, anders is er wat anders aan de hand (zoals Windows 10). Als je nou eens zelf wat had opgezocht had je geen drie topics in een paar uur hoeven openen.
Dat werkte dus niet,ik heb geprobeerd het met een dvi naa rhdmi kabel te doen,geen resultaat en een normale met verloopstukje,geen resultaat.
vandaar dit

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Merge met je vorige topic. Daar zijn ook al waardevolle adviezen gegeven.
Pagina: 1