Upgradekit samenstellen voor multi VM bak

Pagina: 1
Acties:

• bluesbrother
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01-2025

bluesbrother

Blues Rocks!!!

Topicstarter
Ik ben naar aanleiding van mijn problemen met mijn Hardware om deze qua RAM te upgraden zie dit draadje op zoek naar een manier om mijn PC op een andere manier te upgraden. Ik ben dus

op zoek naar...
Ik zoek CPU, MOBO, RAM.

Wat is je budget?
Voor 500 euro of minder ben ik happy. Als ik een mega deal kan sluiten voor 550 ofzo dan kan dat ook nog wel.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb wel een warme relatie met Gigabyte en Intel. Het is een voorkeur maar het staat niet in beton gegoten.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn pc is zelf een Windows 2012 R2 server, en ik draai een Sharepoint 2013 omgeving in een Hyper-V omgeving.Ook allemaal 2012 R2 servers. Ik wil er ook nog Exchange naast gaan draaien. Het is voor studie doeleinden omdat ik sinds kort SP admin ben geworden en er nu alles van wil weten.
Ik merk dat de CPU en het RAM het regelmatig erg druk hebben en dat het traag wordt met al die VM's.

Ik game nooit meer op de PC, ik ben nog wel eens druk met video editen maar maak geen speelfilms en heb wat het encoden en renderen wel geduldig. Ik heb mijn pc uitgerust met 2 SSD schijven en die blijven er ook in. VGA heb ik onlangs vervangen voor een kaart van 40 euro die passief koelt, scheelt een hoop herrie. Exit: Club1GB D5 X HD5770 en erin: NVIDIA GeForce 210.

De upgrade set zou moeten komen in de bestaande kast met:

Kast Coolermaster CM690
Voeding Coolermaster RealPower M 520W
DVD Samsung 22X SH-S223LBLB

Gaat / is er uit:
CPU Int Core i5-661
MObO Gigabyte P55A-UD3 P55 RG SA
VGA Club1GB D5 X HD5770

Ik heb zelf al het een en ander bekeken en kwam tot deze combinatie:

Gigabyte GA-Z87X-D3H

Intel Core i5 4670K Boxed

Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1866C9

OF

Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A2133C10

Geheugen specs van Gigabyte

Mijn vragen zijn:
1. Is dit de beste combinatie die je kan maken? (ik weet subjectief allemaal maar toch)
2. Maakt het geheugen uit tussen die twee of is er iets beters maar toch nog betaalbaar?
3. Kan het goedkoper maar toch ook goed?
4. Ga ik er echt op vooruit?
5. Ben ik er de komende tijd klaar mee?
6. Moet ik wachten omdat Intel allerlei nieuwe CPU's aan het introduceren is?
7. Moet ik een i7 kopen ipv i5 ?

Dank voor het meedenken.

Bluesbrother 8)

EDIT:
Even ter illustratie memory gebruik als ik een simpele handeling doe in VM.
Taskmanager is eigen pc, en overzicht van 1 enkele vm met Sharepoint 2013, SQL 2012R2
Afbeeldingslocatie: http://aldoimport.nl/_dump/mem.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door bluesbrother op 26-10-2014 21:13 ]

Wil je je pizza in 4 of 8 stukken? .......Doe maar in 4, 8 krijg ik niet op.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:02
1) Een beste combinatie is er niet, maar het ziet er niet verkeerd uit. Een 97 chipset zou het mogelijk maken om een cpu upgrade te doen, maar ik verwacht niet dat een cpu upgrade van 1 gen een erg groot verschil gaat maken.

2) Ik meen te herinneren dat intel geheugen support tot 1600 MHz, volgens mij heeft sneller geheugen in maar extreem weinig situaties zin. Ik zou dus voor goedkoper geheugen gaan. (of voor 1600 MHz gaan)

3) Als je niet gaat overclocken kan er bezuinigd worden op moederbord (chipset) en een non K cpu. (de 4460 heeft een gunstigere prijs/kwaliteit)

4) Die i5 6xx is volgens mij nog een dual core. Per clock ga je er volgens mij ongeveer 50% op vooruit, en je gaat naar quadcore toe. Dit is zeker een upgrade!

5) Aangezien de next gen i5 nog even op zich laat wachten, en de huidige x99 platform per clock niet eens extreem sneller is, schat ik in dat het voorlopig nog even lang duurt voordat current gen overbodig is.

6) Welke nieuwe cpus? Volgens mij komen er in afzienbare tijd alleen maar low power cpus uit (ik kan er grandioos naastzitten)

7) Als interessante tussenstap tussen i5 en i7 zou je de: pricewatch: Intel Xeon E3-1240 v3 Boxed kunnen overwegen! De goedkoopste quadcore met hyperthreading. Ook support de xeon Intel VT-d, Intel VT-x ipv alleen Intel VT-x. Of dit uitmaakt voor je software weet ik alleen niet. ik ben niet bekend met virtualisatie.

• mystiqu
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik zou eerder kijken naar een upgrade zoals Ardjee hierboven voorstelt qua mobo en CPU (4460 bijv.) voor een zo laag mogelijke prijs en er 32gb aan ram in knallen denk ik. Als k zie hoeveel ram die ene VM handeling trekt...

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:24

3DDude

I void warranty's

Ik zou zelf (als ik nu wat zou bouwen :P - maarja zie sig.. niet echt nodig :9 )
De i5 4460 nemen in combinatie met 32GB ram als dat mogelijk is.
SSD's heb je al dus dat zit wel goed.

Verder zou ik zeggen je doet je GFX eruit, en vervangt hem voor een zuiniger ding (waarom / niet gewoon onboard dan dadelijk:? want een Geforce 210 is echt < de intel hd van een recente i5.. ;))
Dat bespaart weer stroom.

Verder als je systeem 24/7 draait is het wellicht een idee om naast die gfx eruit te halen de Voeding Coolermaster RealPower M 520W ook te vervangen voor een zuinigere variant? :)

Kwa geheugen zie ik 1833 of 2100, zonde van het geld ga maar gewoon voor meer RAM dan voor hogere clock :D

[ Voor 2% gewijzigd door 3DDude op 27-10-2014 01:57 . Reden: Tenzij je de Intel Xeon E3 overweegt - die heeft geen Onboard GFX, dan kan je de Geforce 210 blijven gebruiken ]

Be nice, You Assholes :)

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:07
Mijn advies:

Meer geheugen, Microsoft adviseert voor een dev SP2013 omgeving al 12GB geheugen. Laat staan als je echt wilt gaan werken met queries en indexering. En dat is nog zonder domain controller en exchange omgeving.

Als je met 16GB gaat werken zorg voor een voldoende snelle SSD om je pagefiles op te kunnen zetten anders wordt het echt frustrerend traag.

Is het interessant voor je / de werkgever om een Azure-account te nemen voor dit soort grappen?

Tip:
Lees even de best practices door van Microsoft over het virtualiseren van SP2013.
http://download.microsoft...aging_SharePoint_2013.pdf

• bluesbrother
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01-2025

bluesbrother

Blues Rocks!!!

Topicstarter
Hee geweldig! Hier kan ik wat mee.
Ik ga even mijn huiswerk doen en kom ik erop terug.
Thanks
BB 8)

Wil je je pizza in 4 of 8 stukken? .......Doe maar in 4, 8 krijg ik niet op.

Pagina: 1