Ik ben naar aanleiding van mijn problemen met mijn Hardware om deze qua RAM te upgraden zie dit draadje op zoek naar een manier om mijn PC op een andere manier te upgraden. Ik ben dus
op zoek naar...
Ik zoek CPU, MOBO, RAM.
Wat is je budget?
Voor 500 euro of minder ben ik happy. Als ik een mega deal kan sluiten voor 550 ofzo dan kan dat ook nog wel.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb wel een warme relatie met Gigabyte en Intel. Het is een voorkeur maar het staat niet in beton gegoten.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn pc is zelf een Windows 2012 R2 server, en ik draai een Sharepoint 2013 omgeving in een Hyper-V omgeving.Ook allemaal 2012 R2 servers. Ik wil er ook nog Exchange naast gaan draaien. Het is voor studie doeleinden omdat ik sinds kort SP admin ben geworden en er nu alles van wil weten.
Ik merk dat de CPU en het RAM het regelmatig erg druk hebben en dat het traag wordt met al die VM's.
Ik game nooit meer op de PC, ik ben nog wel eens druk met video editen maar maak geen speelfilms en heb wat het encoden en renderen wel geduldig. Ik heb mijn pc uitgerust met 2 SSD schijven en die blijven er ook in. VGA heb ik onlangs vervangen voor een kaart van 40 euro die passief koelt, scheelt een hoop herrie. Exit: Club1GB D5 X HD5770 en erin: NVIDIA GeForce 210.
De upgrade set zou moeten komen in de bestaande kast met:
Kast Coolermaster CM690
Voeding Coolermaster RealPower M 520W
DVD Samsung 22X SH-S223LBLB
Gaat / is er uit:
CPU Int Core i5-661
MObO Gigabyte P55A-UD3 P55 RG SA
VGA Club1GB D5 X HD5770
Ik heb zelf al het een en ander bekeken en kwam tot deze combinatie:
Gigabyte GA-Z87X-D3H
Intel Core i5 4670K Boxed
Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1866C9
OF
Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A2133C10
Geheugen specs van Gigabyte
Mijn vragen zijn:
1. Is dit de beste combinatie die je kan maken? (ik weet subjectief allemaal maar toch)
2. Maakt het geheugen uit tussen die twee of is er iets beters maar toch nog betaalbaar?
3. Kan het goedkoper maar toch ook goed?
4. Ga ik er echt op vooruit?
5. Ben ik er de komende tijd klaar mee?
6. Moet ik wachten omdat Intel allerlei nieuwe CPU's aan het introduceren is?
7. Moet ik een i7 kopen ipv i5 ?
Dank voor het meedenken.
Bluesbrother
EDIT:
Even ter illustratie memory gebruik als ik een simpele handeling doe in VM.
Taskmanager is eigen pc, en overzicht van 1 enkele vm met Sharepoint 2013, SQL 2012R2
op zoek naar...
Ik zoek CPU, MOBO, RAM.
Wat is je budget?
Voor 500 euro of minder ben ik happy. Als ik een mega deal kan sluiten voor 550 ofzo dan kan dat ook nog wel.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb wel een warme relatie met Gigabyte en Intel. Het is een voorkeur maar het staat niet in beton gegoten.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn pc is zelf een Windows 2012 R2 server, en ik draai een Sharepoint 2013 omgeving in een Hyper-V omgeving.Ook allemaal 2012 R2 servers. Ik wil er ook nog Exchange naast gaan draaien. Het is voor studie doeleinden omdat ik sinds kort SP admin ben geworden en er nu alles van wil weten.
Ik merk dat de CPU en het RAM het regelmatig erg druk hebben en dat het traag wordt met al die VM's.
Ik game nooit meer op de PC, ik ben nog wel eens druk met video editen maar maak geen speelfilms en heb wat het encoden en renderen wel geduldig. Ik heb mijn pc uitgerust met 2 SSD schijven en die blijven er ook in. VGA heb ik onlangs vervangen voor een kaart van 40 euro die passief koelt, scheelt een hoop herrie. Exit: Club1GB D5 X HD5770 en erin: NVIDIA GeForce 210.
De upgrade set zou moeten komen in de bestaande kast met:
Kast Coolermaster CM690
Voeding Coolermaster RealPower M 520W
DVD Samsung 22X SH-S223LBLB
Gaat / is er uit:
CPU Int Core i5-661
MObO Gigabyte P55A-UD3 P55 RG SA
VGA Club1GB D5 X HD5770
Ik heb zelf al het een en ander bekeken en kwam tot deze combinatie:
Gigabyte GA-Z87X-D3H
Intel Core i5 4670K Boxed
Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1866C9
OF
Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A2133C10
Geheugen specs van Gigabyte
Mijn vragen zijn:
1. Is dit de beste combinatie die je kan maken? (ik weet subjectief allemaal maar toch)
2. Maakt het geheugen uit tussen die twee of is er iets beters maar toch nog betaalbaar?
3. Kan het goedkoper maar toch ook goed?
4. Ga ik er echt op vooruit?
5. Ben ik er de komende tijd klaar mee?
6. Moet ik wachten omdat Intel allerlei nieuwe CPU's aan het introduceren is?
7. Moet ik een i7 kopen ipv i5 ?
Dank voor het meedenken.
Bluesbrother
EDIT:
Even ter illustratie memory gebruik als ik een simpele handeling doe in VM.
Taskmanager is eigen pc, en overzicht van 1 enkele vm met Sharepoint 2013, SQL 2012R2
[ Voor 3% gewijzigd door bluesbrother op 26-10-2014 21:13 ]
Wil je je pizza in 4 of 8 stukken? .......Doe maar in 4, 8 krijg ik niet op.