Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgradeset speakers in auto

Pagina: 1
Acties:

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02:48
Beste Tweakers,

Voor een auto ben ik op zoek naar een upgrade wat betreft de audio. Standaard is de muziek die in een auto zit nogal bedroevend en ik hoop dat hierbij een aantal mensen verder kunnen helpen met een goede set.

Voor wat betreft de deurspeakers zat ik te denken aan tweemaal een setje 13 cm's al vind ik het wel lastig om een set te kiezen aangezien ik geen verstand heb van dit materiaal. Voorin zal een composet het beste uit de verf komen en achter een speaker met ingebouwde tweeter? 13 cm overigens omdat het standaard afmeting is in de auto.

Ook wil ik een kleine subwoofer plaatsen, maar ik ben er nog niet uit welke.
Je hebt de:
https://www.conrad.nl/nl/...-flatsub-fs-8-372362.html
Een merk die ik niet ken, maar wel goed geprijsd is en voldoende watt (wat dat dan ook precies mag zeggen).

Of de:
http://www.coolsound.nl/pioneer-ts-wx120a-subwoofer/P53706
Bekender merk, maar minder watts. Ik weet dus alleen niet wat een betere keus zou zijn.

Graag hoor ik of jullie er tips / een mening over hebben.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
Ik zou een Ground Zero compo setje halen. Die 2 subwoofers zijn niet zo goed, ik zou kijken naar een pasieve subwoofer met een monoblock versterker.

Hier kun je ook eens rondneuzen:
http://www.pimtensen.nl/c...ngen/1090l-audio-pakket/#

[ Voor 28% gewijzigd door RedHat op 26-10-2014 20:47 ]

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:41

InFamous

excommunicado

Ik zou eerst beginnen met een eind versterker en een goede composet, dan kan je die goedkope subwoofers meteen van je lijste strepen.

Pim Tensen is wel de betere op het gebied van audio.

Welke headunit zit er in de auto?

[ Voor 8% gewijzigd door InFamous op 26-10-2014 21:12 ]

Formerly known as Ragdoll

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Tevens, wat voor auto is het? Vaak helpt het ook als je de auto stiller maakt: zorgen dat deuren en plaatwerk minder kunnen resoneren en extra demping plaatsen achter panelen etc. Muziek/geluid klinkt beter, én je hoort minder omgevingsgeluid (vooral afrol- en motorgeluid), waardoor je muziek minder hard hoeft.

Verder kunnen de kenners (ik niet :)) vast nog tips geven over sets speciaal voor jouw auto, of quick-wins mbt het fabriekssysteem (wat je wellicht weer wat geld kan uitsparen).

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• shinchan03
@RedHAt Ik ben wel op zoek naar een oplossing waarbij geen subwoofer in de kofferbak gezet hoeft te worden, want ik wil die ruimte niet kwijt zijn, vandaar dat ik verwees naar de twee subwoofertjes die onder de bijrijdersstoel passen. Dat had ik er wellicht bij moeten vermelden.

@Ragdoll, een goede composet achter een versterker plaatsen in plaats van direct op je radio zetten? Er is ruimte in mijn auto voor voorin een 13cm composet (tenminste dat zit er standaard op deze wijze in) en achterin tweemaal een 13cm speaker. Maar is een composet achter een versterker beter als een ondersteunde subwoofer zoals ik in de TS noem?

Headunit is een: http://www.autoradiostore...ml#product_specifications Deze heb ik al een tijdje, maar doet nog steeds prima zijn werk!

Auto is een Renault Clio uit 2002.

• InFamous

InFamous

excommunicado

shinchan03 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:40:
@RedHAt Ik ben wel op zoek naar een oplossing waarbij geen subwoofer in de kofferbak gezet hoeft te worden, want ik wil die ruimte niet kwijt zijn, vandaar dat ik verwees naar de twee subwoofertjes die onder de bijrijdersstoel passen. Dat had ik er wellicht bij moeten vermelden.

@Ragdoll, een goede composet achter een versterker plaatsen in plaats van direct op je radio zetten? Er is ruimte in mijn auto voor voorin een 13cm composet (tenminste dat zit er standaard op deze wijze in) en achterin tweemaal een 13cm speaker. Maar is een composet achter een versterker beter als een ondersteunde subwoofer zoals ik in de TS noem?

Headunit is een: http://www.autoradiostore...ml#product_specifications Deze heb ik al een tijdje, maar doet nog steeds prima zijn werk!

Auto is een Renault Clio uit 2002.
Die " subwoofers" zijn leuk voor wat trilling in je stoelen echt een klank hebben deze zeer zeker niet. De radio die jij hebt heeft geen pre-outs, wat betekend dat een sub woofer sowieso al niet gaat werken tenzij je deze op high-level input gaat aansluiten, waarbij je dus 2 kanalen gaat vergooien aan de sub woofer.

Wat is je budget? Want met een leuke composet met een degelijke versterker heb je veel meer plezier van je audio. Maar dan komt daar automatisch een nieuwe radio bij.

Daarnaast heb je zat ruimte in je hoedenplank om er nog een leuk setje 6x9 in te stoppen.

[ Voor 12% gewijzigd door InFamous op 27-10-2014 20:01 ]

• shinchan03
Op de doos staat: 2,5v x 2 RCA pre outs / sub w. Out
Dus het lijkt me dat er wel de benodigde pre outs op zitten.

Met een set speakers zou je dus voldoende bass kunnen produceren voor Rock muziek en top 40 en dergelijke?

Prijs heb ik eigenlijk geen idee van, wat zou een leuk setje zijn voor een redelijke prijs?

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:34
Belangrijkste is goed versterkte speakers en stevig gedempte deuren zodat het laag goed doorkomt ipv trillende deuren.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:28
Zoek een degelijke radio met 4V pre-outs. Koop een degelijke composet ala Hertz of focal, demp je deuren met silentcoat en zet er een goede versterker achter, dan heb je bijna geen subwoofer nodig :)

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:13
Echt lekker laag ga je toch niet krijgen met 13 cm speakers, dan is zo'n onder-de-stoel-subwoofer best een aardige toevoeging. Ik heb zo'n ding (een Excalibur) laatst bij een collega in zijn Aygo gebouwd en het klinkt heel redelijk voor een 8 inch subwoofer in een klein doosje.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• InFamous

InFamous

excommunicado

shinchan03 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:36:
Op de doos staat: 2,5v x 2 RCA pre outs / sub w. Out
Dus het lijkt me dat er wel de benodigde pre outs op zitten.

Met een set speakers zou je dus voldoende bass kunnen produceren voor Rock muziek en top 40 en dergelijke?

Prijs heb ik eigenlijk geen idee van, wat zou een leuk setje zijn voor een redelijke prijs?
Volgens de specificaties van CoolBlue zit er geen RCA op :X

Maar ik kan het alleen maar eens zijn met NoepZor en Galaxis.

Phoenix, Hertz, Focal, Polk zijn de beter merken wat betreft car HiFi. Het kost wat maar dan heb je ook wat.

• shinchan03
Dank je voor de informatie, ik ga met deze info eens wat bij elkaar zoeken en hier ter beoordeling hier laten zien. Bedankt alvast!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56
Kijk ook eens op http://www.caraudio24.de/ bijv. Scheelt nogal met de prijzen in NL ;)

• shinchan03
Nog even iets waar ik wel nieuwsgierig naar ben. Waar voldoet een goede versterker aan?
4 speakers wil dan ook automatisch zeggen 4-kanaalversterker neem ik aan?

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:28
Achter hoef je niet te versterken in principe, dat is enkel geluid ter aanvulling. Een goede 2 kanaler om je voorste composet te versterker is des te meer aan te raden.

• shinchan03
Achter wil ik dan kiezen voor tweemaal 6 x 9, waarmee je denk ik wel iets meer bass kunt produceren of zie ik dat verkeerd?

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Vroeger heb ik van mijn oude Nissan de standaard speakers vervangen door wat betere. Daar was ik wel tevreden over samen met een Kenwood autoradio met cd-speler. Was niet dramatisch duur maar het scheelde wel. De af-fabriek speakers stelden echt niks voor.

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:30

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

4kanaals amp nemen (goed merk, geen cheapass ding) vooraan een composet steken en bij op die versterker.

Achteraan desnoods de 6x9 maar rechtstreeks op de radio.

De overige 2 kanalen van de amp kan je bruggen en een klein subje aan hangen.

De Nederbelg !

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

InFamous schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:53:
[...]

Die " subwoofers" zijn leuk voor wat trilling in je stoelen echt een klank hebben deze zeer zeker niet. De radio die jij hebt heeft geen pre-outs, wat betekend dat een sub woofer sowieso al niet gaat werken tenzij je deze op high-level input gaat aansluiten, waarbij je dus 2 kanalen gaat vergooien aan de sub woofer.

Wat is je budget? Want met een leuke composet met een degelijke versterker heb je veel meer plezier van je audio. Maar dan komt daar automatisch een nieuwe radio bij.

Daarnaast heb je zat ruimte in je hoedenplank om er nog een leuk setje 6x9 in te stoppen.
Dat valt reuze mee met die underseat subs, ik heb er net eentje (crunch gp800) geplaatst achter de passagierstoel met het voornemen hem er net zo snel weer uit te trekken mocht het niks zijn.

En nee als je alleen de rechterzijde van je stoel verslijt en met petje al het plaatwerk van je Golf III wil laten trillen zijn ze ongeschikt, maar als je alleen een klein beetje laag wil aanvullen voldoen ze best wel eigenlijk, meer dan ik had verwacht.

Ik zou overigens de achterspeakers gewoon vergeten, zet voor een compeset op een goede HU en via RCA aansuitingen een active sub achter/onder de stoel.

Ik heb straks als het goed is (slecht weer vandaag) een alpine HU met een 16,5 cm alpine composet en de sub, achterspeakers zijn alleen maar irritant qua geluidsbeeld, en staan uit bij mij. alleen het composetje moet er nog in + het dempingsmateriaal in de deuren. En ik ga geen db wedstrijden winnen (godzijdank :p) maar ik vermoed dat het best redelijk zal klinken, voor zover mogelijk in een auto. Uiteindelijke kosten, 99 HU, 65 voor de composet, 75 voor de sub + kabels (marktplaats) en 20 euro voor dempinsgmateriaal. Zal allicht beter klinken dan de standaard kartonnen en halfvergane speakers. :p

[ Voor 24% gewijzigd door Flagg op 16-11-2014 22:53 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Pagina: 1