BenQ GW2760 geeft 'lag' bij films/videos

Pagina: 1
Acties:

• Rickyboy30
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-10-2018
Goedenavond,

Vandaag mijn nieuwe monitor binnen gekregen, de BenQ GW2760HE.
Echter een vreemd probleem, tijdens het gamen geen enkel probleem. Maar start ik een film, dan loopt het beeld erg schokkerig ( .MKV format ).

Zou dit door mijn nieuwe monitor komen? Gister deed dit probleem zich nog niet voor, heel vreemd.

Tips/suggesties?

Dank,
Rick

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-01 17:17

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Opnieuw proberen met het vorige scherm? Wat zijn de rest van je specs?

• Rickyboy30
Even nadere info:
------------------------------
Intel i5 3670K
64 bits Windows 8.1 Pro
16GB Ram ( type etc weet ik niet )
Nvidia Geforce EVGA 980 superclocked
-------------------------------

Dat ik daar zelf nog niet bij stil stond, dat is inderdaad een idee. Lol. Zal dit vanavond even proberen en het resultaat posten. Ging er eigenlijk gelijk van uit dat het mijn nieuwe scherm was.

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01-2025
In windows media player, of een alternatieve player kun je in de opties een setting vinden waar je misschien iets mee kan. Je kan dan frame skipping o.i.d. aanpassen. Je kan ook proberen om in je configuratie scherm, Catalyst Control Center of Nvidia centrum de settings van je nieuwe monitor te vinden en indien nodig aan te passen. *Als je oude monitor het probleem ook heeft kan het ook aan de video (MKV. bestand) liggen of aan de speler waar je het bestand mee afspeelt.

[ Voor 17% gewijzigd door SN4K3 op 26-10-2014 20:24 ]

• Rickyboy30
Zojuist met mijn vorige scherm vergeleken, hier totaal geen problemen. Wat bedoel jij precies SN4K3 met Frame Skipping? Hier nog niet van gehoord en ben het op Google ook niet tegen gekomen toen ik eerst ging zoeken wat het probleem kon zijn.

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01-2025
In windows media player -> opties -> prestaties -> Dvd en video afspelen -> daar staan wat dingen waar je misschien naar kan kijken. Ik ben geen expert, maar dat herinnerde ik me. Soms kan het voorkomen dat een video bestand schokkerig afspeelt doordat het beschadigd is, te groot is of niet helemaal ingeladen is. Heb je het probleem met datzelfde bestand niet op de oude monitor?

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Wat voor speler gebruik je? Ik kan je de volgende spelers aanraden; MPC-HC of VLC. Heb je ook geen gare codec packs nodig want ze spelen haast alles out of the box.

Als dat niet werkt kijk wat er op dat moment draait. Als je een browser open hebt staan met bijv. flash dan kan dat misschien storen.

• Rickyboy30
VLC out of the box. Oude monitor geeft geen enkel probleem
Pagina: 1