Toon posts:

Inzichtvol... ??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=311333

Zo off-topic als het maar kan. Komt een werknemer met een standaard presentatie praatje aan over een bedrijf die producten maakt die niks met Intel of AMD te maken hebben.

Wanneer wordt er weer gemod door mensen die een beetje verstand hebben...

Wij maken chips voor Telefoons, Canal+ Decoders en HDD's. JA EN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Het gaat over "microchip makers" en daar zijn er een heleboel van die geen x86 CPU's maken. Die hebben ook marktaandeel, zij het een geheel ander.

Ik denk wel dat de reactie onjuist is: AMD maakt tenslotte ook meer dan alleen CPU's voor de x86 en zal dus inderdaad 30% van alle chips wereldwijd _kunnen_ fabriceren.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ze hebben het over:
mobile computer and workstation/server markets
Zie ik geen Canal+ Decoders tussen staan..

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Zo off-topic als het maar kan. Komt een werknemer met een standaard presentatie praatje aan over een bedrijf die producten maakt die niks met Intel of AMD te maken hebben.
Het artikel zelf suggereert dat de enige chips die gemaakt worden x86 chips zijn, dat wordt door deze post even fijntjes ontzet. Vindt het wel een interessante post om even in te laten zien dat chipland toch wel weer wat verder gaat dan alleen x86 procjes. De zin die hij aanhaalt uit het artikel zou je nog weleen op het verkeerde been kunnen zetten wat betreft de chipswereld
Advanced Micro Devices Inc. (AMD), the world's largest microchip maker after Intel
Bovendien vind ik het geen sneaky spam. Ik bedoel hij geeft info over een chipbakker waar hij veel vanaf weet en komt er vervolgens ronduit voor uit dt hij er werkt. In zijn profiel staat het heel discreet niet vermeld en de in eerdere postst die hij heeft gedaan heb ik er nooit op die manier iets over terug gezien. Wat mij betreft voordeel van de twijfel en niet vreselijk offtopic.

my 2 cts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Die Ralph Smeets verliest zichzelf weleens in presentaties van zijn bedrijf. Is idd zo offtopic als maar kan, moet hij maar eens leren. Maar hij is wel godlike dus gemiddeld waarderen de mensen zijn expert inzicht.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Zoals KexDaFlex duidelijk uitlegt, legt Ralph gewoon op grond van zijn kennis uit dat er meer chips gefabriceerd worden dan degene waar tweakers meestal over praten en dat die wel bij die 30, respectievelijk 70% inzitten. Anders hebben de schrijvers van het artikel gefaald door niet duidelijk te zijn. Dat Ralph bij zijn uitleg enigszins enthousiast is over zijn bedrijf is misschien niet zo netjes, maar reclame? Ik denk niet dat er hier iemand is die die chips koopt; die gaan allemaal in enorme hoeveelheden naar hun afnemers. Hooguit aanprijzing van het bedrijf om werknemers te vinden hier.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1