Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Sinds een tijdje heb ik mijn Samsung Galaxy S5 geroot en de AllianceROM draaien. Dat bevalt prima. Echter, mijn microSD kaartslot is defect geraakt. Geen idee waarom, maar hij leest geen enkele kaartje meer (4 geprobeerd). Ben al van ROM geswitcht maar ook dat zonder resultaat.

Nu was ik van plan terug te flashen naar Stock ROM maar om verschillende redenen lukt dat niet ((J)Odin blijft zeggen dat er een PIT file mist or corrupt is).

Mijn vraag is nu deze: een tijdje terug kwam er een nieuwsartikel waarin stond dat Samsung ook geroote telefoons moet aannemen ter reparatie. Dit heb ik gecheckt met verschillende Samsung winkels en geen enkele medewerker kan mij een sluitend antwoord geven. Het lijkt nogal een 'grijs gebied' op dit punt. |:(

Weet er iemand of ik nu wel, of geen recht heb op garantie? Is er iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt?

Mijn dank is groot! _/-\o_

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:47
In dit artikel uit 2013 staat dat samsung de eerste keer gewoon je telefoon fixt

nieuws: Samsung gaat gebrickte telefoons standaard onder garantie repareren

Cloud ☁️

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 09:17
Zal er ook aan liggen of de schade toe te wijzen is aan het rooten. Lijkt me bij een sd kaart probleem niet echt het geval

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Verwijderd

Topicstarter
reyals schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:54:
Zal er ook aan liggen of de schade toe te wijzen is aan het rooten. Lijkt me bij een sd kaart probleem niet echt het geval
Inderdaad, dat was ook mijn reactie, maar de medewerkers van Samsung zeggen dat hardwarematige problemen ook kunnen worden veroorzaakt door een geroote telefoon. Mijn wedervraag is dan: waarom toezeggen dat je geroote telefoons aanneemt ter reparatie als je vervolgens alles kunt herleiden op het feit dat het komt door een root? Dan maak je dus eerst een statement dat je mensen tegemoet komt die hun OS veranderen en vervolgens zeg je: 'ow... heb je aan de software zitten tweaken? ja... dan wordt het lastig'.

Omgekeerde wereld! 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Gelezen, gezien en meerdere artikelen als deze gevonden maar daar heeft Samsung officieel geen boodschap aan. Geen idee dus waar dit bericht vandaan komt.

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-11 10:56
Je kan ook pit bestand flashen.

In het topic S5 rooten en custom roms wordt een pit aangeboden voor unbranded versie.

Maar op zich heb je gewoon garantie wat ik zo lees.

[ Voor 64% gewijzigd door Garret1410 op 26-10-2014 21:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Garret1410 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 21:41:
Je kan ook pit bestand flashen.

In het topic S5 rooten en custom roms wordt een pit aangeboden voor unbranded versie.

Maar op zich heb je gewoon garantie wat ik zo lees.
Thanks voor de remark, klopt, die wordt aangeboden. Het probleem is alleen dat m'n phone volgens mij soft bricked is (dus dat ie geen PIT files wil lezen). Daarom de garantie vraag. Als ik een werkende PIT file zou hebben kan ik gewoon teruggaan naar de Samsung winkel en 'net doen of er niks gebeurd is'. :P
Pagina: 1