ha! 566 naar 850 @ 1,65 V

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
laatst een celly 566 gekocht + globalwin FKP32 koeler. ik stel hem gewoon in op 1,65 volt en een multiplier van 8,5 (dus 850 MHz), en ben nou al 3 uur heftig aan het halfliven zonder enig lockupje/ storinkje.

ik zal eens proberen of ie nog wat hoger kan... of de voltage wat lager (gewoon in een keer van 1,50 naar 1,65 gegooid)

DIT IS ECHT EEN GOEDE OVERKLOKKER ZEG! :9 :9

nope

Verwijderd

Is het een boxed of een tray versie?
Waar gekocht, voor hoeveel en levertijd??

Verwijderd

owjah die koeler he :)

die doet 't 'm :)

De mijne gaat 850@1,6V en 899@1,75 hoger wil ie nog niet :(

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Ik ook! Ik heb woensdag bij Computerland Utrecht (eigenlijk een kutzaak, maar nu waren ze goedkoop!) een Celeron 566 fcpga gekocht in combinatie met een MSI BXMaster. Werkt als een tierelier op 850Mhz. 8,5 x 100 op 1,65Volt ook!
Er zit een Spire Socket370 cooler op en een grote fan onder in de kast (temp. is momenteel 30 graden maar!!!)
Ze hadden hem gewoon op voorraad...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Verwijderd

nou reken maar dat die temp NIET klopt, die is gemeten met die sensor die op je mobo zit (vlakbij je heatsink). Als je echt de goeie temp zou meten kan je wel op 50 graden rekenen (of hoger)

• Snurp
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03-2025

Snurp

aka NICO

Hoe kun je dan de temp goed meten?

Ik heb een sensor op het mamabord, en zo'n digitale gamma buiten termometer. Bijde sensoren heb ik vlak naast de core geplaatst. Zo kan ik de temp aflezen in de bios via een asus probe en op dat gamma geval. Er zit wel wat temp verschil in maar niet meer dan een graad of 5.

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

Verwijderd

Zo als jij het meet is het waarschijnlijk goed...

je hebt gewoon die sensor tussen heatsink en CPU geplaatst zo dicht mogelijk bij de core waarschijnlijk??

dan is het goed, maar op zo'n MSI Planque du Mamma zit zo'n sensor tussen de vinnen van je heatsink g'loof ik

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
je core haalt wel 70 graden hoor. alleen dat maakt niet meer uit als nou iedereen de tempp verderaf van de core meet. kijk de meeste mensen zitten tussen de 30-40 graden. dat kan je makkelijk aanraken. probeer maar na een uurtje ut'e je core aan te raken je krijgt er 3de graads brandwonden van.

als je temp sensor 45 graden of meer wordt moet je oppassen want dan is je core wel zo'n 80 graden

• estorino
  • Laatst online: 07-05 20:04
Nou, volgens mij klopt mijn tempertuur wel dus , he....
Er zit namelijk ook nog een thermometer op een draadje bijgeleverd en die heb ik tussen de koelribben van de CPU koeler gestopt, vlak boven de bodemplaat van de koelribben. En ook nog in het midden, dus vlak boven de eigenlijk hitte-afgevende cpu vlakje...

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 20:59
[opschep mode]Whahahahaha mijn Celeron II 566 doet 975 (115FSB, 1.8 V) en hij komt tot het login scherm van win 98SE op een FSB van 120 of 124 of 133 :7 met een voltage van 1.9 [/opschep mode] Sorry voor dit patserige gedoe... ik moest het ff kwijt :) Maar het is wel waar !!! hij draait nu 100% stabiel op 975 met een voltage van 1.8 op een Abit Be6 (geen II dus :() en een MSI converter + Golden Orb koeler

• Wild pigeon
PS: Mijn kast temp is nu 30 graden na 1 uur quaken + 4 uur seti@home en mijn core temp blijft iets van 45graden (ik heb de temp meter TUSSEN de core en de Golden Orb geplaatst...das toch de goede plek ?)

Greetings,
Wild pigeon

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Dat lijkt me niet echt de goede plaats. Wel om de temperatuur aardig te meten, maar niet om je warmte af te voeren. Hele volksstammen zijn bezig hun processor en koelblok te lappen zodat ze 1/1000 mm minder luchtspleet hebben. En jij duwt er een sensor tussen met een dikte van 1/10 mm.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Wild pigeon
OK niet echt helemaal tussen.... maar zo ver mogelijk..... dus eigenlijk net naast de core (de core raakt dus wel echt 100% de koeler...)
[update] ik heb dus eerst mijn koeler etc gemonteerd en pas als laatste de sensor erbij gedaan! [/update]

• bloody
  • Nu online

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
ik heb deze(cpu + abit slotket) gekocht bij hard-ware.nl, en de koeler bij narwal. (geloof ik: ruud: correct me if wrong).

zo te zien kan ik em nog wat meer opvoeren. helaas is de volgende busspeed bij mij 112. ik vraag me af af ie dat trekt.

even wat tests gedaan: quake3 512xnogwat: 96 fps. bij 800*600 is ie 40 fps (ook al zonder opvoeren, dus de grafische kaart (g400) zit aan zijn maximum: die ff overklokke...).

nope

Verwijderd

De mijn loopt nu op 878MHz en dat op maar 1.9 volt!
Tis inderdaad wat veel, maar hij is wel superstabiel dus volgens mij kan het wel.

• Wild pigeon
Hier nog ff wat stats van mijn overklok avontuur: Ik draai mijn celly II 566 nu @ 975 op 1.74V!!! en hij blijft SUPER STABIEL !!! hij staat al 7 uur aan met Seti@Home en ondertussen heb ik ook nog 2 uur zitten quaken.... en mijn CPU blijft CONSTANT 40Graden en mijn kast schommeld om en nabij de 29 graden... dit lijkt me toch geen slecht resultaat ?!?

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

Zeker geen slecht resultaat.

heel goed zelfs, kan je de 1000Mhz ook breken?

Click hier niet

Verwijderd

Ik wil ook een 566 halen, maar gaat die multiplier van 8,5 probs geven op mijn Abit VA6?

• hilgo
  • Laatst online: 11:24

hilgo

Clear your mind of can't.

Puffy:
Ik kan je uit ervaring vertellen dat de Celly II 566 geen problemen geeft op je VA6. (Ik heb dezelfde combo :) ) Alleen ziet je moederbord hem wel als een PIII 566EB met een multiplier van 4,5 en een fsb van 126Mhz. Wacht trouwens nog altijd op de bios update die mijn celly gewoon herkend !! :(

Discogs

Verwijderd

Welk MOBO ?

• bloody
  • Nu online

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
abit bx6r2.0 + abit slotketIII

nope

• Wild pigeon
Zeker geen slecht resultaat.
heel goed zelfs, kan je de 1000Mhz ook breken?
Ik ben er van overtuigt dat ik de 1ghz bariere kan breken... dat trekt mijn CPU zeker... maar mijn Video kaart(voodoo banshee 16MB pci) niet :( want die gaat moeilijk doen bij een FSB boven de 115 :( Dus dan maar werken op 975 mhz ook niet slecht ;)

Verwijderd

Jou Banshee gaat moeijlijk doen bij een FSB boven de 115 ? Hallo , ooit gehoord van PCI 1/4 op de BE6 ?

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Werkt de celeron 2 ook op een aopen ax6b ???

• Wild pigeon
Jou Banshee gaat moeijlijk doen bij een FSB boven de 115 ? Hallo , ooit gehoord van PCI 1/4 op de BE6 ?
Nou eigenlijk niet, sorry :) Ik heb dit bordje nog maar een paar dagen vandaar (ik heb hem 2e hands van een vriend)
[update]
en ik kan dat kloote ding ook niet vinden :(
O ja en voor de gene die zig af vraagen wat ik ben: Ik ben inderdaad een newbie :)
[/update]

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
heeft de 815 chipset een agp divider van 1/2? en kan er geen agp 1/2 op een bx bord gebouwd worden?

Verwijderd

1) Ja
2) Nee
Pagina: 1