Verwijderd

Topicstarter
waarschijnlijk heb ik een bliksem inslag gehad in de computer daardoor is mijn moederbord kapot gegaan denk ik voeding heb ik vervangen maar alleen de ventilatoren draaiden hoe weet ik dat het alleen mijn moederbord is en niet mijn geheugen,processor etc :? :?

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Je toetsenbord doet het ook niet helemaal lekker meer?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-02 19:01

OmeJoyo

This is me

Blijkbaar ook je keyboard defect? Shift, punt en komma?

Je zal moeten gaan uitsluiten. Heb je een 2e computer? Om te wisselen?

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 14:45
Ga er gerust van uit dat alles defect is als je een inslag hebt gehad.

Verwijderd

Topicstarter
pc doet niets meer zelf geen piepjes of wat dan ook alleen de de fans gaan draaien maar ik wil weten of mijn processor kapot is kan ik dat alleen testen in een andere pc ? ik heb er wel een maar dat is een mobo p9m890 een oudje dus daar kan geen i7 procesor in geprakt worden.. denk ik .....

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:43

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Als je blikseminslag gehad hebt of er is in de buurt ingeslagen waarna de Pc (of andere electronica) er mee opgehouden is ga er dan maar ervanuit dat alles stuk is. Gaat het namelijk niet vandaag of morgen dan over een maand wel. Schade door bliksem inslag is heel onvoorspelbaar. Electronica kan door de statisch lading defect raken wat je in eerste instantie nog niet merkt, maar pas over een verloop van tijd.

Het is het verstandigst om de Pc en eventueel andere electronica apparatuur die defect geraakt zijn op te geven aan de verzekering. Aan te raden is "ga niet lopen klooien", want als het later als nog blijkt dat het defect is dan kun je er richting de verzekering er niets meer mee.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-02 15:14

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

_Dune_ schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:26:
Als je blikseminslag gehad hebt of er is in de buurt ingeslagen waarna de Pc (of andere electronica) er mee opgehouden is ga er dan maar ervanuit dat alles stuk is. Gaat het namelijk niet vandaag of morgen dan over een maand wel. Schade door bliksem inslag is heel onvoorspelbaar. Electronica kan door de statisch lading defect raken wat je in eerste instantie nog niet merkt, maar pas over een verloop van tijd.

Het is het verstandigst om de Pc en eventueel andere electronica apparatuur defect geraakt zijn op te geven aan de verzekering. Aan te raden is "ga niet lopen klooien", want als het later als nog blijkt dat het defect is dan kun je er richting de verzekering er niets meer mee.
Rustig alle onderdelen testen,heb ook eens een inslag meegemaakt en
wonder boven wonder was alleen de lan aansluiting kaduuk 8) .
Dat boardje wou in het begin ook niet opstarten,nadat ik hem gestript had en weer in elkaar heb gezet,werkte deze weer prima op de lan na.

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:43

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

evilweed schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:33:
[...]
Rustig alle onderdelen testen,heb ook eens een inslag meegemaakt en
wonder boven wonder was alleen de lan aansluiting kaduuk 8) .
Dat boardje wou in het begin ook niet opstarten,nadat ik hem gestript had en weer in elkaar heb gezet,werkte deze weer prima op de lan na.
Of je dat wilt is maae de vraag. Je kunt het ook gewoon opgeven aan de verzekering, daar heb je die nu eenmaal voor en dit valt niet onder oplichting of iets van dien aard. Persoonlijk vertrouw ik een dergelijke moederbord niet meer. Mijn ervaring is dat je dan kunt wachten op het volgende defect. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:56
Waarheid als een koe wat _Dune_ schrijft!!!

Een printbaan die door bliksem is getroffen kan al voor meer dan de helft weggebrand zijn. Het vermogen dat door de normale printbaanbreedte gaat, moet nu door de halve printbaanbreedte. Gevolg; printbaan wordt nu veel warmer dan bij de normale printbaanbreedte en zal op de smallere plek doorbranden. Kwestie van tijd.

Conclusie:
Alles opgeven aan de verzekering en fijn een nieuwe computer bouwen. Kan je er weer jaren tegen. ;)

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-12-2025

MrMonkE

★ EXTRA ★

jovadca schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 22:00:
Waarheid als een koe wat _Dune_ schrijft!!!

Een printbaan die door bliksem is getroffen kan al voor meer dan de helft weggebrand zijn. Het vermogen dat door de normale printbaanbreedte gaat, moet nu door de halve printbaanbreedte. Gevolg; printbaan wordt nu veel warmer dan bij de normale printbaanbreedte en zal op de smallere plek doorbranden. Kwestie van tijd.

Conclusie:
Alles opgeven aan de verzekering en fijn een nieuwe computer bouwen. Kan je er weer jaren tegen. ;)
Ik denk dat je je om je halfgeleiders meer zorgen moet maken, zeker als je halve prinbanen zijn weggesmolten zoals in jou verhaal. :/

★ What does that mean? ★

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:56
MrMonkE schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 22:04:
[...]

Ik denk dat je je om je halfgeleiders meer zorgen moet maken, zeker als je halve prinbanen zijn weggesmolten zoals in jou verhaal. :/
Een printbaanbreedte is berekent naar het vermogen dat er doorheen gaat. Of het nu om 5 W of om 5 µW gaat, dat maakt niet uit. De breedte van de printbaan is daarop gebaseerd. Dus halfgeleider of niet, maakt helemaal niets uit.
Pagina: 1